رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهبود اندک قیمت طلا در بازار جهانی

طلا در بازار جهانی روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت، اما تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه جاری نزدیک به پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیر قرار دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۶.۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه به ۱۲۱۳.۶ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در چهار هفته گذشته بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۱۷.۹۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۹.۴۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافته بود و در ۱۲۱۶.۱۰ دلار بسته شد.

جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد: این بانک در صورت مثبت بودن آمار اشتغال و تورم آماده افزایش نرخ‌های بهره است. این اظهارات احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست ماه میلادی جاری بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد و حرکت افزایشی چهار هفته ای طلا را متوقف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا برای فوریه هستند که روز جمعه منتشر می‌شود و معیار مهمی برای سنجش وضعیت اقتصاد این کشور به‌شمار می‌رود.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند و از سوی دیگر از ارزش دلار که این فلز به آن معامله می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

به گفته جیانگ شو، تحلیلگر ارشد گروه شاندونگ گولد، طلا تا زمان انتشار آمار اشتغال آمریکا، احتمالا در بازه محدودی بین ۱۲۱۰ تا ۱۲۲۰ دلار معامله خواهد شد. با این همه اگر آمار اشتغال آمریکا کمتر از حد مطلوب باشد، احتمال دارد طلا تا زمان نشست بانک مرکزی آمریکا به‌طور موقت بهبود پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۷.۴۸ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۵۸.۹۹ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۹۵۴ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۰ ژانویه بود. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و ۷۷۰.۲۳ دلار معامله شد.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.