رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فیلم بعدی بهترین‌های اسکار چیست؟

با پایان مراسم اسکار بد نیست نگاهی بیندازیم به فیلم‌های بعدی مهم ترین نامزدهای مراسم امسال.

 هر بازیگری که برنده اسکار شود، می‌تواند برای فیلم بعدی خودش از تهیه کننده، حداکثر تا ۴ میلیون دلار بیشتر دریافت کند، عددی که باعث می‌شود هر تهیه کننده و هر استودیویی سراغ آنها نرود. در نتیجه فیلم‌های بعدی برندگان اسکار، شاید برایشان جایزه بر نباشد، اما از آن دسته فیلم های با اهمیتی است که هالیوود میلیون ها دلار برایش هزینه می‌کند. بد نیست به همین مناسبت نگاهی بیندازیم به فیلم های بعدی برندگان و نامزدهای اسکار امسال:

در بخش بهترین فیلم:

تهیه‌کنندگان «مهتاب»:

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، جرمی کلاینر و دیدی گاردنر که با «مهتاب» در اسکار شرکت کرده بودند و به صورت کاملا تخیلی، توانستند اسکار بهترین فیلم را از سازندگان «لا لا لند» بربایند، قرار است بهار ۲۰۱۷ با فیلم «ماشین جنگی» به شبکه نتفلیکس بروند. آنها تهیه کنندگان ساخته جدید دیوید میشود هستند. این فیلم که اقتباسی از یک کتاب تاریخ جنگ افغانستان است، با بازی برد پیت، تافر گریس، تیلدا سویینتون، سر بن کینگزلی و ویل پولتر ساخته شده و قرار است در روز ۲۱ می ۲۰۱۷ روی وبسایت نتفلیکس آپلود می شود. نکته جالب توجه این است که بخش های قابل توجهی از فیلمبرداری این اثر در پایتخت امارات متحده عربی، شهر ابوظبی انجام شده است. سازندگان از ابوظبی به عنوان لوکیشن کابل و مرز فلسطین استفاده کرده اند. همین طور راس الخیمه، دیگر شهر امارات هم در این فیلم نقش یک روستای پاکستانی را بر عهده دارد. از گوشه و کنار شنیده می‌شود که اعراب حاشیه خلیج فارس در راستای تبلیغ ابوظبی و فرودگاه این شهر، اقدام به تهیه لوکیشن برای «ماشین جنگی» کرده اند و حتی بخشی از فیلم هم در خود فرودگاه ساخته شده.

آدل رومانسکی، دیگر تهیه کننده «مهتاب» هم «زیر دریاچه نقره ای» را به عنوان فیلم بعدیش انتخاب کرده که یک اثر نئو نوآر با بازی اندرو گارفیلد و کارگردانی دیوید رابرت میشل است. هنوز اطلاعات زیادی از این فیلم منتشر نشده.

تهیه‌کنندگان «لا لا لند»:

سازندگان «لا لا لند» که برای دقایقی برندگان اسکار بهترین فیلم اسکار هشتاد و نهم بودند، هر کدام راه جداگانه ای را تجربه خواهند کرد. فرد برگر تا سال ۲۰۱۸، تهیه کننده ۵ فیلم خواهد بود. مهم ترین اثر او اما احتمالا در همین سال ۲۰۱۷ روی پرده می رود: «کوهستان بین ما»، فیلم آمریکایی هانی ابو اسعد که کیت وینسلت و ادریس البا بازیگران اصلیش به حساب می آیند. این فیلم داستان بازماندگان یک سانحه هوایی را روایت می کند که با وجود جراحات قابل توجه باید به هم اعتماد کنند تا خودشان را از کوهستانی که در آن قرار گرفته اند نجات دهند.

