رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷ +تصاویر

خرید یک کالای دیجیتال آن هم از دسته لپ‌تاپ‌ها در میان انبوهی از برندها و مدل ها کار نسبتاً وقت گیر و خسته کننده ای خواهد بود اگر به درستی راهنمایی و مشاوره در اختیار نداشته باشید!
مدل های گوناگون با طیف های وسیعی از قابلیت ها و مشخصات در انتظار انتخاب آگاهانه بر مبنای بودجه شما هستند. در این مقاله به معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از کلیک، اگر شما می‌خواهید یک کامپیوتر قدرتمند برای اجرای بازی که قادر به ارائه‌ی عملکرد بهتر نسبت به آخرین کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری باشد و یک رزولوشن UHD در ۶۰ فریم بر ثانیه را تحویل گیمر بدهد، شما می‌توانید پول خود را با مدیریت کامل و آنچه را که از یک سیستم گیمینگ نیاز دارید صرف آن سیستم بکنید و خودتان سیستم را اسمبل کنید.

در صورتی که شما احساس می‌کنید انتخاب و اسمبلی کردن یک سیستم گیمینگ نیاز به مهارت و حرفه‌ی خاصی دارد، تهیه‌ی یک لپ‌تاپ گیمینگ جایگزین بهتری برای کامپیوتر شخصی است. با خرید یک لپ‌تاپ حرفه‌ای گیمینگ دیگر نگران سازگاری قسمت‌های مختلف سیستم که در کامپیوتر‌های شخصی این مورد وجود دارد، نیستید و همچنین شما نیاز به خریدن مانیتور،کیس،کیبورد و یا حتی ماوس ندارید.

برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ مناسب و معقول، شما باید حداقل ۱۰۰۰ دلار (۸۰۰ یورو، ۱۴۰۰ دلار استرالیا) کنار بگذارید تا یک لپ‌تاپ مطابق با ویژگی‌های آخرین کنسول‌های بازی خرید کنید. اگر می‌خواهید لپ‌تاپی را که خرید می‌کنید جدیدترین عنوان BioWare یعنی بازی Mass Effect: Andromeda را روان و در آخرین تنظیمات گرافیکی اجرا کنید شما باید مقداری بیشتر هزینه کنید که این به طبع امر طبیعی است.

در این مقاله، ما به معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ در برند و بودجه‌های مختلف پرداخته‌ایم. این لپ‌تاپ‌ها بهترین لپ‌تاپ‌هایی هستند که شما می‌توانید در سال ۲۰۱۷ آن‌ها را خریداری کنید. هیچ کدام از این لپ‌تاپ‌ها کامل نیستند، چرا که هر کدام دارای نکات مثبت و منفی هستند، اما هر کدام از لپ‌تاپ‌هایی که در این مقاله معرفی شده است بسیار مجهز بوده و آماده‌ی اجرای بازی‌های مورد علاقه‌ی شما از شبکه‌ی Steam می‌باشند.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷

    Asus ROG Strix GL502

CPU: Intel Core i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 – 1070 | RAM: ۱۶GB DDR4 | Screen: ۱۵٫۶-inch full HD 1,920 x 1,080 IPS | Storage: ۱۲۸GB – 256GB SSD, 1TB HDD

شروع قیمت: از ۱۲۹۸$ تا ۱۳۸۹$

نکات مثبت:

    اجرای بازی‌ها به صورت Full HD
    صفحه نمایش جذاب و دیدنی

نکات منفی:

