رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهار تئاتر در سنگلج شکوفه داد +تصویر

نمایش «خواستگاری» به کارگردانی عظیم موسوی در تماشاخانه سنگلج گشایش یافت.

 فعالیت تئاتر ایران با نمایش «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی «سید عظیم موسوی» و با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در تماشاخانه سنگلج آغاز شد.

خواستگاری

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، کمدی موزیکال «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی «سید عظیم موسوی» که اجرای خود را از دیشب و در اولین روزهای تعطیلات نوروزی آغاز کرده است تا ۱۵ اردیبهشت پذیرای مخاطبان تئاتر است.

کارگردان این اثر شب گذشته پس از پایان اجرا با تشکر از حاضران در سالن از پیش‌بینی‌اش در استقبال اندک گفت که خوشبختانه با حضور تعداد قابل توجهی مخاطب این آیین گشایش همراه بوده است. وی با تشکر از مهدی شفیعی خاطرنشان کرد اجرای شب نخست اجرای خوبی نبوده است و به سبب تاریخ خاص اجرا، هنوز شرایط برای یک اجرای مناسب مهیا نبوده است.

این نمایش برگرفته از نمایشنامه «خواستگاری» چخوف است که با استفاده از نمایش‌های آیینی-سنتی همچون تخت‌حوضی، نقالی و شبیه‌خوانی در حال و هوای فرهنگ شمال ایران تبدیل شده و به‌صورت کمدی- موزیکال اجرا می‌شود. تماشای این نمایش به همراه خانواده و میهمانان نوروزی می‌تواند تجربه خاطره‌انگیز سال نو برای علاقه‌مندان تئاتر باشد.

کمدی موزیکال «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی «سید عظیم موسوی» امسال و  از روزهای ابتدایی سال نو هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

همچنین در طبقه دوم تماشاخانه سنگلج نمایشگاه عکسی از آثار خاطره‌انگیز سالیان دور این تماشاخانه برپا شده است که در آن می‌توان تصاویری از کارهای عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، غلامحسین ساعدی، موحد دیلمقانی و … در معرض دید علاقه‌مندان به تئاتر ایرانی قرار گرفته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.