رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران برای خرید مسکن کجاست؟

سازمان ثبت معاملات املاک اخیر در گزارشی که به تحولات بازار مسکن تهران در آذر ماه ۹۵ پرداخته از افزایش قیمت مسکن در پایتخت خبر داده است.
 

بر اساس این گزارش در آذر ماه امسال، قیمت آپارتمان‌های معامله شده در این کلان شهر نسبت به آبان ماه حدود نیم درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۸ درصد رشد داشته است. این در حالی است که تعداد معاملات در مناطق بیست و دو گانه تهران نسبت به ماه و همچنین سال قبل کمتر شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایران جیب، در تهران قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در آذر ماه امسال چهار میلیون و چهار صد و سی هزار تومان بوده است.

قیمت معامله آپارتمان در تهران

قیمت معامله آپارتمان در تهران

 

مناطق گران‌قیمت تهران

منطقه ۱

منطقه یک تهران که از نیاوران تا قیطریه و از درکه تا سوهانک را در خود جای داده است صدرنشین مناطق گران‌قیمت در معاملات آذر ماه بود. متوسط قیمت هر مترمربع املاک این منطقه در ماه پیش (آذر ۱۳۹۵) حدود ۱۰ میلیون تومان بود. تعداد معاملات انجام شده در منطقه یک تهران کمتر از پنج درصد کل معاملات انجام شده در آذر ماه بود.

منطقه ۳

منطقه ۳ تهران از شمال به بزرگراه مدرس و صدر، از جنوب به سیدخندان، از شرق به ونک و از غرب به دروس می‌رسد. این منطقه در آذر ماه رتبه دوم آپارتمان‌های گران‌قیمت پایتخت را در معاملات از آن خود کرد. قیمت متوسط معامله املاک این منطقه در آذر ماه حدود ۸ میلیون تومان در هر متر مربع بود. آپارتمان‌های منطقه سه تهران کمتر از چهار درصد کل معاملات را در آذر ماه به خود اختصاص دادند.

منطقه ۲

این منطقه از تهران، آریاشهر (صادقیه)، ستارخان، شهرک غرب و سعادت آباد را در بر می‌گیرد. متوسط قیمت هر مترمربع از املاک منطقه دو، در معاملات آذر ماه بیش از ۶ میلیون تومان بود. آپارتمان‌های این منطقه یکی از پرفروشترین‌ها در مقایسه با سایر مناطق تهران است و بیش از ده درصد کل معاملات آذر ماه را از آن خود کرده است.

منطقه ۶

منطقه شش از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به خیابان انقلاب، از شرق به بزرگراه مدرس و از غرب به بزرگراه چمران می‌رسد. متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در معاملات آذر ماه در این منطقه کمتر از ۶ میلیون تومان بوده است. منطقه ۶ تهران تعداد زیادی از واحدهای تجاری را در خود جای داده است.

مناطق ارزان‌قیمت تهران

منطقه ۱۷

این منطقه در جنوب تهران واقع شده است و از شمال به امام‌زاده حسن و آذری، از جنوب به زهتابی و از شرق به یافت‌آباد می‌رسد. منطقه ۱۷ در صدر لیست ارزان‌ترین آپارتمان‌های معامله شده تهران در آذر ماه بود. متوسط قیمت معامله شده املاک منطقه ۱۷ دو میلیون و دویست هزار تومان در هر متر مربع بوده است. مناطق ۱۸ و ۲۰ تهران هم با قیمت‌های مشابهی معامله شدند.

منطقه ۱۵ و ۱۹

منطقه ۱۵ تهران در جنوب شرقی پایتخت قرار دارد و مهم‌ترین نواحی آن افسریه، سیزده آبان و خاوران است. متوسط قیمت آپارتمان‌های این منطقه به همراه منطقه نوزده در جنوب تهران، در آذر ماه حدود دو و نیم میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. املاک معامله شده در منطقه ۱۵ تهران حدود ۵ درصد از کل معاملات تهران در آذر ماه را در بر می گرفت.

پرفروش‌ترین آپارتمان‌های تهران

آمار ارئه شده سازمان ثبت معاملات املاک ایران نشان می‌دهد که بیشترین آپارتمان‌های معامله شده در آذر ماه، ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشتند. در همین مدت بیشترین معاملات در پایتخت مربوط به آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متری بوده است. منطقه ۵ و ۴ تهران به ترتیب با حدود ۱۷ و ۱۰ و نیم درصد کل معاملات این شهر، بیشترین تعداد خرید و فروش را در آذر ماه به خود اختصاص دادند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.