رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

املاک نجومی در کدام منطقه تهران است؟

 خانه‌های لوکس شمال تهران اغلب قیمت‌های میلیاردی دارد که حتی طبقه متوسط جامعه توانایی خرید این خانه‌ها را ندارد. بررسی فایل‌های خرید و فروش آپارتمان‌ها در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که در میان مناطق ۲۲گانه تهران، منطقه یک و، گران‌ترین منطقه برای خرید مسکن است. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ۴۴ درصد واحدهای مسکونی موجود در منطقه یک تهران، در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۴ ساخته شده است. این آمار عطش سرمایه‌گذاران ساختمانی را برای ساخت‌وساز در منطقه‌ای که هم‌اکنون بالاترین حجم خانه‌های خالی و آپارتمان‌های فاقد تقاضای مصرفی را در خود جای داده است، نشان می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین ، در این میان، اجاره و رهن آپارتمان‌های لوکس خیلی بالاست. بنا به گفته یکی از فعالان بازار مسکن، متقاضیان خانه‌های لوکس، باید هزینه بالایی برای این خانه‌ها بپردازند. مروری بر قیمت خانه‌های لوکس در فایل‌های فروش حاکی از آن است که هر متر این خانه‌ها کمتر از ۱۰میلیون تومان قیمت ندارد. در حال حاضر در کامرانیه شمالی، خیابان شیبانی، یک آپارتمان ۲۲۷ متری در طبقه دوم، با ۶ سال ساخت، هر متر ۱۷ میلیون تومان گذاشته شده است. برای این خانه باید ۳ میلیون و ۸۵۹ تومان هزینه کرد.

همچنین در خیابان فرمانیه، اندرزگو، یک واحد آپارتمان نوساز ۱۴۰ متری، در طبقه اول، هر متر ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خانه یک میلیون و ۴۰۰ میلیون تومان است. در خیابان دزاشیب، خیابان شهید کریمی نیز یک واحد آپارتمان ۱۴۰ متری با دو سال ساخت، هر مترمربع ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. این آپارتمان را باید با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان خرید.

در نیاوران، خیابان همایون‌فر نیز یک واحد آپارتمان نوساز ۱۸۴ متری ۳ میلیارد و ۳۶ میلیون تومان قیمت دارد. هر مترمربع این خانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در همین حال، در خیابان پاسداران، بوستان پنجم یک آپارتمان ۱۷۸ متری حدود یک میلیارد و ۹۵۸ تومان قیمت دارد. هر مترمربع این آپارتمان ۱۱ میلیون تومان است.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.