نزدیک به یک سال و نیم می‌شود که مایکروسافت تبلت سرفیس پرو ۴ را راهی بازار کرده است. این شرکت معمولا هر یک سال تبلت‌ جدید خودش را راهی بازار می‌کرد، اما در حالی که بیش از یک سال است که از عرضه‌ی آخرین مدل می‌گذرد، خبری  از سرفیس پرو ۵ نیست.

امروز اطلاعاتی از نسل جدید تبلت‌های سرفیس به بیرون درز کرده است. در این اطلاعات گفته شده که تبلت جدید مایکروسافت از نظر ظاهری و سخت افزاری با تغییرات اساسی در مقایسه با مدل قبلی مواجه نشده، اما پردازنده‌ی Kaby Lake شرکت اینتل روی آن قرار گرفته است.  این پردازنده می‌تواند سرعت سرفیس پرو جدید را در مقایسه با مدل‌های قبلی افزایش دهد. این پردازنده‌ی جدید مصرف انرژی کمتری هم دارد و به همین دلیل باتری سرفیس پرو ۵ مدت زمان بیشتری دستگاه را روشن نگه می‌دارد.

در ادامه گفته شده که روی سرفیس جدید همچنان از همان پورت‌های Surface Connect Power استفاده شده و کاربران نباید انتظار دیدن پورت USB Type-C روی این دستگاه را داشته باشند. انتظار داشتیم که سرفیس پرو ۵ در پاییز سال گذشته معرفی شود که این اتفاق رخ نداد. حالا شایعه شده که این تبلت جدید در بهار امسال معرفی و راهی بازار خواهد شد.