رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

امن ترین کشورهای جهان کدامند؟ +تصاویر

انسان و خطا، دو روی یک سکه هستند که از هم جدا نخواهند شد. جرم و خطا برای انسان چیز جدیدی نیست و از همان ابتدای خلقت گریبان‌گیرش بوده است. امروزه، فعالیت‌های مجرمانه شکل جدیدتر و خشن‌تری به خود گرفته‌اند.

این روزها، کشورهای بسیاری با انواع و اقسام جرم و جنایت دست و پنجه نرم می‌کنند و انسان‌های زیادی طی وقوع این جرائم، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از کجا رو، برخی از کشورهای جهان، بیشترین میزان وقوع جرم را دارند. در مقابل، کشورهایی نیز وجود دارند که میزان فعالیت‌های مجرمانه‌ی آن‌ها بسیار اندک و ناچیز است. البته، تعداد کشورهایی که در آن‌ها جرائم کمتری صورت می‌گیرد، بسیار محدود است. شهروندان این کشورها، معمولا بدون مشکل و بدون ترس از رویارویی با مجرمان، به زندگی خود ادامه می‌دهند. در ادامه با ۱۰ کشور جهان که کمترین میزان جرم و جنایت را دارند، آشنا خواهیم شد.

۱۰. قبرس

قبرس

قبرس یکی از صلح‌جوترین و امن‌ترین کشورهای اروپا است. قبرس که در شرق دریای مدیترانه واقع شده، از جمله کشورهایی است که کمترین میزان جرم و جنایت در آن اتفاق می‌افتد. این جزیره‌ی منحصربه‌فرد به دلیل امنیت بالایی که دارد، در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. مردم قبرس، شب‌ها در خانه‌‌های خود را قفل نمی‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که هیچ‌گونه جرم و جنایتی در این کشور وجود ندارد و مردم آن نیز با آسودگی خیال به زندگی خود ادامه می‌دهند. پایین بودن نرخ وقوع جرم و جنایت در قبرس، از جمله عوامل تعیین‌کننده در موفقیت صنعت گردشگری این کشور بوده است. امنیت قبرس، این کشور را به یکی از پربازدیدترین مکان‌های اروپا تبدیل کرده است. بر اساس آمار منتشر شده، سالانه تنها ۲۳ نفر در قبرس، قربانی قتل می‌شوند.

۹. دانمارک

دانمارک

دانمارک نه تنها دارای مکان‌های فوق‌العاده و دیدنی است، بلکه از فرهنگی زیبا نیز برخوردار است. مردم دانمارک با وجود امنیت بالا در کشورشان، زندگی بسیار خوب و در آرامشی را تجربه می‌کنند. تعریف مردم این کشور از زندگی، آرامش ذهن و امنیت جامعه است. این تعریف، در تمامی جوانب زندگی دانمارکی‌ها ریشه دوانده است. دانمارک از جمله امن‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود که میزان وقوع جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. عوامل بسیاری در این موضوع دخیل هستند که مهمترین آن‌ها، برقراری صلح و آرامش در سراسر کشور است. دولت دانمارک، امنیت کشور را در اولویت بالایی قرار داده است. در دانمارک، به ازای هر صدهزار شهروند، ۲۰۰ افسر پلیس وجود دارد. علاوه بر این، اگر میزان وقوع جرم و جنایت دانمارک را با دیگر نقاط جهان مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که این کشور کمترین جرائم موجود را دارد. در واقع، نرخ وقوع قتل در دانمارک، زیر ۰٫۱ نفر از هر صد هزار نفر است. بدیهی است که این موضوع، دانمارک را به یکی از امن‌ترین کشورهای جهان تبدیل می‌کند. مردم این کشور، همواره در صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