جوردن هورویتز، همان چهره مشهوری که در نهایت خبر پیروزی «مهتاب» را داد و با جمله «این یک شوخی نیست!» در تاریخ اسکار نام خودش را ثبت کرد، ابتدا برای همین امسال در حال آماده کردن یک سریال تلویزیونی به نام Counterpart است. این سریال داستان یک کارمند سازمان ملل را روایت می کند که متوجه می شود، در آنجا دروازه ای برای سفر به جهانی موازی قرار گرفته که سازمان آن را مخفی کرده است. جی. کی. سیمونز، که سابقه بازی در هر دو فیلم «ویپلش» و «لا لا لند» دیمین شزل را دارد، نقش اصلی سریال جدید شبکه استارز است. جالب است بدانید، نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی الاصل تعدادی از مهم ترین پروژه های ضد ایرانی و ضد اسلامی هالیوود هم در این سریال حضور دارد. کارگردانی دو قسمت اول Counterpart را مورتن تیلدام، کارگردان فیلم های سینمایی «بازی تقلید» و «مسافران» بر عهده داشته است. هنوز تاریخ پخش دقیق این سریال مشخص نیست اما پیش بینی می شود اولین قسمت های آن در همین سال ۲۰۱۷ روی آنتن برود. گفتنی است دیگر تهیه کننده «لا لا لند»، گری گیلبرت هم هورویتز را در این سریال همراهی می کند. هورویتز همین طور برای سال ۲۰۱۸ هم فیلم سینمایی Fast Color را تهیه خواهد کرد که خودش یکی از نویسندگانش است. داستان این فیلم در مورد زنی است که بعد از آن که قدرت های ماوراییش مشخص می شود، مجبور به فرار می گردد.

مارک پلت، اخرین تهیه کننده «لا لا لند» اما تنها کسی است که دوباره سراغ یک اثر موزیکال، با یک کارگردان موزیکال ساز مشهور رفته است. او تهیه کننده فیلم «مری پاپینز باز می گردد» راب مارشال است که در آن چهره های شناخته شده ای چون امیلی بلانت، لین مانوئل میراندا، مریل استریپ و کالین فرث حضور دارند. این فیلم که محصول کمپانی دیزنی است در تعطیلات کریسمس سال آینده اکران می شود. این فیلم ادامه ای بر ساخته کلاسیک سال ۱۹۶۴ دیزنی، «مری پاپینز» است که توانست نامزد ۱۳ جایزه اسکار شود و ۵ مجسمه طلایی از جمله اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای جولی اندروز را ببرد. با توجه به این که «مری پاپینز باز می گردد» هم در فصل جوایز اکران می شود، ممکن است فرصت تکرار این اتفاقات را داشته باشد. 

پلت البته تا قبل از «مری پاپینز» جدید، چند پروژه دیگر را هم در دست کار دارد که احتمال زودتر آماده شدنشان هست. از جمله «ربودن ادگاردو مورتارا» ساخته جدید استیون اسپیلبرگ که می تواند در فصل جوایز همین امسال اکران شود. اسکار ایزاک و مارک رایلنس مهم ترین بازیگران این فیلم هستند.

 

در بخش بهترین کارگردانی:

دیمین شزل- «لا لا لند»: جوان ترین کارگردان تاریخ که توانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به خودش اختصاص دهد، قرار است فیلم «مرد اول» را کارگردانی کند. اثری در مورد نیل آرمسترانگ که توانست اولین نفری باشد که پای خودش را روی کره ماه می گذارد. شزل که امسال جایزه ای را برد که آلفرد هیچکاک و استنلی کوبریک هیچگاه نبردند و چهره ای مثل کریستوفر نولان هنوز نبرده، برای ساخت فیلم جدیدش، کتاب «مرد اول: زندگی نیل آرمسترانگ» را به عنوان منبع داشته است. گفته می شود ریان گوسلینگ قرار است در این اثر نقش نیل آرمسترانگ را ایفا کند. جالب است بدانید که پیش از این گفته می شد، برادران وارنر این فیلم را قرار است با کلینت ایستوود بسازد اما پیرمرد ۸۶ ساله در نهایت سراغ پروژه های دیگری رفت. «مرد اول» نخستین اثری هم خواهد بود که دیمیشن زل خودش فیلمنامه آن را ننوشته است.