    عمر باتری نسبتاْ خوب

لپ‌تاپ Asus Strix GL502 ممکن است طراحی خلاقانه‌ای نداشته باشد. استفاده از ترکیب رنگ‌های سیاه و قرمز در این لپ‌تاپ یک حس جدید به گیمر در استفاده از یک لپ‌تاپ گیمینگ می‌دهد. بدون شک این لپ‌تاپ یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ سال ۲۰۱۷ شناخته می‌شود که کیفیت ۱۰۸۰P را ارائه می‌دهد. وقتى نوبت به صحبت درباره ى گیم هاى HD میرسد Asus GL502 یک لپ تاپ عالى است. براى چند هفته ى اخیرى که ما این لپ تاپ ١۵ اینچى را استفاده میکردیم نهایت لذت را از آن بردیم. حتى وقتى که سیستم فقط از طریق باترى کار میکرد نیز دستگاه داراى عملکرد قابل قبولى بود. در مورد بسیار از بازى هاى جنگى اول شخص، من قادر بودم تنظیمات را تا حد نهایت بالا ببرم در حالی که خروجی ۶۰ فریم بر ثانیه را داشتم . اگرچه شایعاتى مبنى بر اینکه نسل آینده ى کارت هاى گرافیک Nvidia که Pascal نام دارند قرار است به صورت سیار معرفى شوند وجود دارد ولى با سخت افزارهاى فعلى این لپ تاپ شما قادر خواهید بود گیم هایى را که در چند سال آینده معرفى خواهند شد را بدون مشکل اجرا کنید. در حقیقیت ما از لپ‌تاپ Asus Strix GL502 برای بازی Overwatch در آخرین تنظیمات گرافیکی استفاده کردیم و متوجه این موضوع شدیم که فریم بازی از ۶۰ فریم کاهش پیدا نمی کند و دقیقاْ در ۶۰ فریم بر ثانیه بازی اجرا می‌شود. عمر باتری متوسط و نزدیک به خوب است، اما مطمئناْ ویژگی‌های عالی لپ‌تاپ مانند: صفحه نمایش،عملکرد لپ‌تاپ و پردازنده‌ی سیستم صوتی آن باعث می‌شوند که از ضعف باتری چشم‌پوشی کرد.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Razer Blade

CPU: ۲٫۶GHz Intel Core i7-6700HQ | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB GDDR5 VRAM) | RAM: ۱۶GB | Screen: ۱۴-inch FHD (1,920 x 1,080) – QHD+ (3,200 x 1,800) IGZO (LED backlit, multi-touch) | Storage: ۲۵۶GB – ۱TB PCIe SSD

قیمت: ۲۰۶۶٫۶۸$

نکات مثبت:

    عمر باتری خیره‌کننده
    اضافه کردن هوشمندانه‌ی Thunderbolt 3

نکات منفی:

    صدای بلند غژغژ فن‌ها وقتی که زیاد به کار می‌افتند.
    گزینه‌های محدود شده برای ارتقا

برای بسیاری از گیمر‌ها، لپ‌تاپی بهترین انتخاب گیمینگ برای آن‌هاست که در کنار ویژگی‌های فنی سیستم، عمر باتری خوب و ایده‌آلی داشته باشد. Razer Blade همیشه یک دستگاه فریبنده بوده است که زیبایی فوق‌العاده‌ای را با قدرت بسیار بالا ارائه می‌دهد اما همیشه یک نقص در یان سری لپ‌تاپ وجود داشته است که برای اولین بار صفحه نمایش بزرگ در آن تعبیه شده است و وضح بالاتری را نیز دارد. شرکت Razer در طول این سال تجربه زیادی را کسب کرده ست و  قرار است که از این پس همیشه به دنبال ساخت یک دستگاه توانا باشد. علاوه بر ظاهر فریبنده و طراحی فوق‌العاده بهتر است که نگاهی به قیمت این لپ‌تاپ بیاندازیم. اما به طور کلی هزینه خریدارای این لپ‌تاپ‌های Razer Blade بسیار بالا است و شاید هرکسی از شنیدن قیمت‌های آن خوشحال نشود. قیمت لپ‌تاپ Razer Blade سال گذشته از ۱۹۹۹ دالر آغاز شد و امسال نسخه  QHD+ با قمیت ۲۳۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. برای اولین بار که شما لپ‌تاپ Razer Blade را در دست می‌گیرد و از آن استفاده می‌کنید، شما متوجه خواهید شد که عمر باتری در حالتی که یک بازی را انجام می‌دهید در حدود ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه است و در حالتی که بدون مکث فیلم یا ویدیو تماشا می‌کنید، ۶ ساعت است. ممکن است شما با استدلالات خود در مورد گرافیک این لپ‌تاپ کمی نگران باشید در این باره شما به کمک هسته‌‌‌ی خارجی و ضمیمه‌شده‌ی GPU کمپانی Razer می‌توانید یک کارت گرافیک Nvidia Titan X را به لپ‌تاپ وصل کنید و از آن استفاده کنید.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Alienware 13 R3

