رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

روحانی : انتخابات خوب، قدرت ملی ایران است

 رییس جمهوری در واکنش به بمباران سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی، گفت: هیات بین المللی حقیقت یاب برای روشن شدن این مساله تشکیل شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، افزود: البته در این هیات نباید از افراد مغرض استفاده شود و یا ریاست آن را آمریکا بر عهده بگیرد بلکه باید توسط کشورهای بی طرف موضوع بررسی شود تا معلوم شود سلاح شیمیایی از کجا آمده، توسط چه کسانی آمده یا اصلا سلاح شیمیایی بوده یا نبوده است.

وی ادامه داد: به گفته مسئولان سازمان ملل، دو سال پیش سلاح شیمیایی را در سوریه جمع کرده بودند؛ ادعای وجود سلاح های شیمیایی از کجا آمده؟ باید روشن شود.
رییس جمهوری اظهار داشت: مساله ای که هنوز معلوم نشده است، آمریکایی ها خود را به عنوان پلیس جهان و رهبر دنیا می پندازند و خود را قاضی دنیا می دانند؛ بریدند و دوختند و وارد عمل شدند. نیمه شب با موشک به یک پایگاه هوایی در سوریه حمله کردند و عده ای مردم بی گناه را شهید کردند.

رییس جمهوری تصریح کرد: تجاوز به یک کشور مستقل به چه مناسبت صورت گرفته است؟ آقایی که امروز در آمریکا حاکم شده ادعا داشت که می خواهم با تروریست ها مبارزه کنم ولی با این اقدام آمریکا، همه تروریست های موجود در سوریه خوشحال هستند و جشن گرفته اند.
روحانی افزود: اگر راست می گفتند چرا در اولین اقدام به تروریست ها کمک کردید و حامی آن ها شدید؟ چرا در برابر سوریه وارد عمل شدید و موشک های خود را از مدیترانه پرتاب کردید؟
وی اضافه کرد: با کدام مجوز و قانونی چنین اقدامی را انجام دادید؟ حتی از سازمان ملل که ایراد فراوانی به آن وارد است و از کنگره خودتان که ایرادات فراوانی به آن هم وارد است، مجوز نگرفتید و تجاوزگرانه، وقیحانه و ظالمانه برخلاف همه اصول بین المللی به کشور سوریه حمله کردید.

**بیش از گذشته متحد باشیم/انتخابات خود قدرت ملی ایران است
رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: این نشان می دهد امروز بیش از گذشته باید متحد و بیدار باشیم؛ چرا که افرادی که در آمریکا بر سر کار آمده اند معلوم نیست چه خوابی برای منطقه و جهان دیده اند. روحانی افزود باید هوشیارانه و با برنامه ریزی در برابر احتمالات مختلف آماده تر و مهیاتر باشیم. انتخابات خوب، قدرت ایران و قدرت ملی ما است.

**کسی با دروغ و تخریب به جایی نمی رسد
رییس جمهوی خاطر نشان کرد: نیاییم به اسم انتخابات همدیگر را تخریب کنیم، مسلمان و پیرو پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) که دروغ نمی گوید، تخریب نمی کند. چرا واقعیت ها را نمی گویید؟ چرا امیدی را که در دل مردم ریشه کرده، می جنگید؟ به دنبال چه چیز هستید؟
روحانی گفت: خدا به بندگانش می فرماید در کلامتان سخن نیکو بگویید و بالاتر از آن سخن احسن بگویید. بنابراین نیکوترین و زیباترین کلمات را برزبان جاری کنید. چطور آدمی که خود را ایرانی و مسلمان می داند، سخن غلط، دروغ و ناروا به زبان می آورد.

وی افزود: می خواهیم حماسه درست کنیم نه دعوا، نمی خواهیم رو در روی هم باشیم؛ بلکه می خواهیم رقابت سالم داشته باشیم. هرکه می خواهد به میدان بیاید ولی از خودمان تعریف کنیم و از لیاقت ها وبرنامه های خود بگوییم .
رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: والله با دروغ و تخریب کسی به جایی نمی رسد؛ به فرض اینکه برسد، چه ارزشی دارد؟ پس چرا از نردبان دروغ استفاده کنیم؟

**تاکید بر آبادانی روستاها و توسعه گردشگری
روحانی با بیان اینکه بیاییم کشور و روستاها را آباد کنیم، افزود: باید به روستاها تسهیلات داد، سرمایه گذاری کرد و در آن ها گردشگری و صنایع دستی را ترویج کنیم .
وی با اشاره به اینکه افتخار دولت یازدهم این است که در تولید گندم با آب و زمین کمتر به خودکفایی دست یافت، گفت: اگر در کشاورزی موفق شدید با آب و زمین کمتر، محصول بیشتر برداشت کنیم، می توانیم شاهد اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال بالاتر باشیم.

**۲۹ اردیبهشت روز قدر ملت ایران/همه به پای صندوق رای بیایند
رییس دولت یازدهم تصریح کرد: ۲۹ اردیبهشت روز تاریخی در سال ۹۶ و سال های پیش رو است. روز قدر ملت ایران است چرا که شب قبل از انتخابات معلوم می شود که چه تصمیمی بگیرید و صبح چه رایی به صندوق بیندازید.
روحانی تاکید کرد: خداوند به ما گفته است که منصفانه قضاوت کنیم. بنابراین امسال را با سال گذشته و سه سال دولت را با سه سال دولت گذشته و چهارسال را با چهار سال گذشته مقایسه کنید.
وی با بیان این که در شرایط حساس تاریخی قرار داریم، خاطرنشان کرد: بدانید هم جمهوری و هم اسلامی، در سایه انتخابات خوب خواهد بود. شرق وغرب، تمام اقوام، مذاهب و زن ومرد همه باید ۲۹ اردیبهشت پای صندوق رای بیایند و حضور حداکثری داشته باشند .

رئیس جمهوری تصریح کرد: نگذاریم کسی مردم را مایوس کند. همه به پای صندوق رای بیاییم چراکه صندوق معجزه خواهد کرد. یک رقابت بزرگ ملی در ۲۹ اردیبهشت پیش رو داریم که همه باید به این صحنه رقابت بیایند چرا که اساس مردم سالاری در رقابت های سالم انتخاباتی است. همه چشم های دنیا و منطقه به ۲۹ اردیبهشت ایران دوخته شده است. دنیا ومنطقه نقش ایران را به خوبی می داند.
روحانی اضافه کرد: از شورای نگهبان، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران می خواهم تلاش کنیم برای انتخاباتی سالم، رقابتی و قانونی همان که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مرّ قانون را اجرا کنیم . وی اظهار امیدواری کرد انتخابات را با اخلاقی که دشمنان را خیره و دوستان را خوشحال کند، برگزار کنیم .

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.