 

دنی ویلنو- «ورود»: طرفداران این کارگردان، می توانند خیلی زود اثری از فیلمساز مورد علاقه شان را روی پرده سینما ببینند. این کارگردان کانادایی بلافاصله پس از ساخت «ورود» سراغ پیش تولید فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» رفت و حالا کارهای نهایی را برای آماده کردن دنباله فیلم علمی تخیلی ساخته سال ۱۹۸۲ رایدلی اسکات انجام می دهد. قرار است ساخته جدید ویلنو در روز ۶ اکتبر همین امسال روی پرده برود. در این اثر، ریان گوسلینگ، جرد لتو، رابین رایت، هریسون فورد، برخاد عبدی و دیو بائوتیستا هم حضور خواهند داشت.

 

بری جنکینز- «مهتاب»: کارگردان سیاه پوست فیلم همجنس بازانه اسکار امسال، دو پروژه کارگردانی جدید را در پیش رو دارد. او ابتدا قسمت ششم از سریال کمدی «سفید پوستان عزیز» را کارگردانی خواهد کرد که ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ از نتفلیکس پخش می شود. این سریال که بر اساس فیلمی به همین نام ساخته شده در اپیزودهای ۳۰ دقیقه ای آماده می شود. جنکینز همین طور قرار است فیلم «قراردادی با خدا» را کارگردانی کند. اثری در مورد یک یهودی حسیدی که روی سنگی قراردادی را با خدا حک می کند که بر اساس آن کارهای خوبی انجام دهد. هنوز بازیگران یا تاریخ اکران این فیلم مشخص نشده اما بد نیست بدانید که این فیلم اقتباسی از کتاب مصوری به همین نام نوشته ویل آیزنر است. طراح و کارتونیست فقید یهودی که به خاطر تاثیرش در صنعت کتاب های مصور آمریکا شناخته می شود و اکنون جایزه ای به نام وی هم وجود دارد.

مل گیبسون- «تپه هکسا»: کارگردان پر حاشیه آمریکایی که بالاخره پس از ۱۰ سال اجازه کارگردانی یک پروژه را پیدا کرد، قصد ندارد مخاطبین را یک دهه دیگر منتظر اثر بعدیش بگذارد. او به زودی با فیلم «برزرکر» به سینما باز می گردد. گفته می شود اثر جدید او هم جنگی است اما هنوز خلاصه داستان یا تاریخ اکران آن مشخص نشده است. با توجه به این که اسم فیلم واژه ای است که به جنگجوهای قدیمی نورس ابلاغ می شود بعید نیست که اثر جدید مل گیبسون به دوره اساطیر اسکاندیناوی برود. هنوز بازیگران این پروژه هم مشخص نشده اند. جالب است بدانید گیبسون در مقام بازیگر هم با چند پروژه قرارداد همکاری بسته. از جمله این فیلم ها، اثری به نام «پروفسور و دیوانه» است که کارگردانی آن را فرهاد صفی نیا بر عهده دارد. صفی نیا نویسنده و یکی از تهیه کنندگان فیلم مشهور مل گیبسون، «آپوکالیپتو» بوده که بعد از سال ها تصمیم گرفته نخستین فیلم سینماییش را بسازد. این کارگردان ایرانی- آمریکایی سال ۱۹۷۵ در تهران به دنیا آمده اما در ۴ سالگی به همراه خانواده اش اول به پاریس و پس از آن به لندن مهاجرت کرده است. نخستین فیلم صفی نیا ظاهرا در مورد پروفسور جیمز ماری، زبان شناس قرن نوزدهم بریتانیا و مولف لغت نامه مشهور آکسفورد است.

 

کنت لونرگان- «منچستر بای د سی»: هنوز پروژه کارگردانی جدید لونرگان مشخص نشده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.