رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

توصیه‌های طلایی برای پس انداز پول

واقعا که پول مقوله‌ی عجیب و پرکاربردی در زندگی ما آدم‌ها است. از هرجای زندگی‌مان که شروع کنیم آخرش به پول می‌رسیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از بازده، در این نوشتار با ۸ توصیه طلایی درباره پول و چگونگی خرج کردن و پس‌اندازکردن پول‌ آشنا می‌شویم.

۱. اهداف بلندمدت‌تان را در اولویت قرار داده و برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشید. پس‌انداز پول‌ برای دوران بازنشستگی مهم‌تر و در اولویت‌تر از کنار گذاشتن پول‌ برای کلاس‌های هنری‌تان است.

۲. در مورد مسائل مالی با شریک زندگی‌تان مشورت کنید. بودجه‌بندی ماهانه و سالیانه و پرداخت قبض‌ها را به صورت دونفری انجام داده یا در مورد آنها مشورت کنید تا از جر و بحث و مشاجره دوری کرده باشید.

۳. صبور باشید. پس انداز کنید تا به خودروی دلخواه، سینما خانگی مورد علاقه یا مسافرتی که همیشه دوست داشتید، دست پیدا کنید.

۴. حساب پس انداز خود را تحت کنترل داشته باشید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا راحت تر به بودجه بندی بپردازید.

۵. پس انداز و حساب جاری خود را در حساب‌های بانکی متفاوتی قرار دهید. اگر پول‌ پس انداز شده خود را در حسابی که بیشتر از آن استفاده می‌کنید، نبینید، کمتر وسوسه می‌شوید که آن را برداشت و استفاده کنید.

۶. در هر ماه بخشی از حقوق خود را برای تفریح و خوشگذرانی کنار بگذارید. زمانی که آن پول‌ به اتمام رسید دیگر حق ندارید مقدار پول‌ بیشتری را صرف تفریح کنید.

۷. مبلغی برای امور اضطراری کنار بگذارید. اگر زمانی از کار بیکار شده یا هزینه زیادی را متقبل شوید، این مقدار پول‌ به کمک شما خواهد شتافت. (همچنین مقدار کمتری پول‌ را برای مخارج غیرعادی و ناگهانی مانند هزینه دارو و درمان ساده یا تعمیر وسایل خانگی کنار بگذارید).

۸. قدرت پول‌ نقد را در نظر داشته باشید. اگر با پول‌ نقد به خرید بروید می‌توانید تخفیف بیشتری بگیرید. همچنین عدم تمایل ذاتی انسان به پرداخت پول‌ نقد (و قابل لمس) باعث می‌شود که از برخی خریدها چشم پوشی کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.