۸. ایسلند

ایسلند

اگر بخواهیم ایسلند را در یک کلمه تعریف کنیم، «آرامش» بهترین عبارت خواهد بود. ایسلند یکی از امنترین و صلح‌جوترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. تعداد افسران پلیس این کشور تنها ۷۰۰ نفر است. علاوه بر این، این افسران حتی اجازه‌ی حمل یا استفاده از اسلحه را نیز ندارند. دلیل این موضوع، عدم وقوع جرم در ایسلند است که نیازی هم به حمل سلاح گرم در آن احساس نمی‌شود. در ایسلند، تنها ۲۰۰ نفر در زندان‌های این کشور وجود دارند. نکته‌ی جالب توجه اینجا است که هر یک از این زندانی‌ها، طی بازه‌ی زمانی مشخص می‌توانند به خانه‌ی خود رفته و اعضای خانواده‌ی خود را ببینند. بنابراین، پلیس‌ها با خود سلاحی حمل نکرده و زندانی‌های کم‌تعداد این کشور نیز اغلب فرصت سر زدن به خانه‌ی خود را دارند. این حقایق جالب، ایسلند را به یکی از امن‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده که نرخ وقوع جرم و جنایت آن نیز بسیار پایین است. ایسلند به طور کلی، کشوری شاد تلقی می‌شود.

۷. ایرلند

ایرلند

ایرلند از جمله دیگر کشورهای امن جهان است که میزان وقوع جرم و جنایت آن بسیار پایین است. این کشور یکی از مقاصد گردشگری زیبای اروپا است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، جرائم رخ داده در ایرلند بسیار کم و ناچیز است که این کشور را مکانی ایده‌آل برای گردشگری یا حتی زندگی کردن تبدیل می‌کند. میزان وقوع قتل به ازای هر صد هزار نفر در ایرلند، تنها ۰٫۳۲ نفر است. بنابراین با قاطعیت می‌توان ایرلند را کشوری امن قلمداد کرد. در واقع، ایرلند کمترین میزان جرم و جنایت در کل اروپای غربی را دارد. پس از این که ایرلند «پیمان جمعه نیک» را در سال ۱۹۹۸ امضا کرد، میزان جرم و جنایت این کشور با کاهش روبه‌رو شد. پیمان جمعه نیک، پیمانی است که بین طرف‌های درگیر در ایرلند شمالی، یعنی پروتستان‌های طرفدار بریتانیا و کاتولیک‌های جمهوری‌خواه ایرلند با میانجی‌گری بریتانیا در روز جمعه ۱۰ آوریل ۱۹۹۸ بسته شد. این پیمان را کاتولیک‌ها «توافق جمعه نیک» می‌نامند و پروتستان‌ها به آن «توافق بلفاست » می‌گویند. گروه اول این پیمان را راهی به سوی استقلال می‌دانند و گروه دوم آن را سندی برای اتحاد با بریتانیا می‌شمارند.

در این کشور، به ازای هر صد هزار شهروند، ۳۰۰ افسر پلیس وجود دارد. از این رو، ایرلند یکی از امن‌ترین کشورهای حال حاضر دنیا به شمار می‌رود.

۶. ژاپن

ژاپن

ژاپن یکی از توسعه‌ یافته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. امروز، این کشور قله‌های پیشرفت فناوری را با قاطعیت تمام فتح کرده است. از دیگر مزیت‌های ژاپن می‌توان به امنیت این کشور آسیایی اشاره کرد. ژاپن که میزان وقوع جرم و جنایتش بسیار ناچیز است، ششمین کشور امن دنیا محسوب می‌شود. نرخ وقوع قتل در ژاپن، ۰٫۳ نفر از هر ۹۰ هزار نفر است. علاوه بر این، نیروهای پلیس این کشور نیز بسیار کار آزموده هستند. افسران پلیس ژاپنی برای مقابله با انواع و اقسام جرائم، آموزش‌های ویژه دیده‌اند. ساختار نیروی پلیس این کشور بسیار مستحکم است، به همین دلیل، ژاپن عنوان ششمین کشور امن دنیا را یدک می‌کشد.

