معظمی: اگر برجام نبود و تحریم ها باقی بود

منصور معظمی استاد دانشگاه وکارشناس حوزه نفت در برنامه ۱۸۰ درجه شبکه افق  با تاکید بر این مطلب که نفت یک کالای استراتژیک سیاسی است، گفت: نفت صرفاً تابع قانون عرضه و تقاضا نیست و  مولفه های بسیاری بر آن موثر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر معظمی با اشاره به عواقب تحریم نفت اظهار داشت : با وجود کاهش منابع مالی  و عدم دسترسی به  تجهیزات نفتی امکان اتمام فازهای پارس جنوبی و بهره برداری از انها ناممکن بود. 
 این استاد دانشگاه  با رد ادعای رستم قاسمی وزیر سابق نفت که با ادامه تحریم ها پارس جنوبی را به اتمام می رساندند ، گفت : با این موضوع مخالفم و تصمیم مناسب دولت جدید در فاز بندی و اولویت بندی آن سبب شد که با رفع تحریم ، به سرانجام خوبی برسد.
وی تاکید کرد : اگر برجام به کمک نمی آمد  توسعه در صنعت نفت کلا متوقف می گردید .
وی افزود:  امروز شرکت های بزرگ نفتی آماده اند در کشور سرمایه گذاری کنند ما باید در قالب قراردادها و الگوهای صحیح  و استفاده از توان داخلی اقدام کنیم و این شدنی است چرا که بعد از برجام در صنعت خودرو  این اتفاق افتاد و سرمایه گذاری هایی بعمل آمد. 
رئیس سازمان گسترش صنعت با اشاره به اینکه عدم قدرت ریسک مدیران جدید ترین مسئله کشور است گفت : منابع مالی و تجهزات را می شود تامین کرد اما چون جسارت تصمیم گیری از مدیران گرفته شده، از فرصت برجام در صنعت نفت کمتر استفاده می شود .
وی افزود : نهادهای نظارتی  زیاد شده اند اما بیشتر به  دنبال مچ گیری هستند و خود را وارد حوزه اجرا می کنند. 
این استاد دانشگاه همچنین در این گفت‌وگو با بیان اینکه نفت قرار است برای ما نعمت باشد نه نغمت گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بارها موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و توجه به این موضوع راهگشاست

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.