رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۹ کشور با بالاترین کیفیت زندگی +تصاویر

مجمع جهانی اقتصاد جدیدترین رنکینگ خود را در رابطه با کشورهایی که بهترین سطح کیفیت زندگی را در بین ۱۰۹ کشور دنیا دارند، منتشر کرد. در این رتبه‌بندی ۱۲ شاخص در نظر گرفته شده است که البته شاخص‌های اقتصادی نقش پر رنگی در رتبه‌بندی نهایی داشته‌اند.

 در این لیست ۳۰ کشور با اقتصاد پیشرفته در ابتدای لیست قرار می‌گیرند ، هر چند در مطلب پیش رو به ۹۹ کشور از این جمع پرداخته شده که در بهترین شرایط قرار دارند. نکته جالب توجه اینکه کشورهای امریکا و انگلیس با رتبه‌های ۲۳ و ۲۱ اگرچه در جمع ۳۰ کشور از مجموع ۱۰۹ کشور بوده‌اند اما نتوانستند در ۹ کشور برتر با بالاترین امتیاز جایی به دست بیاورند. جایگاه ایران رتبه ۵۱ است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، لیست ۹ کشور را که با بهره‌مندی از اقتصاد پیشرفته سطح کیفیت زندگی با عنوان"بهترین" را از آن خود کرده‌اند، می‌بینید؛

۹- نیوزیلند

کیفیت زندگی

آموزش و راه‌اندازی تجارت به عنوان نقاط قوت نیوزیلند، این کشور را در جمع برترین‌ها قرار می‌دهند. با این حال امتیاز کلی نیوزیلند تحت تاثیر اشتغال و بهره‌وری قرار گرفته و پایین آمده تا این کشور را در رتبه نهم قرار بگیرد.

۸- استرالیا

استرالیا در سرمایه گذاری‌های اقتصادی ، کارآفرینی ، آموزش و خدمات بهداشتی بالاترین امتیازها را به دست آورده است. هر چند این امتیاز در قسمت‌های بهره‌وری اشتغال و دسته بندی حقوق‌ها ضعیف می‌شود.

۷- هلند

کیفیت زندگی

هلندی‌ها در آموزش ، مراقبت‌های بهداشتی _ سلامت و زیرساخت‌ها بالاترین امتیاز را به دست آورده‌اند اگرچه به نسبت همتایان خود در سرمایه گذاری‌های اقتصادی امتیاز آنها ضعیف می‌شود و رتبه این کشور را به عدد ۷ می‌رساند.

۶- سوئد

سوئد یکی از برترین کشورها در زمینه خدمات اساسی و زیر ساخت‌ها ، کسب و کار و اخلاق سیاسی است. این کشور همچنین در زمینه دستمزدها و جبران خسارت بالاترین امتیاز را مال خود کرده است.

۵- دانمارک

اگرچه دانمارکی‌ها در بسیاری از شاخص‌ها موفق شده‌اند بالاترین امتیاز را به دست بیاورند اما امتیاز آنها در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی پایین آمده و رتبه‌شان را به عدد ۴ رسانده است.

۴- ایسلند

کیفیت زندگی

امتیاز این کشور در بسیاری از فاکتورها بسیار بالاست اما امتیاز پایین در زمینه گنجایش سیستم مالی ، ایسلند را در این شاخص تا رتبه چهارم پایین می‌کشد.

۳ – سوئیس

این کشور در همه فاکتورها بالاترین امتیازها را به خود اختصاص داده است و شاخص‌های عملکرد قابل قبولی داشته است که در این بین بخصوص بهره‌وری اشتغال بیشتر قابل توجه است.

۲- لوکزامبورگ

لوکزامبورگ ثروتمند در مراقبت‌های بهداشتی ، آموزش ، اخلاق سیاسی و کسب و کار بالاترین امتیازها را مال خود کرده است.

۱- نروژ

شما با بهترین کشور جهان به لحاظ سطح کیفیت زندگی با پسوند بهترین در دنیا مواجه هستید. اگرچه اقتصاد آنها در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ فقط ۰٫۵% رشد داشته است اما آنچه که مردم نروژ شاهدش بوده‌اند بالا رفتن ۱۰٫۶% کیفیت استاندارهای زندگی در همین فاصله زمانی بوده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.