شروع آرام گالری‌ها در سال ۹۶ +برنامه

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در آخرین آدینه فروردین ۹۶ میزبان ۱۲ نمایشگاه از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی هستند.

 

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، هنرهای تجسمی پس از چند هفته نه چندان شلوغ و آرام، در چهارمین هفته از فروردین ۹۶ با افتتاح ۱۲ نمایشگاه جان تازه‌ای می‌گیرد.

این هفته ۱۹ نمایشگاه در گالری‌های سطح تهران برپا خواهد بود که ۱۲ نمایشگاه روز جمعه ۲۵ فروردین افتتاح خواهند شد.

در چند هفته اخیر به دلیل همزمانی با تعطیلات آغازین سال ۹۶، گالری‌های و نگارخانه‌های محدودی به برپایی نمایشگاه مشغول هستند و افتتاحیه‌ها از تعداد اندکی تجاوز نمی‌کنند. با این حال تنور فعالیت‌های هنرهای تجسمی در سال ۹۶ آرام آرام دارد گرم می‌شود و هر هفته بر تعداد افتتاحیه‌ها افزوده می‌شود.

ازهفته گذشته نمایشگاه عکس‌های «پدران سوئدی» اثر یوهان بومان در خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت و موزه هنرهای معاصر هم تا پایان خرداد میزبان منتخبی از گنجینه این موزه خواهد بود. گالری لاله هم تا ۲۸ فروردین میزبان ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر است.

دومین جشنواره دانشجویی نقاشی «ژکال» این هفته در گالری پردیس ملت برگزار می‌شود. نگارخانه سهراب و گالری دستان دو اولین نمایشگاه خود در سال ۹۶ را در این هفته برپا خواهند کرد.

در هنرهای تجسمی این هفته تنها شاهد هنرهای نقاشی و عکاسی هستیم که به ترتیب با ۱۱ و یک نمایشگاه به استقبال مخاطبان خود می‌روند.

در ادامه با جزییات نمایشگاه‌هایی که این هفته افتتاح می‌شوند، بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری آران:  نمایشگاه نقاشی‌های رقیه مجدی با عنوان «آیه‌های نسیان» که به تاثر از تجربه سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی خلق شده‌اند 25 فروردین افتتاح می‌شود و تا ۱۱ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۵ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری بُن:  «میراث متروک»، نمایشگاه آثار کریم نصر است که روز جمعه ۲۵ فروردین افتتاح می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت‌ در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

گالری پردیس ملت:  دومین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی «ژُکال» جمعه ۲۵ فروردین‌ برپا می‌شود. از میان ۱۲۱۹ اثر ۵۰۳ شرکت‌کننده از هنرمندان جوان دانشجو از سراسر دانشگاه‌های ایران تعداد ۱۱۴ اثر به این جشنواره راه پیدا کرده است. پس از انتخاب نهایی، آثار منتخب برای شرکت در نمایشگاه گروهی و رقابت برای آثار برگزیده جشنواره به نمایش در می‌آیند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا هشتم اردیبهشت‌ همه روزه از ساعت ۱۱ تا 20 مراجعه کنند.

گالری دستان دو: نمایشگاه دونفره آثار دو و سه‌بعدی شقایق عربی و فریدون آو با عنوان «ریشه‌ها» که نخستین نمایشگاه این گالری در سال جدید است از ۲۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت به تماشا در می‌آید.

گالری دلگشا: «پنهان با شک» نام نمایشگاه نقاشی‌های سارا رحمانیان است که ۲۵ فروردین‌ افتتاح می‌شود و تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد.

نگارخانه سهراب:  این نگارخانه اولین نمایشگاه سال جدید خود را به ارائه آثاری از زهره صمدبین با عنوان «عوالم موازی» اختصاص داده است. این نمایشگاه ۲۵ تا ۳۰ فروردین‌ برگزار می‌شود.

گالری سیحون دو: نمایشگاه نقاشی منصور نصرت نظامی با عنوان «موقعیت‌ها / دومین حیات هنر» روز جمعه ۲۵ فروردین از ساعت چهار تا هشت عصر افتتاح می‌شود. منصور نصرت نظامی متولد سال ۱۳۳۳ در تهران نقاش و هنرمند معاصر و دانش آموخته‌ آکادمی هنرهای زیبای شهر نورنبرگ آلمان است. او هنر را در عرصه‌های گوناگون از جمله نقاشی و حجم و طراحی پارچه و مد آزموده است. این نمایشگاه تا ششم اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.

گالری فردا: این گالری دومین نمایشگاه خود در سال جدید را به عکس‌هایی از ارمغان خلج اختصاص داده است. آن گونه که این هنرمند در استیتمنت این نمایشگاه آورده است، «درون از بیرون» که اولین ثبت‌های آن به سال ۱۳۹۱ بازمی‌گردد، تلاشی ا‌ست برای تجسم بخشیدن به تعادل بر‌هم‌خورده و نظم به‌هم‌ریخته‌ درونی انسان که با شیوه‌ ارائه‌ای دو‌فازی قصد دارد مخاطب و تصاویر را در دو موضع و با دو نحوه‌ مواجهه‌ متفاوت در معرض یکدیگر قرار دهد. این نمایشگاه از ۲۵ تا ۳۱ فروردین برپاست و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ مراجعه کنند.

گالری هما: آدم‌هایی که جلوی دوربین می‌ایستند، ژست می‌گیرند، معذب می‌شوند و می‌خواهند خود را جور دیگری جلوه دهند سوژه نقاشی‌های مانی غلامی هستند که قرار است با عنوان «پارتی تایم» به نمایش دربیایند. این نمایشگاه از ۲۵ فروردین تا چهارم اردیبهشت برپاست.

گالری هپتا: نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان «خیرگی» از ۲۵ تا ۳۰ فروردین میزبان علاقه‌مندان این هنر خواهد بود.

نگارخانه نگر: این نگارخانه از ۲۵ تا ۳۰ فروردین میزبان نمایشگاه آثار نقاشی جمعی از هنرمندان با عنوان «آن سوی زمان» است. سارا واصف نیا گردآوری این آثار را برعهده داشته است. در متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «آثارِ به نمایش درآمده در این مجموعه، حاصلِ ایده و خلاقیت یازده هنرمند جوان می‌باشد که تلاش در بیانِ تصاویری فراتر از منطق، ماورای فیزیک و آزاد از هر گونه محدودیت زمان و مکان را در قالب عناصرِ هنری داشته اند.

این هنرمندان پس از ورود به محدوده‌ی اسرارآمیزِ ضمیر ناخودآگاهِ خود، شرایطِ روحی، روانی و تاثرات خود را  با کمک ابزار و تکنیک‌های مختلف، در قالبِ ایده‌هایی فراتر از آن چه در واقعیت وجود دارد، به تصویر کشیده‌اند. هر آن چه از سوی ناخودآگاه می‌رسد، به منزله واقعیت انگاشته می‌شود و حقیقتی‌تر است .گاهی لازم است مانند کودکی به رویا فرو رویم و تخیلات خود را آزاد سازیم.»

گالری زیرزمین دستان: فریدون آو از ۲۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را تحت عنوان «یادداشت‌ها ۱۳۸۳ – ۱۳۸۰» در این گالری به نمایش می گذارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.