سینمای دنیا در تسخیر ابر قهرمان جدید

«لوگان» در نخستین آخر هفته اکرانش چنان فروشی را ثبت کرده که همه جا از آن به عنوان «غرش لوگان» یاد می‌شود.

به گزارش رویترز، افتتاحیه باورنکردنی ۸۵.۳ میلیون دلاری «لوگان» در بازار داخلی آمریکا که به عنوان آخرین حضور هیو جکمن در نقش ولورین محسوب می‌شود، بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون را به نام خود ثبت کرد و در عین حال فیلم با فروش عظیم در سطح جهانی همراه شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر در حالی که هیو جکمن اعلام کرد پس از ۱۷ سال برای آخرین بار در نقش ولورین ظاهر شده این فیلم در ۸۱ بازار در سطح بین‌المللی موفق به فروشی معادل ۱۵۲.۵ میلیون دلار شد و با احتساب فروش آن در آمریکای شمالی که در اولین آخر هفته اکرانش ۸۵.۳ میلیون دلار فروش کرده است، باید گفت فروش جهانی این فیلم به ۲۳۷.۸ میلیون دلار رسید.

«لوگان» که از محصولات کمپانی فاکس قرن بیستم است با سرمایه ۹۷ میلیون دلاری ساخته شده و داستان آن در آینده نزدیک می‌گذرد و بر شخصیت ولورین و دشمن او پروفسور ایکس با بازی پاتریک استوارت تمرکز دارد که در جایی مخفی نزدیک مرز مکزیک زندگی می‌کند.

با وجود موفقیت «لوگان»، فیلم ترسناک «برو بیرون» از شرکت‌های یونیورسال و بلوم‌هاوس نیز موفق ظاهر شده و در حالی که با بودجه پایین ساخته شده با فروش ۲۶.۱ میلیون دلار در رده دوم جدول قرار گرفت و در دومین هفته اکرانش فروش داخلی خود را به ۷۵.۹ میلیون دلار رساند.

این به معنی بازگشتی موفق برای فیلم‌هایی است که با بودجه کمتر از ۵ میلیون دلار ساخته می‌شوند.

در عین حال فیلم «آلونک» از لایونزگیت در مکان سوم قرار گرفت و با کسب ۱۶.۱ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش موفق ظاهر شد. این فیلم که بر سرنوشت تمرکز دارد با بازی اولیویا اسپنسر نامزد اسکار و با بودجه ۲۶ میلیون دلاری ساخته شده است.

انیمیشن «فیلم بتمن لگو» از کمپانی برادران وارنر در چهارمین هفته اکرانش با فروش ۱۱.۶ میلیون دلار دیگر در رده چهارم جای گرفت و مجموع فروش داخلی خود را به رقم ۱۴۸.۶ میلیون دلار رساند.

«پیش از آن که سقوط کنم» تولید شرکت آوسامنس با ۴.۹ میلیون دلار فروش در مکان پنجم جای گرفت.

در عین حال «مهتاب» بهترین فیلم اسکار نیز با فروش ۲.۵ میلیون دلاری از مرز ۲۵ میلیون دلار عبور کرد. این بالاترین فروش کمپانی مستقلی است که فیلم را تولید کرده است. این از محدود موفقیت‌هایی است که فیلم‌های برتر اسکار کسب کرده‌اند. پیشتر «کانون توجه» ۴۵ میلیون دلار در آمریکا فروخت و «مرد پرنده‌ای» نیز در نهایت موفق به فروشی ۴۲.۳ میلیون دلاری شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.