رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ساینا برای خرید بهتر است یا سمند SE ؟

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست.

به گزارش اینتیتر به نقل از دنیای ماشین، در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست.

بیشتر بخوانید:

 در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند.

در همین راستا سعی شده در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.

ساینا یا سمند 

دو خودروی تولید داخل که در یک کلاس نیستند اما از نظر قیمتی تقریبا در یک رده قرار می‌گیرند. این دو خودرو در دو شرکت بزرگ تولید می‌شوند این یعنی هر دو خدمات پس از فروش گسترده‌ای دارند.

سمند SE نمونه به حداقل رسیده سمند از نظر آپشن است و ساینا نیز در حقیقت نسل جدید تیباست که ظاهر آن کمی تغییر کرده، ولی موتور و گیربکس همان است. موتور سمند پر حجم‌تر است و البته قدرت بیشتری تولید می‌کند از این‌رو در مسیرهای سربالایی عملکرد خوبی دارد.

ایران خودرو

اما ساینا نیز با موتوری کم مصرف و دارای قدرت قابل قبول، عملکرد خوبی دارد. هر دو خودرو با حداکثر سرنشین ضعیف نیستند اما سمند به واسطه بزرگ‌تر بودن اتاق فضای بیشتری برای سرنشینان در خود جای داده است.

سمند خودرویی برای خانواده‌ها بوده اما کمی استهلاکش بالاتر از ساینا است. اگرچه هر دو خودرو از خدمات پس از فروش گسترده‌ای بهره می‌برند اما این خدمات پس از فروش نیز دردسر‌های خودش را دارد.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین سمند بالاتر از ساینا است، اما ساینا امکانات بیشتری را در خود جای داده است. همچنین ساینا از طراحی به روزتر و البته زیبا‌تری نسبت به سمند برخوردار است.

به‌طور کلی هر دو خودرو را می‌توان انتخاب‌های خوبی دانست، اما اگر فضای زیاد و شتاب می‌خواهید سمند و اگر امکانات می‌خواهید، ساینا بخرید.

 سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE سمند SE

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
28 نظر
  1. سئو ارزان می گوید

    سلام.ممنون بابت مطالب و وبسایت زیبایی که
    دارید

  2. خرید بک لینک ارزان می گوید

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید
    شما

  3. مردانه می گوید

    وای خیلی خوبه ساییتون

  4. سیاه قلم می گوید

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  5. سئو سایت می گوید

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  6. مهاجرت به کشور کانادا می گوید

    وای خیلی خوبه ساییتون

  7. متن آهنگ می گوید

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

  8. سوال ارولوژى می گوید

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  9. Arshia می گوید

    سلام بنده سال قبل یه ساینا گرفتم واقعا از لحاظ چسبندگی روی جاده بد بود در کل رانندگی باهاش دلچسب نبود با کلی ضرر فروختمش و به جرات میگم قبلش که پراید داشتم از لحاظ مانور و رانندگی بهتر بود امسال سمند ال ایکس سال گرفتم واقعــــــا قابل مقایسه نیست .

  10. محمد می گوید

    با سلام من الان شش ماهه ساینا دارم ازش راضی ام من چند ساله ماشین دارم اما در حد پولی که به ساینا دادم امکاناتش از ال نود بهتره قیافشم دوست دارم شتابشم خوبه سمند استهلاک زیادی داره

  11. ماکو می گوید

    سلام سایت عالیه افراد حسود می خوان بد نامش کنن

  12. فرید می گوید

    سلام من میخوام ساینا بخرم ولی سمند هم هست خواهش میکنم منو راهنمایی بکنید کدومو بخرم

    1. علی.نورالهی می گوید

      سمند ماشین پرخرجی هس اصلا به درد نمیخوره هم سنگینه هم سوخت بالای داره چه خاسته این سمندای جدید که اکثرن متور ملی هستن که افتضاهه یعنی اگه به خرج بیفته کار هرکسی نیس که تعمیرشون کنه در کل سمند ماشین خوبی نیس

  13. علی تیغی می گوید

    ساینا شتابش بهتره تا سمند ساینا دارم راظیم البته کمکهاشو گازی کردم که دیگه گارانتی نرم رینگهای جدیدشو بگیرید

  14. HOSSYN می گوید

    ساینا ماشین بی دردسر کم خرج کم مصرف نرم خوش فرمون . ودارای ترمز قدرتمند. ستون وشاصی قوی. وظاهر باکلاسی داره. ۳سال دارمش . عالی چرخید. شکر خدا.

