رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رنو تلیسمان بخریم یا هیوندای سوناتا ؟

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست.

در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌

به گزارش اینتیتر به نقل از دنیای اقتصاد، به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند. در همین راستا سعی شده در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.

رنو تلیسمان یا هیوندای سوناتا

دو خودرویی که با قیمت مشابه می‌توانند وسوسه خیلی‌ها را برانگیزند. یک طرف هیوندای سوناتا قرار دارد که سال‌هاست برای بازار شناخته شده است و در طرف دیگر رنو تلیسمان که هنوز یک تازه وارد به حساب می‌آید. مدل نیمه فول تلیسمان با مدل فول آپشن سوناتا هم قیمت است.

پس اگر می‌خواهید زیر ۲۰۰ میلیون پول بدهید و آپشن بیشتری داشته باشید سوناتا منطقی‌تر به نظر می‌رسد، اما اگر دوست دارید خودرویی جدید و کمتر دیده شده داشته باشید که رگه‌هایی از لوکس بودن هم در کابین آن هست به سراغ سوناتا بروید. از نظر شتاب و سرعت هیوندای سوناتا عملکرد بهتری دارد.

اما در طراحی، کفه ترازو به سود تلیسمان سنگینی می‌کند. کابین هر دو خودرو کاملا راضی‌کننده است، اما در بحث لوکس بودن به خصوص در صندلی‌های عقب تلیسمان بهتر ظاهر شده است. از نظر کیفیت سواری این تلیسمان است که برنده از میدان بیرون می‌آید.

در مقابل استهلاک کمتر را باید در هیوندای سوناتا جست‌وجو کنید. از نظر خدمات پس از فروش هم فعلا گستردگی هیوندای بهتر از رنو است. مضاف بر اینکه قطعات سوناتا هم فراوانی بیشتری در بازار دارند و هم قیمت کمتر.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.