رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ماجرای جراحی اشتباهی یک چشم بیمار نوشهری! +عکس

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر از اشتباه نبودن عمل چشم یک بیمار اهل این شهرستان خبر داد.

 تصاویری از عمل چشم یک بیمار نوشهری در یکی از فضاهای مجازی در حال گسترش است؛ در این تصویر گفته می شود چشم راست بیمار به اشتباه مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سید رحیم سیدپور مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر اظهار کرد: زمانی که افراد سالمند دچار آب مروارید یا آب سیاه می شوند نیاز به عمل جراحی هر دو چشم به فاصله یک تا دو ماه پیدا می‌کنند تا مشکلی پیش نیاید. بیمار مورد نظر بعد از مراجعه به پزشک و انجام معاینات مختلف بنا به تشخیص پزشک معالج در ابتدا و بنابر اولویت نیاز به عمل در چشم سمت چپ پیدا می‌کند. روز قبل از عمل نیز بعد از بستری شدن همه چیز برای عمل چشم چپ مهیا شد.
 

جنجال مجازی برای یک عمل چشم در نوشهر<p>

وی افزود: در حالی که همه پرستاران بخش جراحی و پرسنل اتاق عمل می‌دانستند که قرار است چشم چپ بیمار مورد جراحی قرار گیرد پزشک متخصص بعد از آخرین معاینه متوجه می‌شود که وضعیت چشم راست که قرار بوده مدتی بعد مورد عمل قرار گیرد دارای وضعیت حادتری شده است و در صورت تاخیر در عمل ممکن است منجر به کوری بیمار شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر تصریح کرد: قبل از وارد شدن به اتاق عمل، پزشک معالج همسر بیمار را در جریان تغییر عمل بیمار از چشم چپ به چشم راست قرار می‌دهد و در اتاق عمل چشم راست بیمار مورد جراحی قرار می‌گیرد تا خطر از بیمار برطرف شود اما در این میان شخصی با گوشی خود از این اشتباه که فکر می کند صورت گرفته است عکس تهیه کرده و در فضاهای مجازی منتشر می کند که منجر به تشویش اذهان عمومی می شود.

سیدپور تاکید کرد: با صراحت باید گفت که در این میان هیچ اشتباهی صورت نگرفته است و آنچه روی داد تشخیص خود پزشک معالج بوده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.