رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

زنگنه مجلس را قانع کرد

در جلسه علنی امروز مجلس حسینعلی حاجی دلیگانی و ۱۳ نفر از نمایندگان مجلس از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در خصوص قراردادهای جدید نفتی و تضاد آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی سوال کردند که زنگنه توانست با پاسخ های خود مجلس را قانع کند.

 14 نفر از نمایندگان مجلس در سوالی خطاب به وزیر نفت از وی پرسیدند چرا با وجود عدم اصلاح ایرادات اصلی در الگوی پیشنهادی قراردادهای جدید نفتی و تضاد آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سایر قوانین و طی نشدن تشریفات قانونی و در نظر نگرفتن منافع ملی، وزارت نفت در پی اجرایی کردن این قراردادها است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر ، وزیر نفت هم در پاسخ به این سوال با تشریح روند مشورت‌خواهی‌ها و مذاکرات انجام شده در خصوص این قراردادها، گفت: ساختار قراردادهای جدید نفتی به گونه‌ای است که بیشتر از ۷۰ درصد ظرفیت صنعت نفت در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد و اگر به سرعت عمل شود بیش از ۸۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب تولید و اشتغال کشور می‌شود.

پس از توضیحات وزیر نفت وارد بودن سوال توسط مسعود پزشکیان به رأی گذشته شد که از ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه ۵۶ نماینده سوال را وارد دانسته و ۱۲۵ نفر این سوال را وارد ندانستند. بدین ترتیب مجلس شورای اسلامی توضیحات وزیر نفت را قانع کننده تشخیص داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.