۵. لوکزامبورگ

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ از جمله کشورهای کوچک جهان با جمعیتی کمتر از ۶۰۰ هزار نفر است. از سوی دیگر، به دلیل پایین بودن نرخ وقوع جرم و جنایت در لوکزامبورگ، این کشور مکانی بسیار امن به شمار می‌رود. مساحت لولزامبورگ تنها ۲٫۵۸۶ کیلومتر مربع است. میزان وقوع جرم در این کشور تقریبا نزدیک به صفر است. تمهیدات و قوانین امنیتی در لوکزامبورگ بسیار سفت و سخت است؛ به همین دلیل جرائم کمی در آن رخ می‌دهد. علاوه بر این، لوکزامبورگ یکی از شادترین کشورهای دنیا نیز به شمار می‌رود. از آنجایی که میزان وقوع جرم و جنایت در لوکزامبورگ پایین است، این کشور مکانی ایده‌آل برای گردشگران محسوب می‌شود.

۴. بحرین

بحرین

بحرین چهارمین کشور امن جهان به شمار می‌رود. این کشور همچنین، یکی از بیشترین نیروهای پلیس دنیا را دارد. در بحرین، به ازای هر صد هزار نفر، بیش از ۱۹۰۰ افسر پلیس وجود دارد. این موضوع، موجب کاهش شدید وقوع جرم و جنایت در این کشور می‌شود. هیچ‌گونه جرائم بزرگی در این سرزمین رخ نمی‌دهد. تنها جرم‌هایی که در بحرین اتفاق می‌افتد، جرائم پیش پا افتاده‌ای مانند کیف‌قاپی و جیب‌بری در مناطق قدیمی کشور است. این جرم‌ها به آسانی قابل بررسی و پیگیری هستند. بنابراین، بحرین مکانی امن است که کمترین میزان جنایات را دارد.

۳. هنگ کنگ

هنگ کنگ

هنگ‌کنگ از جمله کشورهای سرآمد جهان در زمینه‌ی فناوری استه و همچنین پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را در اختیار کاربران خود قرار داده است. هنگ‌کنگ به دلیل پایین بودن میزان جرم و جنایتش، سومین کشور امن جهان به شمار می‌رود. میزان وقوع قتل در هنگ‌کنگ، ۰٫۲ نفر به ازای هر صد هزار نفر است. هنگ‌کنگ نه تنها یکی از کشورهای امن آسیا است، بلکه در زمره‌ی امن‌ترین کشورهای جهان نیز قرار دارد. جرائمی مانند دزدی و سرقت هرگز در هنگ‌کنگ دیده نمی‌شود. در این کشور، تنها جرم‌هایی پیش پا افتاده‌ای مانند جیب‌بری وجود دارد که به سادگی توسط نیروی پلیس کارآمد آن مهار می‌شود. طی سال‌های اخیر، هیچ‌گونه جرم جدی و بزرگی در هنگ‌کنگ مشاهده نشده است.

۲.سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور امن‌ترین کشور آسیا و دومین کشور امن جهان محسوب می‌شود. نرخ وقوع قتل در این کشور زیبا، تنها ۰٫۳ نفر به ازای صد هزار نفر است. میزان وقوع جرائمی مانند دزدی و سرقت نیز در سنگاپور نزدیک به صفر است. این موضوع به دلیل نظم و قانون سفت و سختی است که بر این کشور حاکم است. پلیس این کشور قادر است تمامی جرائم ریز و درشت آن را کنترل کند. از آنجایی که حکم اعدام در قانون سنگاپور وجود دارد، مردم از ارتکاب جرائم سنگین هراس دارند.

۱. سوئیس

سوئیس

سوئیس امن‌ترین کشور جهان است. جرم و جنایت در این کشور وجود ندارد. حتی اگر جرائمی هم در ادارات پلیس سوئیس به ثبت رسند، همگی توسط خارجی‌هایی که به این کشور آمده‌اند، به انجام رسیده است. مردم این کشور همواره در صلح و آرامش زندگی می‌کنند. نظام امنیتی و نیروی پلیس سوئیس بسیار قدرتمند است. در سوئیس، به ازای هر صد هزار شهروند، ۲۱۶ افسر پلیس وجود دارد. میزان بسیار پایین وقوع جرم و امنیت بالای سوئیس، این کشور را به مکانی ایده‌آل برای گذران تعطیلات تبدیل می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.