رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مجوزی برای انتقال آب دریای خزر داده نشده است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مجوز زیست‌محیطی برای انتقال آب خزر به سمنان داده نشده است.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا، «محمد حاج رسولی‌ها» در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای اردبیل در جمع خبرنگاران در خصوص انتقال آب خزر به سمنان گفت: سازمان محیط‌زیست باید مجوز لازم را در انتقال آب خزر به سمنان و مرکز کشور صادر کند که تاکنون چنین مجوزی صادر نشده و هنوز در این زمینه به شکل قطعی نمی‌توان صحبت کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که در سال  ۹۵و۹۶ تاکنون ۱۷۰ میلی‌متر بارندگی در کشور به ثبت رسیده است، گفت: این رقم نسبت به پارسال کاهش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با یادآوری این‌که در ۲۵ استان کشور میزان بارندگی‌ها کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: تنها سه استان وضعیت بارندگی بهتری به نسبت پارسال دارند.

حاج‌رسولی‌ها در خصوص انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن به اردبیل را یادآور شد و گفت: میزان حق‌آبه هر استان مشخص شده و سهم استان‌ها کاملاً معین است بطوری‌که ابعاد اجرایی طرح بررسی می‌شود بطوری‌که سهم استان‌ها در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت نیز مشخص شده است.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز یادآور شد: سال گذشته با اقدامات مناسبی که انجام دادیم توانستیم سطح آب دریاچه را ۳۶ میلی‌متر افزایش دهیم و هم‌اکنون با برخی انتقال‌ها وضعیت دریاچه رو به بهبود بیش از پیش است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.