براساس اطلاعات منتشر شده نزدیک به ۴۸ میلیون از حساب‌های کاربری شبکه‌ی اجتماعی توییتز را بات تشکیل داده‌اند. حتی اکثر این بات‌ها به شکل مستقیم توسط انسان‌ها کنترل نمی‌شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجی کالا ، شبکه‌ی اجتماعی توییتر ۳۱۹ میلیون کاربر دارد که براساس این اطلاعات نزدیک به ۱۵ درصد حساب‌های کاربری آن بات هستند. توییتر در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که میزان بات‌ها بین ۵ تا ۸٫۵ درصد است. وجود حساب‌های کاربری بات مشکلاتی زیادی را به وجود آورده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به ایجاد اختلال در جریان انتخابات آمریکا اشاره کنیم. گفته شده که ۱۹ درصد توییت‌های ارسالی در جریان انتخاب آمریکا مربوط به بات‌ها بوده. بد نیست بدانید که ۲۴ درصد از افراد بالغ در کشور آمریکا از توییتر استفاده می‌کنند و ۸۶ درصد مردم دنیا هم دوست ندارند به دنبال صحت یک حبر منتشر شده باشند.

هنوز دلیل اینکه چرا توییتر این بات‌ها را غیر فعال نمی‌کند مشخص نشده است. گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که توییتر به پلتفرم مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده و بات‌ها به شکل‌های مختلف سعی می‌کنند که نظر مردم را به خرید یک محصول ویژه جلب کنند. همین اتفاق در حوزه سیاست هم رخ داده است.