رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ظریف : فرافکنی مقامات ترکیه به خاطر سیاست‌های اشتباه گذشته است

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در حوزه همکاری‌های بین‌المللی و در مورد سوریه همواره با مصر گفت‌وگو داشته‌ایم، گفت: گفت‌وگوی جدیدی بین ایران و مصر صورت نگرفته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان  در واکنش به مواضع اخیر مقامات ترکیه علیه کشورمان، گفت: متاسفانه سیاست‌های اشتباه دولت ترکیه در گذشته باعث وضعیتی شده که مجبور هستند فرافکنی کنند و باعث تاسف است که این کار را انجام می‌دهند. وی افزود: امیدواریم که کشورهای منطقه نیاز به همکاری کشورهای منطقه را کاملا درک کنند و این همکاری به جای اینگونه صحبت‌های نامناسب مطرح و موضوع روز باشد.

*گفت‌وگوی جدیدی بین ایران و مصر صورت انجام نشده

ظریف در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در خصوص اظهارات «سامح شکری» وزیر خارجه مصر که تماس‌های قاهره با تهران را تأیید کرده بود نیز گفت: در حوزه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سوریه همواره با مصر گفت‌وگو داشته‌ایم و گفت‌وگوی جدیدی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: گفت‌وگوی جدیدی نبوده و همان گفت‌وگوهایی بوده است که من در حاشیه سازمان ملل و سایر جلسات با ایشان داشته‌ام. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: حتما هم در آینده از گفت‌وگو با قاهره استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا می‌توان به بهبود روابط تهران و قاهره در آینده امیدوار بود؟ نیز خاطرنشان کرد: باید در مورد معضلات مشترک منطقه‌ای قدم به قدم پیش برویم. گفتنی است «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجه پارلمان این کشور، وجود و برقراری برخی تماس‌ها بین قاهره و تهران را تأیید کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.