رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

«فروشنده» به جمع ۹ فیلم نامزد نهایی اسکار راه یافت

آکادمی اسکار فهرست ۹ فیلم راه یافته به فهرست کوتاه اسکار شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی را منتشر کرد.

 

فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار ۲۰۱۷ به همراه فیلم‌هایی از کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، دانمارک، روسیه، سوئد، سوئیس و نروژ به جمع ۹ نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی راه یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، فیلم «فروشنده» پس از درخشش در جشنواره کن ۲۰۱۶ و کسب جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگری مرد، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم شیکاگو، جایزه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم مونیخ آلمان، جایزه بهترین فیلم جشنواره «وایادولید» در کشور اسپانیا، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم بمبئی، عنوان بهترین فیلم خارجی سال را از نگاه هیئت ملی نقد امریکا از آن خود کرده و به جمع نامزدهای نهایی جوایز گلدن گلوب در شاخه بهترین فیلم خارجی نیز راه یافته است.

فرهادی در سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

«تونی ادرمن» به کارگردانی «مارن اِده» نماینده سینمای آلمان، «تانا» به کارگردانی «بنتلی دین» و «مارتین باتلر» از استرالیا، «این تنها پایان جهان است» ساخته «زاویه دولان» از کانادا، «سرزمین مین» ساخته «مارتین زاندولیت» به نمایندگی از سینمای دانمارک، «انتخاب پادشاه» ساخته «اریک پوپه» از نروژ، فیلم «بهشت» به کارگردانی «آندری کونچالوفسکی» از روسیه، «مردی به نام اُو» ساخته «هانس هولم» از سوئد و انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدو» ساخته «کلود باراس» از سینمای سوئیس، هشت رقیب فرهادی برای کسب اسکار خارجی ۲۰۱۷ هستند.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۱۷ روز ۲۴ ژانویه ( بهمن ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره این رویدادسینمایی نیز روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.