CPU: Intel Core i5 – i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 | RAM: ۸GB – ۱۶GB DDR4 | Screen: ۱۳٫۳-inch HD 1,366 x 768 TN – QHD 2,560 x 1440 OLED touchscreen | Storage: ۱۸۰GB – ۵۱۲GB SSD

قیمت: ۱۷۹۹٫۹۹$

نکات مثبت:

    صفحه نمایش خیره‌کننده‌ی OLED
    طراحی بهبود‌یافته‌ی لولاهای‌ جلویی

نکات منفی:

    برخلاف انتظار سفت و سنگین
    عمر باتری کوتاه

برخلاف طراحی اندازه‌ی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، لپ‌تاپ Alienware 13 R3 با طراحی لولا‌های رو به جلو در صفحه‌ی نمایش ویژ‌گی‌های خاصی را به این لپ‌تاپ اضافه کرده است. یکی از همین ویژگی‌های خاص قرار دادن هیت ‌سینک در پشت صفحه نمایش است که معمولا این قطعه در زیر صفحه کلید قرار می‌گیرد. این امر باعث شده است که شاسی لپ‌تاپ کمی نازک‌تر شود. متاسفانه، این بدان معناست که شما به سختی می‌توانید کیفی مناسب با سایز و اندازه‌ی لپ‌تاپ Alienware 13 R3 پیدا کنید. البته می‌توانید از کیف‌های لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی برای حمل Alienware 13 R3 استفاده کنید. این‌ موارد در مقابل‌ عملکرد چشمگیر CPU چهار هسته‌ای H-Class لپ‌تاپ و یا استفاده از تمامی ویژگی‌های خاص کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 در یک صفحه نمایش OLED لمسی که در نوع بسیار جذاب و دیدنی است، معایب محسوب نمی‌شوند. وسعت رنگ و چگالی تصویر این لپ‌تاپ عملاْ کمتر در لپ‌تا‌پ‌‌های موجود دیگر در بازار مشاهده می‌شود. اگر از نمایشگرهای معمولی در لپ تاپ های گیمینگ و سرگرمی استفاده می کنید، باید بگوییم این کار اشتباه است. نمایشگر OLED لپ تاپ ۱۲۹۹ دلاری Alienware 13 نشان بارز لپ تاپ های گیمینگ است.اما باید به سایر مشخصات یک لپ تاپ نیز توجه داشت. اگرچه Alienware این کودک را با گرافیک قدرتمند GTX 970M انویدیا جیفورس مجهز نکرده، ۹۶۰M نیز قدرت کافی در اختیار آن قرار داده است. اسپیکرها و کیبورد رنگی این دستگاه نیز بسیار قابل توجه می باشند. تنها انتظار می رفت که سطح زیرین Alienware 13 این چنین داغ نمی شد.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Razer Blade Pro

CPU: Intel Core i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1080 (8GB GDDR5) | RAM: ۳۲GB | Screen: ۱۷٫۳-inch, UHD (3,840 x 2,160) IGZO touchscreen with G-Sync | Storage: ۵۱۲GB – ۲TB PCIe SSD

شروع قیمت: از ۱۷۴۹٫۹۹$ تا ۳۳۷۰٫۲۸$

نکات مثبت:

    قرار گرفتن trackpad در سمت راست لپ‌تاپ
    تجربه‌ای از دسکتاپ که درنهایت می‌توانید داشته باشید

نکات منفی:

