رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چه کسانی نامزد اسکار می‌شوند؟ +تصاویر

نامزدهای نهایی جوایز سینمایی اسکار در حالی امروز اعلام می‌شود که می‌تواند با اتفاقات جالبی همراه باشد.

 فیلم موزیکال «لالا لند» که امسال موفق‌ترین عملکرد را در فصل جوایز سینمایی داشته به احتمال فراوان پیشتاز نامزدهای هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی خواهد بود و انتظار می‌رود دو ستاره اصلی آن یعنی «رایان گاسلینگ» و «اما استون» نیز در بین نامزدهای بازیگری قرار گیرند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، اما سوال اینجاست که «لالا لند» ساخته «دیمین شزل» در مجموع در چند بخش می‌تواند نامزد اسکار شود و آیا می‌تواند به رکورد ۱۴ نامزدی اسکار دست یابد؟

«تایتانیک» و «همه چیز درباره ایو» دو فیلمی هستند که به صورت مشترک با نامزد شدن در ۱۳ شاخه جوایز سینمایی اسکار رکورددار تمام ادوار این رویداد سینمایی هستند و فیلم «مری پاپینز» نیز با ۱۳ نامزدی رکورددار فیلم‌های موزیکال است.

در شاخه بازیگری نیز «ناتالی پورتمن» برای بازی در فیلم «جکی» به احتمال فراوان مهمترین رقیب «اما استون» خواهد بود، در حالی که «کیسی افلک» (منچسر کنار دریا) و «دنزل واشنگتن» (حصارها) نیز می‌توانند از رقبای اصلی «رایان گاسلینگ» در بخش بهترین بازیگری مرد باشند.

«دنزل واشنگتن» بازیگر و کارگردان فیلم «حصارها»

در صورتی که «دنزل واشنگتون» امسال نامزد اسکار شود، می‌تواند امیدوار به کسب سومین جایزه اسکار خود باشد.

پس از دو سال که هیچ بازیگر سیاه پوستی در شاخه‌های بازیگری اسکار نامزد کسب جایزه نشد و این اتفاق با حواشی و تشکیل کمپین اعتراضی #اسکارخیلی‌سفید همراه شد، احتمال بسیار کمی وجود دارد که امسال نیز شاهد تکرار این اتفاق باشیم و علاوه بر «واشنگتن» که کارگردانی فیلم «حصارها» را نیز بر عهده داشته، «ویولا دیویس» (حصارها)، «نائومی هریس» (مهتاب)، «ماهرشالا علی» (مهتاب) و «اُکتویا اسپنسر» (چهره‌های پنهان) از جمله گزینه‌های هستند که شانس فراوانی برای قرار گرفتن در جمع نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ دارند.

«نائومی هریس» بازیگر فیلم «مهتاب»

«نائومی هریس» به احتمال زیاد پرچمدار نامزدهای اسکار در میان چهره‌های بریتانیایی خواهد بود و دیگر شانس‌ها شامل «اندرو گارفیلد» (ستیغ اره‌ای/سکوت)، «آرون تیلور جانسن» (حیوانات شبرو)، «دو پاتل» (شیر) و «هیو گرانت» (فلورنس فاستر جنکینز) می‌شود و البته نمی‌توان شانس زیادی برای فیلم برنده نخل طلای «من، دنیل بیلک» ساخته «کن لوچ» متصور شد.

«مریل استریپ» که امسال جایزه افتخاری جوایز گلدن گلوب را دریافت کرد و پس از آن سخنرانی ضدترامپ او درصدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، می‌تواند تاریخ‌ساز امسال جوایز اسکار باشد.

در صورتی «استریپ» امروز برای فیلم «فلورنس فاستر جنیکز» نامرد جایزه اسکار شود، بیستمین نامزدی او در طول دوران فعالیت سینمایی‌اش خواهد بود.

«مریل استریپ»

وی تاکنون سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است و پس از «کاترین هپبورن» با چهار اسکار،بصورت مشترک با «اینگرید برگمن»، «جک نیکلسون»، «والتر برنان» و «دنیل دی‌لوئیس» با سه جایزه جزء رکوردداران کسب اسکار بازیگری است، اما آنچه او را از تمام بازیگران تمام ادوار سینما متمایز می‌کند، کسب ۱۹ نامزدی اسکار در جوایز اسکار است، رکوردی که به نظر تا سالیان طولانی دست نیافتنی خواهد بود.

«استریپ» سه جایزه اسکار بهترین بازیگری خود را در سال‌های ۱۹۸۰ برای «کرامر علیه کرامر»، ۱۹۸۳ برای «انتخاب سوفی» و ۲۰۱۲ برای «بانوی آهنین» کسب کرده است و امیدوار است امسال چهارمین جایزه اسکار خود را نیز به ویترین افتخارت خود اضافه کند.

فیلم «ددپول»

در صورتی که فیلم «ددپول» نامزد اسکار بهترین فیلم معرفی شود، اولین فیلم ابرقهرمانی خواهد بود که نامزد جایزه اصلی اسکار می‌شود. این فیلم که در جوایز گلدن گلوب و انجمن کارگردانان امریکا نامزد بهترین فیلم بود در جوایز اسکار نیز شانس دارد.

فیلم «ورود» با نقش‌آفرینی «ایمی آدامز» می‌تواند دومین فیلم موفق در اعلام نامزدهای اسکار پس از «لالا لند» باشد که البته شانس بیشتری در شاخه‌های فنی برای این فیلم متصور است، این در حالی است که اهالی سینما دو فیلم «منچستر کنار دریا» و «مهتاب» را نیز از شانس‌های اصلی اسکار امسال می‌دانند.

«ایمی آدامز» در فیلم «ورود»

«ایمی آدامز» بازیگر فیلم «وورد» در صورت نامزد شدن در اسکار ۲۰۱۷ برای پنجمین بار به چنین عنوانی دست می‌یابد در حالی که هنوز جایزه‌ی اسکاری کسب نکرده است.

«مل گیبسون» کارگردان فیلم «ستیغ اره‌ای»

«مل گیبسون» پس از چندین سال که با اتهامات نژادپرستانه و دیگر حواشی رو به رو بود امسال با فیلم «سه‌تیغ‌اره‌ای» دوباره با هالییود آشتی کرده است. فیلم او در شاخه‌هایی نامزد اسکار می‌شود اما آیا اعضای آکادمی او را در شاخه بهترین کارگردانی نامزد می‌کنند؟

«تام هنکس» در فیلم «سالی»

علی‌رغم این که «تام هنکس» به عنوان چهره مورد علاقه جوایز اسکار معروف است از سال ۲۰۰۱ تاکنون نامزد جایزه اسکار نشده است و نقش‌آفرین‌های درخشان او در فیلم‌هایی چون «کاپیتان فیلیپس» و «پل جاسوس‌ها» دیده نشد. اما نقش‌آفرینی جدید او در فیلم خلبان «چلسی سولنبرگر» در فیلم «سالی» ساخته «کلینت ایستوود» به احتمال فراوان درمیان نامزدها خواهد بود.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۷، امروز ۲۴ ژانویه (سه‌شنبه ۵ بهمن) مشخص خواهد شد و مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره این رویدادسینمایی نیز روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.