رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پایان حسرت ۹ ساله پرسپولیس

تیم‌های ماشین‌سازی و پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند. پرسپولیس با برتری ۲ بر صفر در این بازی قهرمان فصل شانزدهم لیگ برتر شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، تیم‌های ماشین‌سازی و پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند. سرخ‌پوشان تهرانی با برتری ۲ بر صفر در این بازی جام قهرمانی فصل شانزدهم لیگ برتر را کسب کردند تا به حسرت ۹ سال ناکامی در کسب جام، پایان دهند.

نیمه نخست این دیدار با گل زودهنگام علی علی‌پور که در ثانیه ۳۰ بازی به ثمر رسید، با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. گل علی‌پور، سریع‌ترین گل لیگ برتر تا هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم است. در نیمه دوم هم مهدی طارمی در دقیقه ۶۸ از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

دقیقه ۹۳، برای دومین بار، ضربه سر طارمی به تیر دروازه ماشین‌سازی برخورد کرد.

دقیقه ۹۰، طاهرخانی، بازیکن جوان پرسپولیس با دروازه‌بان ماشین‌سازی تک‌به‌تک شد اما توپ را به او تقدیم کرد.

دقیقه ۸۸، باز هم بیرانوند ناجی تیمش شد. علی عسگر در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان پرسپولیس توپ را زمینی زد اما بیرانوند آن را به خوبی دور کرد.

دقیقه ۸۷، باز هم یک کرنر برای پرسپولیس به دست آمد. رفیعی توپ را کوتاه برای نریمان‌جهان فرستاد اما او نتوانست توپ را به سایر هم‌تیمی‌هایش برساند.

دقیقه ۸۵، جلال حسینی به دلیل مصدومیت حدود یک دقیقه وی زمان دراز کشید تا این که او را از زمین خارج کردند.

ماشین‌سازی صفر – پرسپولیس ۲؛ بر خلاف آن چه برانکو ایوانکوویچ بعد از دیدار پرسپولیس و الریان قطر گفته بود و تاکید کرده بود که تا وقتی او مربی سرخ‌پوشان است، طارمی پنالتی نخواهد زد، این بازیکن پنالتی را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

دقیقه ۶۷، علی‌پور داخل محوطه جریمه ماشین‌سازی سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۶۱، سانتر امیری را مهدی طارمی با ضربه سر قطع کرد اما توپ او به تیر دروازه برخورد کرد و به زمین بازگشت.

دقیقه ۵۸، ابراهیم‌اف از ماشین‌سازی فرصت خوبی برای گل‌زنی داشت اما بیرانوند و مدافعان پرسپولیس توپ را از زمین خودی دور کردند.

دقیقه ۵۴، برخورد سهوی جلال حسینی با حامد پاکدل، مهاجم ماشین‌سازی باعث شد دقایقی بازی متوقف شود تا پزشک تیم میزبان به وضعیت او رسیدگی کند. بعد از خروج بازیکن مصدوم، بازی از سر گرفته شد. بعد از چند دقیقه شهاب زاهدی به جای پاکدل به بازی آمد.

دقیقه ۵۱، پاکدل با دروازه‌بان پرسپولیس تک‌به‌تک شد اما بیرانوند با واکنشی خوب، توپ را دور کرد.

دقیقه ۴۹، پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد اما از آن بهره‌ای نبرد.

نیمه دوم با سوت سیف الله‌پور، داور چهارم بازی آغاز شد. به دلیل مصدومیت حسین زرگر، داور بازی، سیف‌الله‌پور به جای او به میدان آمد و کار قضاوت را در نیمه دوم بر عهده گرفت.

نیمه نخست بازی با تک گل علی‌پور به پایان رسید.

دقیقه ۴۳، بیرانوند توپ را از زیر پای علی عسگر جمع کرد و مانع گل‌زنی مهاجم ماشین‌سازی شد.

دقیقه ۳۹، ضربه ایستگاهی از فاصله حدود ۴۰ متری برای ماشین‌سازی گرفته شد. علی‌عسگر توپ را به دیوار دفاعی کوبید و در برگشت هم با ضربه‌ای محکم توپ را در اختیار بیرانوند قرار داد.

دقیقه ۳۰، امیری وارد زمین ماشین‌سازی شد و توپ را داخل محوطه جریمه به طارمی رساند. مهاجم سرخ‌پوشان با سماجت، خود را به دروازه تیم میزبان نزدیک کرد اما توپش به کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۲۷، خطای رفیعی کنار خط طولی زمین پرسپولیس یک ضربه ایستگاهی به ماشین‌سازی داد اما میزبان از این فرصت بهره‌ای نبرد.

محسن مسلمان دومین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه ۲۵، ضربه سر وحید امیری از داخل محوطه جریمه تیم میزبان، با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱، شوت محکم بازیکن ماشین‌سازی را جلال حسینی دفع کرد.

دقیقه ۱۷، پرسپولیسی‌ها چسبیده به محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. سروش رفیعی توپ را برای طارمی کاشت و او هم توپ را به دیوار دفاعی کوبید.

دقیقه ۱۳، ماشین‌سازی به یک کرنر دست یافت. مهاجم تبریزی‌ها معتقد بود که مدافع پرسپولیس توپ را با دست به کرنر فرستاده است.

دقیقه ۷، بار دیگر طارمی با اسلامی، دروازه‌بان ماشین‌سازی تک‌به‌تک شد اما باز هم توپ را به پای دروازه‌بان کوبید. این در حالی بود که امیری در مکان مناسبی روبه‌روی دروازه خالی منتظر دریافت توپ بود.

دقیقه ۶، صادق محرمی نخستین کارت زرد بازی را از داور گرفت.

دقیقه ۵، وحید امیری فرصت بسیار خوبی برای گل‌زنی داشت اما تکل مدافع ماشین‌سازی در لحظه آخر مانع از این شد که گل دوم به ثمر برسد.

ماشین‌سازی صفر – پرسپولیس یک؛ در همان دقیقه نخست بازی، مهدی طارمی با دروازه‌بان ماشین‌سازی تک به تک شد اما نتوانست گل بزند، در برگشت همین توپ به امیری رسید و او بلافاصله علی علی‌پور را روبه‌روی دروازه خالی صاحب توپ کرد تا گل نخست بازی در همان دقیقه نخست (ثانیه ۳۰) به ثمر برسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.