    قیمت ناخوشایند
    کمتر از ۵ ساعت عمر باتری

در گذشته کمپانی Razer لپ‌تاپ‌هایی را ارائه می‌داد که نمی‌توانستند جایگزین سیستم‌های شخصی دسکتاپ شوند، اما حالا تولیدات بیشتری را نسبت به سایر برندها در زمینه‌ی لپ‌تاپ‌های جایگزین کامپیوتر‌های شخصی دارد. این گران است؟ بله- قطعا این لپ‌تاپ در مقایسه با سیستم PC که خودتان می‌خواهید اسمبلی کنید گران است، از سوی دیگر، در مورد اندازه‌ی لپ‌تاپ می‌توان گفت که ضخامت آن ۰٫۸۸ اینچ است و یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی ۴K لمسی دارد که یک کارت WiFi درونش تعبیه شده است. اگر این موارد گفته شده برای فروش لپ‌تاپ به شما کافی نیست، باید گفت که لپ‌تاپ Razer Blade Pro برای اولین بار به معرفی کمی از مشخصات مکانیکی و فنی فوق‌العاده‌ی لپ‌تاپ‌های شرکت Razer پرداخته است. ظاهر کیبورد لپ‌تاپ Razer Blade Pro خیلی شبیه به کیبورد‌های Chiclet است اما با فشار دادن دکمه‌های کیبورد احساس می‌کنید که این دکمه‌ها معتبر،متفاوت و مکانیکی هستند. کیبورد مکانیکی این لپ‌تاپ که گیمرها آن را به کیبوردهای membrane یا غشایی معمول ترجیح می‌دهند درست حس یک کیبورد گیمینگ کامل را القا کرده و می‌تواند به ۱۶٫۸ میلیون رنگ دلخواه کاربر روشن شود. همان‌طور که می‌دانید در کارت‌های گرافیک سری ۱۰ انویدیا عملکرد نسخه دسکتاپ بسیار به نسخه موبایلی نزدیک بوده و به این ترتیب GTX 1080 می‌تواند حتی در وضوح ۴K با تنظیمات بالا بازی‌ها را با نرخ فریم مناسب اجرا کند.یکی از دیگر از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ قرار گرفتن Trackpad در سمت راست لپ‌تاپ است که یک تجربه و حس جدید را به گیمر می‌دهد و مطمئنا گیمر حین بازی متوجه مزیت قرارگرفتن Trackpad در سمت راست خواهد بود.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Gigabyte Aero 14

CPU: Intel Core i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB GDDR5) | RAM: ۱۶GB – ۳۲GB | Screen: ۱۴-inch, QHD 2,560 x 1,440 anti-glare IPS | Storage: ۵۱۲GB – ۱TB SSD

شروع قیمت: از ۱۲۴۹$ تا ۱۶۹۹$

نکات مثبت:

    طراحی بسیار سبک و نازک
    قیمت رقابتی

نکات منفی:

    عمر باتری غیر معقول
    لود سیستم عامل با bloatware

شرکت گیگابایت در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۶ از لپتاپ گیمینگ Aero 14 رونمایی به عمل آورد و حال آن را راهی بازار کرد. قیمت Aero 14 بیش از ۱۵۹۹ دلاریست و به سخت افزار بسیار قدرتمندی مجهزست که مناسب بازیهای روز می باشد. پوشش لپ‌تاپ از CPU نسل هفتمی Intel Corei7، کارت گرافیک Nvidia Pascal-series GPU و رزولوشن صفحه نمایش که با کیفیت ۱۰۸۰p اوج می‌گیرد، همه‌ی این موارد باعث شدند که لپ‌تاپ Gigabyte Aero 14 در مقایسه با لپ‌تاپ‌های Razer Blade و یا Alienware 13 R3 بسیار مقرون به صرفه‌تر باشد. ضمن اینکه، از مزیت‌های طراحی بسیار سبک و نازک و همچنین کارایی و عمکلرد عالی لپ‌تاپ نمی‌توان غافل شد. لپ‌تاپی که فقط ۴٫۱۷ پوند (۱٫۸۹ کیلوگرم) وزن دارد و ابعاد آن ۰٫۷۸ اینچ است. به جرات می‌توان گفت که این دستگاه یک شاهکار برای گیمینگ است. در تستی که از PCMark 8 برای عمر باتری این لپ‌تاپ بدست آمده چیزی در حدود ۳ ساعت و ۳۸ دقیقه است. ضمناْ برای اینکه شما زاویه‌ی دید خوبی داشته باشید و به آسانی ببینید شرکت Gigabyte از لولای ۱۹۰ درجه در پنل صفحه نمایش لپ‌تاپ استفاده کرده است.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Acer Predator 17 X

CPU: Intel Core i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 980 | RAM: ۳۲GB DDR4 | Storage: ۱TB HDD, 512GB SSD

شروع قیمت: از ۱۷۴۹٫۹۹$ تا ۲۵۸۱٫۹۹$

نکات مثبت:

    لود بازی با حداکثر تنظیمات
    فن‌های خنک‌کننده‌ی نسبتاْ آرام

نکات منفی:

    قیمت بالا برای آخرین نسل GPU
    زمان بسیار طولانی شارژ مجدد

The Predator 17 X از آن دسته از لپ‌تاپ‌هایی نیست که در یک بعد از ظهر سه‌شنبه آن را به کافی‌شاپ ببرید و تکالیف عقب‌افتاده‌ی خود را انجام دهید. مگر در مواردی که برای شما مهم نباشد یک ابر لپ‌تاپ بزرگ و قدرتمند (۱۰٫۰۳ پوند:۴٫۶۷ کیلوگرم) در کنارتان باشد. این لپ‌تاپ یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید در خانه داشته باشید. ضمن اینکه The Predator 17 X می‌تواند یکی از لپ‌تاپ‌های خوب گیمینگ محسوب شود. به طور مثال استفاده از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 980 به عنوان پایه‌ی ساخته‌ شده‌ی ماشین و اجرای بازی‌ها در کیفیت ۴K توسط بعضی ازکانفیگ‌های لپ‌تاپ از ویژگی‌های گیمینگ این دستگاه به شمار می‌آید. متفاوت ساختن کانفیگ‌ها یک حرکت هوشمندانه است. اگر شما پول بیشتری را برای خرید کانفیگ‌های حرفه‌ای تر از کانفیگ بیس و اصلی لپ‌تاپ هزینه کنید، بدون شک Predator 17 X تجربه اجرای بازی در کیفیت Ultra HD را به گیمر خواهد داد.همچنین این لپ‌تاپ از قابلیت کامل G-Sync برخوردار است. پورت‌هایی بیش از اندازه‌ی کافی در این لپ‌تاپ تعبیه شده است. علی رغم قدرتمند تر بودن پردازنده گرافیکی Predator 17X، این لپ تاپ فوق العاده بی صدا است. البته این به آن معنی نیست که هیچ صدایی توسط لپ تاپ تولید نشود، بلکه سر و صدای تولید شده توسط فن حتی در زمان اجرای بازی های سنگین و یا اجرای تست استرس FurMark برای مدت طولانی، قابل قبول و معمولی است. لپ‌تاپ Acer Predator 17 X ارزش خرید برای یک برنامه‌ریزی گیمینگ را دارد حتی اگر سه و نیم ساعت زمان طول بکشد تا باتری آن مجدداْ شارژ بشود.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Dell Inspiron 15 Gaming

CPU: Intel Core i5 – i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1050 – ۱۰۵۰ Ti | RAM: ۸GB – ۱۶GB | Screen: ۱۵٫۶-inch, FHD 1,920 x 1,080 – UHD 3,840 x 2,160 anti-glare LED backlit | Storage: ۱TB SSHD 8GB – ۱TB HDD, 128GB SSD

نکات مثبت:

    عمر باتری عالی
    پورت‌های لپ‌تاپ

نکات منفی:

    Trackpad خیلی حساس است
    صقحه نمایش کمبود دارد

در دنیای پر از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت و کانفیگ‌های حرفه‌ای و کیفیت‌ تصویر‌های خیره‌کننده‌ی صفحه نمایش و عمر کوتاه باتری‌ها، لپ‌تاپ Dell Inspiron 15 Gaming یک نفس از هوای تازه است. سری Inspiron دل همواره یک روند مشابه را در طراحی و تکامل طی کرده اند و جزو پر فروش ترین لپ‌تاپ‌های دل محسوب می شوند، لپ تاپ‌های Inspiron دل در طول زمان دچار تغییرات ظاهری زیادی گشته اند اما تم اصلی سخت افزار آنها ثابت بوده است و همواره مورد هدف کاربران خانگی و اداری قرار داشته اند. برای فرار از نام Alienware به دلیل کمبود برخی از ویژگی‌های اصلی، شرکت Dell یکی دیگر از ابر ماشین‌های گیمینگ را برای گیمر‌ها تولید کرده است. با توجه به ویژگی‌های اصلی لپ‌تاپ Dell XPS Tower Special Edition لپ‌تاپ Inspiron 15 Gaming یک دستگاه گیمینگی است که شما از حمل آن در اماکن عمومی خجالت نخواهید کشید! از بیرون که به این لپ‌تاپ نگاه می‌کنیم، به جرات می‌توان گفت لپ‌تاپ Inspiron 15 Gaming یک کلاس هنری و خاصی دارد. باتری لپ‌تاپ کماکان نسبتاْ قدرتمند است و در طولانی مدت شارژ نگه می‌دارد، با این اوصاف خرید این لپ‌تاپ بسیار مقرون به صرفه است.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    HP Omen 17

