۳ مشکل اصلی بازاریابی برای استارت آپ ها

اگرچه هر کسب و کار شرایط خاص خود را دارد اما چالش‌هایی که مدیران بازاریابی برای استارت آپ ها با آنها روبه‌رو می‌شوند از الگوی خاصی پیروی می‌کند: منابع و مهارت‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های آنها هستند و این شامل تیم بازاریابی نیز می‌شود.حتما شما به این نکته توجه داشته‌اید که رقبای شما از طریق بازاریابی چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین فرصت‌های فراوانی را برای خود ایجاد کرده‌اند. اما آنها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟

به گزارش اینتیتر به نقل از بازده ، همیشه این ‌گونه نیست که همه‌ی شرکت‌ها بتوانند (یا حتی بخواهند) که تیم بازاریابی داشته باشند، حتی آنها نیز که می‌خواهند معمولا این ‌کار را به شرکت‌های دیگری که در این زمینه تخصص دارند می‌سپارند. اگر هر کدام از موارد ‌زیر که از جمله موانع رشد هستند به نظر شما آشنا است احتمالا شما هم باید به آن توجه داشته باشید:

در ادامه ۳ مشکل اصلی بازاریابی برای استارت آپ ها آمده است:

۱) هیچ کس بازاریابی آنلاین شما را مدیریت نمی‌کند.

این واقعا یک مشکل اصلی بازاریابی برای استارت آپ ها است. آخرین آمار به‌دست آمده از مرکز آمار ملی در ۲۰۱۳ (the office for national statistics) نشان می‌دهد تقریبا ۳۶ میلیون (۷۰%) از جوانان در انگلیس به طور روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند و ۷۲% از کل جوانان انگلیس کالا و خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند.

علاوه بر این تقریبا ۳۲% از بریتانیایی‌ها در طول ماه حداقل یک خرید از طریق تلفن‌های هوشمند خود انجام می‌دهند (۲۰۱۵ Google TNS research). اگر استراتژی فروش آنلاین شما از لحاظ منابع (چه مهارتی و چه زمانی) و یا حتی از نظر انگیزه برای فروش آنلاین ضعف دارد شما از رقابت عقب خواهید ماند.

هرگز اهمیت فروش آنلاین را دست کم نگیرید، (نه تنها وب گاه بلکه شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات یا حتی آنچه سایت‌های دیگر درباره‌ی شما می‌نویسند).

اگر شما وب گاه دارید، آیا در فروش شما تاثیر دارد؟ اگر خیر ممکن است این وب گاه مناسب شما نباشد یا با اندکی تغییر بتوان آن را به وب گاهی مناسب تبدیل کرد. احتمالا به محتویات جدید و فرآیند‌ای برای بالا بردن بازدید‌کنندگان از سایت نیاز دارید تا موتور‌های جست‌وجو دوباره وب گاه شما را به بازدید‌کنندگان بیش‌تری پیشنهاد دهند.

۲) در گروه شما شکاف اطلاعاتی وجود دارد.

اگرچه بیشتر شرکت‌ها در این زمینه مشکل ندارند اما آمار موسسه‌ی FSB نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از شرکت‌های بررسی شده مسئله‌ی انتخاب فرد با مهارت مناسب را به عنوان عاملی بر سر راه رشد می‌دانند در حالی که این رقم در سال گذشته ۲۵.۴ درصد بود.

لازم به ذکر است این ارقام موضوع پرورش و کارآموزی فردی برای کارکنان حال حاضر شرکت را شامل نمی‌شود. افراد ماهر ممکن است به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهند و شرکت‌ها همواره از این منظر تحت فشار هستند تا مهارت‌های افراد را به روز نگه دارند. ‌بنابراین به ‌شرکت‌های متخصص در این زمینه نیاز دارند. همزمان با پروژه‌های دیگری که این شرکت‌ها برای شما انجام می‌دهند، تبادل دانش میان این شرکت‌ها و کارکنان می‌تواند به ارتقاء مهارت‌های افراد کمک کند.

وب گاه خود را توسعه دهید، این امر در شناخت شما از مشتریان خود موثر خواهد بود. یک شرکت خوب نه ‌تنها در مورد خدماتش شفاف است بلکه علاقه‌مند است دانش خود را به اشتراک بگذارد و همکاری مستحکمی برای رشد و تعالی شما برقرار کند. جمله‌ی “موفقیت شما موفقیت ماست” اگرچه کلیشه‌ای است، اما همواره مهم است.

شما ملزم به خدمت گرفتن یک شرکت خاص برای انجام تمام این امور نیستید. برخی ترجیح می‌دهند تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارند و با چندین شرکت مختلف که در زمینه‌های خاص مهارت دارند کار کنند. هر روشی که برای شما مناسب است آن را انتخاب کنید.

۳) شما مطمئن نیستید که آیا روش شما صحیح است.

آیا نگران این هستید که چرا بیش از حد به این که چه چیزی در حال اتفاق افتادن است توجه می‌کنید؟ تیم‌های بازار‌یابی داخلی معمولا همه روزه در یک صنعت خاص فعالیت می‌کنند اما شرکت‌های تخصصی در حیطه‌ی بازاریابی، بین بخش‌های مختلف در حرکتند که این منجر به آگاهی بیش‌تر از فرصت‌های سودآور و افق‌های جدید می‌شود. آنها چیز‌هایی را می‌بینند که شما نمی‌بینید.

برای مثال آنها به بررسی این موضوع که آیا شما فرضی از مشتریان خود دارید می‌پردازند، چیزی که اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرد.

به طور معمول شرکت‌ها اهمیت تاثیر مثبت بازاریابی (چه آنلاین و چه آفلاین) را دست‌کم می‌گیرند و به این فکر می‌کنند که برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز به سرمایه‌گذاری بیش‌تری دارند.

آن‌ها به تحلیل این موضوع خواهند پرداخت که چرا شما سرمایه‌گذاری مناسبی انجام می‌دهید اما نتیجه‌ی دلخواه نمی‌گیرید. و به طورکلی برنامه‌ای را طراحی خواهند کرد تا به نتایج خوبی برسید. تنها طراحی خلاقانه، حق کپی رایت، سیستم کدگذاری مناسب برای موفقیت کافی نیست.

اعتماد کردن به یک شرکت دیگر می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد، بیشتر این شرکت‌ها مثال‌هایی از موفقیت مشتریان پیشین خود دارند از آنها برای ارزیابی این‌که آیا می‌خواهید با آنها همکاری کنید یا خیر استفاده کنید. سعی کنید از ادعا‌‌هایی که اغلب از نظر داده مبهم هستند دوری کنید. به خودتان اطمینان داشته باشید و بدانید شما سرانجام شرکت مناسب را پیدا خواهید کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.