  15. علی می گوید

    شتاب ساینا از سمند بیشتره …. درگ های این دو خودرو موجود است و می توانید ببینید . در ضمن سمند ۱۹۰ کیلو از ساینا سنگین تره و همین موضوع باعث میشه که ساینا عملکرد بهتری از شتاب داشته باشه. من خیلی تحقیق کردم بین این دو ماشین و البته رانا و ۲۰۶ تیپ ۲ و در آخر ساینا خریدم و بسیار رضایت دارم.

  16. ناشناس می گوید

    فقط ساینا

  17. ناشناس می گوید

    سمند se قطعا و قطعا

  18. ناشناس می گوید

    ساینا

  19. ابوالفضل می گوید

    سمند به خاطر وزن بالایی که داره بعد از دو نهایتا سه سال نیاز به تعمیر زیر و بند داره،هر چند برای مسافرت خودرویی آسوده هست ولی اگه میتونی از پس خرج موتور و زیربندش بر بیای بخرش و الی فقط ساینا

  20. مجتبی می گوید

    سلام من میخوام سمند یا ساینا بخرم ولی نمیدونم واقعا کدوم بهتره لطفا راهنماییم کنین

  21. میلاد اس اس می گوید

    سلام خدمت دوستان ساینا ماشین خوبیه کم مصرف .کم استهلاک .کم خرج در کل بگم سمند هم خوبه ساینا هم کنه.انشالله خیره

  22. علی می گوید

    سلام، اگه به سمند فشار نیارید و توی چاله چوله نرید و خیلی بهش برسید و رعایت احوالش رو بکنید ماشین بدی نیست، سمند بعد از یکی دو سال خودش رو ول میکنه و رسما لگن میشه، البته این مشکل در تمام محصولات ایران خودرو مثل انواع ۲۰۶، ۴۰۵، پرشیا، رانا، دنا دیده میشه. ساینا از سمند بهتره، حتی از ال ۹۰ و ۴۰۵ و ۲۰۶ و رانا و…. ارزش خرید ساینا بیشتر از سمنده. ایکاش مرزها رو باز میکردن و هر نفر میتونست یه خودرو وارد کنه ولی اجازه فروش نداشته باشه، اونوقت در مورد هوندا و نیسان و جگوار بحث میکردیم. یه سویل دارم ۲۳ سال زیر چادر خوابیده اما الان میخوام ساینا بگیرم. ساینا از سمند خیلی بهتره.

  23. علی می گوید

    سلام، اگه به سمند فشار نیارید و توی چاله چوله نرید و خیلی بهش برسید و رعایت احوالش رو بکنید ماشین بدی نیست، سمند بعد از یکی دو سال خودش رو ول میکنه و رسما لگن میشه، البته این مشکل در تمام محصولات ایران خودرو مثل انواع ۲۰۶، ۴۰۵، پرشیا، رانا، دنا دیده میشه. ساینا از سمند بهتره، حتی از ال ۹۰ و ۴۰۵ و ۲۰۶ و رانا و…. ارزش خرید ساینا بیشتر از سمنده. ایکاش مرزها رو باز میکردن و هر نفر میتونست یه خودرو وارد کنه ولی اجازه فروش نداشته باشه، اونوقت در مورد هوندا و نیسان و جگوار بحث میکردیم. یه سویل دارم ۲۳ سال زیر چادر خوابیده اما الان میخوام ساینا بگیرم. ساینا از سمند خیلی بهتره.

  24. Milad می گوید

    ساینا ماشین خوب و پرشتاب و کم خرجی یه هرکی گرفته پشیمون نشده تا حالا

  25. ناشناس می گوید

    ساینا رو اسپرتش کن ببین چی میشه سمند هم بعداز کلی اسپرت کردن و خرج کردن میاد مثل ساینای ساده میشه تازه اگه به سمند ارفاق کنی

  26. سجاد می گوید

    جفتشون آشغالن ،آشغال به معنای واقعی کلمه، بیشتر از سی میلیونم نمی ارزند.
    بدبخت کسی که بیاد نظرات شمارو بخونه هرکس هرچی داره میگه اون خوبه ، باصد میلیون هیچکدوم نمی ارزند . خوددانید یاعلی

  27. رضا می گوید

    داداش سمند سرعت ۱۸۵ اخر
    ساینا سرعت ۱۵۵ اخر
    سمندseاصلا نمیشه با خانواده ساینا یا همان سایپا مقایسه کرد سمند بخر عالی تر سمند اس ای همان موتور صفرتاصد ۴۰۵ هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.