CPU: ۶th gen Intel Core i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1070 (8GB GDDR5); Intel HD Graphics 530 | RAM: ۱۶GB DDR4 | Screen: ۱۷٫۳-inch 4K (3,840 x 2,160) IPS with G-Sync | Storage: ۱TB – 2TB HDD, 128GB SSD

قیمت: ۱۴۵۹$

نکات مثبت:

    قیمت قابل قبول
    صفحه نمایش ۴K G-Sync

نکات منفی:

    جنس پلاستیکی
    اندازه فیزیکی بزرگ

همانند لپ‌تاپ‌های GameCube، لپ‌تاپ HP Omen 17 دارای کیفیت ساخت اسباب‌بازی‌های کودکان است. با این حال، وقتی که کارایی و عملکرد لپ‌تاپ را می‌بینید، تعجب می‌کنید که چرا هزینه‌ی بیشتری بابت خرید این لپ‌تاپ پرداخت نمی‌کنید. با چشم‌پوشی کردن از وزن ۷ پوندی لپ‌تاپ و در نظر گرفتن مزیت‌ها و ویژگی‌های فنی لپ‌تاپ مانند: صفحه نمایش ۱۷ اینچی QHD این لپ‌تاپ می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای گیمینگ شما باشد. البته، شایان ذکر است که عملکرد کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 بیشتر از ارائه‌ی کیفیت ۱۴۴۰p است. شما همچنین می‌توانید انتظار دیدن فریم ۳۰ بر ثانیه را در بازی The Division و در آخرین تنظیمات گرافیکی داشته باشید. اومن ۱۷ اینچی برای بازی کردن انتخاب فوق‌العاده‌ای است. همین که نمایشگری ۱۷ اینچی داشته‌باشید و بتوانید محیط بازی را در تصویری با این ابعاد ببینید، تجربه‌ی نابی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. البته باید با روشنایی کم و دقت تصویری که می‌توانست بالاتر باشد هم کنار بیایید. به محض اینکه کمی دلسرد شدید، به یاد بیاورید که اومن ۱۷ اینچ یک غول سخت‌افزاری است و در انجام هیچ کاری کم نمی‌آورد. آن پردازنده‌ی حرفه‌ای و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 چیزی نیست در هر لپ‌تاپی بتوان پیدایش کرد. اینها داشته‌های لپ‌تاپ ۱۷ اینچ مخصوص بازی اچ‌پی هستند و باید به صورت خیلی جدی به آنها نگاه کرد. به طور کلی معادل لپ‌تاپ HP Gigabyte P57X  لپ‌تاپ HP Omen 17 است اما با این تفاوت که اسپیکر‌های Bang & Olufsen در لپ‌تاپ HP Omen 17 آن را متمایز می‌کند.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Aorus X5 v6

CPU: Intel Core i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1070 (8GB GDDR5) | RAM: ۸GB – ۱۶GB | Screen: ۱۵٫۶-inch, FHD 1,920 x 1,080 – WQHD+ 2,880 x 1,620 IPS | Storage: ۱TB HDD; 256GB SSD

شروع قیمت: از ۱۷۹۹$ تا ۲۱۴۹$

نکات مثبت:

    عملکرد قدرتمند
    طراحی باریک

نکات منفی:

