رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۲۰۰ ساعت جهنمی پلاسکو در سکانس آخر

۲۰۰ ساعت عملیات نفس‌گیر و پردلهره در ساختمان پلاسکو به ساعات و دقایق پایانی خود نزدیک می‌شود.

 از صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه تاکنون بیش از ۲۰۰ ساعت از یکی از بزرگترین و خبرسازترین حوادث  پایتخت می‌گذرد. حادثه‌ای که طی یک هفته تیتر و خبر یک همه رسانه‌ها را به خود اختصاص داده و واکنش‌های جهانی نیز به دنبال داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، ۲۰۰ ساعت از ریزش پلاسکو گذشته و عملیات آواربرداری در محل گرچه ادامه دارد اما به ساعات و دقایق پایانی خود رسیده تا با اتمام آن تیم‌های خدمات شهری وارد میدان شده و پس از پاکسازی ، خیابان جمهوری را برای تردد خودروهای سواری آماده کنند تا برای اولین بار در طول نیم قرن گذشته خودروهای سواری در حالی از خیابان جمهوری عبور کنند که اثری از ساختمان غول پیکر پلاسکو در آن نیست.

ساعت ۱۴ امروز، آخرین مرحله از عملیات جست‌وجو در زیرزمین پلاسکو آغاز شد و مورد جدیدی از کشف افرادی که در زیر آوار مانده بودند به دست نیامد تا همچنان آخرین آمار آتش‌نشانانی که از زیر آوار پلاسکو خارج شدند ۱۵ تن و شمار شهروندانی که از زیر آوار بیرون کشیده شدند ۴ تن باشد. یک آتش‌نشان نیز در بیمارستان به شهادت رسیده بود.

شماری از کسبه که پیگیر وضعیت مغازه‌ها و اموال خود بودند، در پیگیری از خبرنگار ایسنا خواستار نحوه و مراجعه خود به پلاسکو بودند که پیگیری‌ها حاکی از این است که زمان مراجعه از طریق صنف به آنان اعلام خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از نگرانی کسبه آسیب‌هایی بود که به بخش افقی پاساژ وارد شده بود که مشاهدات خبرنگار ایسنا به عنوان نخستین خبرنگاری که وارد این بخش شد، حکایت از آن داشت که هیچ آسیب جدی به این مغازه‌ها وارد نشده و تنها گرد و غبار و دود ناشی از حریق خساراتی را به بخشی از مغازه‌ها و ویترین این مغازه‌ها وارد کرده است.

هم‌اکنون آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس بهشت زهرا (س) همچنان در محل مستقر است و اطراف کارگاه عملیات نیز، ماموران نیروی انتظامی برای تامین نظم حضور پررنگی دارند.

یکی دیگر از مواردی که کمتر به آن پرداخته شد، آماده‌باش و حضور سربازان و ماموران پلیس دیپلماتیک در اطراف سفارت ترکیه بود و با آماده باش ناجا امنیت این سفارتخانه که در روبه‌روی ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو واقع شده، صددرصد تامین شده و مشکلی پیش نیامد.

آخرین کامیون حمل نخاله و آوار در حال خروج از محل هستند و یکی از ماموران طرح انضباط شهری شهرداری، این کامیون‌ها را تا محل تخلیه نخاله همراهی می‌کنند. همچنین مشخصات و اطلاعات تمامی رانندگان هنگام خروج ثبت می‌شود.

هم‌اکنون تمامی مغازه‌ها و واحدهای صنفی اطراف ساختمان پلاسکو فعالیت خود را ادامه می‌دهند و تنها پاساژ کویتی‌ها و چند مغازه انگشت‌شمار در مجاورت پلاسکو از فعالیت بازمانده‌اند که به زودی فعالیت آنان نیز آغاز خواهد شد.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ها پیش برود،فردا خیابان جمهوری باز خواهد شد اما درباره زمان قطعی تشییع اطلاعاتی وجود ندارد اما گفته می‌شود این مراسم در روز یکشنبه در همان محل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.