بازیگر آمریکایی نامزد اسکار در گذشت

 رابرت وان بازیگر سرشناس آمریکایی جمعه ۲۱ مهر در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر که با بازی در سریال جاسوسی «مردی از یو.ان.سی.ال.ای» در دهه ۶۰ میلادی به شهرت رسید، نقش‌آفرینی در فیلم «هفت دلاور» به کارگردانی جان استرجس را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

سریال «مردی از یو.ان.سی.ال.ای» در نظر بسیاری نسخه تلویزیونی فیلم سینمایی «جیمز باند»‌ است.

خبر درگذشت این بازیگر را متیو سالیوان مدیر برنامه‌های او جمعه بعد از ظهر اعلام کرد. این بازیگر نامزد جایزه اسکار به بیماری سرطان خون مبتلا بود.

این بازیگر سال ۱۹۵۹ در فیلم «فیلادلفیایی‌ جوان»‌ بازی کرد و برای نقش‌آفرینی‌ در آن نامزد جایزه جایزه اسکار و گلدن‌گلوب در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. از دیگر آثار سینمایی این بازیگر می‌توان به «آسمان‌خراش جهنمی» به کارگردانی جان گیلرمین در سال ۱۹۷۴ و «سوپرمن ۳» به کارگردانی ریچارد لستر در سال ۱۹۸۳ اشاره کرد.

وان علاوه بر سینما و تلویزیون در عرصه تئاتر هم فعال بود و در نمایش‌های بسیاری در آمریکا و انگلستان روی صحنه رفت. بسیاری از چهره‌های سرشناس عالم سینما درگذشت این بازیگر را تسلیت گفتند.  

راجر مور نوشت: «از شنیدن خبر درگذشت رابرت وان بسیار متاثر شدم.» استیون فرای، ادگار رایت و مایکل مک‌کین نیز با انتشار پیام‌هایی جداگانه به این خبر واکنش نشان دادند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.