    فن‌های پر سر وصدا
    مسائل مربوط کیفیت ساخت

شما ممکن است آشنایی با برند Aorus در مقایسه با سایر برند‌های این لیست نداشته باشید، اما این شرکت از جمله شرکت‌هایی است که لپ‌تاپ‌هایی برای صنعت گیمینگ با طرح‌های نسبتاْ آرام برای بوت طراحی و می‌سازد. لپ‌تاپ The Aurorus X5 v6  به طور خاص و تمام رنگ مشکی با کارت گرافیک قدرتمند GTX 1070 به بازار‌های جهانی آمده است. این لپ‌تاپ با اتصال به یک مانیتور خارجی ۱۴۴ هرتزی یک لپ‌تاپ ایده‌آل برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. لپ‌تاپ Aorus X5 v6 توانست بازی Overwatch را در ۱۲۰ فریم بر ثانیه و در تنظیمات گرافیکی Ultra اجرا کند. اگر شما با تنظیمات فنی و کانفیگ‌های داخلی این لپ‌تاپ شگفت‌زده نشدید، باید بگویم که این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی ۳K است، اگرچه فن‌های خنک‌کننده‌‌اش هنگام به کار افتادن مانند یک هلی‌کوپتر صدا درمی‌آورند. همچنین کیفیت ساخت این لپ‌تاپ در مقایسه با مکانیزم قدرتمند و فنی آن ایده‌آل نیست و بسیار ضعیف است اما در هر صورت لپ‌تاپ Aorus X5 v6 می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای گیمر‌ها با توجه به ویژگی‌های اصلی آن باشد.
 

معرفی ۱۰ لپ‌تاپ برتر گیمینگ سال ۲۰۱۷
 

    Origin EON17-X

CPU: Intel Core i5 – i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 – 1080 | RAM: ۸GB – 64GB | Screen: ۱۷٫۳-inch, FHD (1,920 x 1,080) – QFHD (3,840 x 2,160) Matte Display with G-Sync | Storage: ۱۲۰GB – ۲TB SSD, 500GB – ۲TB HDD, 1TB – ۲TB SSHD

شروع قیمت: از ۱۵۹۶$ تا ۱۷۱۹$

نکات مثبت:

    طراحی صفحه کلید جالب
    تسلط رسانه ۴K

نکات منفی:

    Trackpad آزاردهنده
    اثرانگشت‌خوان کوچک

در ابتدا به معرفی معماری پاسکال کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 این لپ‌تاپ می‌پردازیم. ما لپ‌تاپ Razer Blade Pro را دیدیم که دو برابر عمکلرد کامپیوتر‌های شخصی کارایی دارد. لپ‌تاپ The Origin EON17-X دارای یک صفحه نمایش ۴K و یک GPU قدرتمند است که می‌تواند حرارت ناشی از پردازش قطعات را به خوبی کنترل کند. همه‌ی این موارد در یک لپ‌تاپی جمع شده‌ است که شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کمتری نسبت به سایر مدل‌ها آن را تهیه کنید. این لپ‌تاپ از کیبورد مکانیکی مرده استفاده نکرده است، و یک مکانیزم دقیق‌تری برای کیبورد لپ‌تاپ تعبیه کرده است. بدون شک لپ‌تاپ Origin EON17-X یکی از لپ‌تاپ‌های قدرتمندی است که ما تا به امروز استفاده کردیم همچنین این لپ‌تاپ جزو لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود. یکی از نکات ضعف Origin EON17-X عمر باتری آن است چرا که در ناجوانمردانه‌ترین حالت ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه به کاربر اجازه می‌دهد تا از لپ‌تاپ استفاده کند. بر اساس آزمون‌های ویدیویی که ما انجام داده‌ایم لپ‌تاپ Razer Blade Pro توانست بازی FarCry را نزدیک به ۴ ساعت هندل کند درحالی که همین اتفاق برای لپ‌تاپ Origin EON17-X حدود ۲ ساعت طول کشید. وزن و ابعاد فیزیکی این لپ تاپ نیز کمی قابلیت حمل آن را کاهش داده است، با این حال با توجه به قدرت سخت افزاری آن جایگزین بسیار مناسبی برای رایانه های شخصی دسکتاپ خواهد بود. وزن لپتاپ EON17 حدود ۴.۷۶ کیلوگرم و ابعاد فیزیکی آن نیز حدود ۴۲۶ x 304 x 43 میلیمتر خواهد بود.در نهایت باید گفت این لپ تاپ از هم اکنون و با قیمت پایه ۱۹۹۹ دلار در دسترس است. به جای اینکه PC یک فضای خاصی را از میز‌تان اشغال کند با خرید لپ‌تاپ مجهز Origin EON17-X همه‌ی آن نیاز‌هایی را که از کامپیوتر دارید برآورده کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.