رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت نفت کاهش یافت

گزارش تازه دولت آمریکا که حکایت از افزایش ذخیره نفت شیل این کشور دارد، قیمت نفت در بازارهای جهانی را با یک درصد کاهش مواجه کرد.

 گزارش دولت آمریکا از تولید نفت شیل در ماه می نشان می‌دهد میزان افزایش تولید،  بیشترین افزایش ماهانه  تولید در مدت بیش از ۲ سال اخیر است. انتشار این گزارش موجب شد قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در معاملات دیروز بازارهای جهانی بیش از ۱ درصد کاهش یافته و به ۵۲ دلار و ۳۲ سنت برای هر بشکه برسد.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر ، بازار نفت گرفتار یک مسابقه طناب کشی شده است؛ کاهش تولید اوپک از تثبیت قیمت پشتیبانی می کند؛ در حالیکه افزایش تولید آمریکا نگرانی هایی از افزایش عرضه نفت خام ایجاد کرده است. البته در معاملات دیروز بازارهای جهانی، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به حد پایین ۵۲ دلار و ۱۰ سنت هم رسید اما تحت تاثیر زمزمه هایی مبنی بر این که عربستان سعودی عرضه به بازار را کاهش می دهد، دوباره افزایش یافت.

جان کیلداف یکی از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک می گوید: ما دقیقا وسط میدان مبارزه‌ایم؛ جایی که گاوهای نر با خرس ها برای آخرین مبارزه، رو در رو می شوند.

در زمانی که اوپک و سایر تولید کننده های نفت سعی در کاهش تولید خود دارند، داده های حفاری دولت آمریکا نشان می دهد تولید نفت شیل در ماه آینده  به ۵.۱۹ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. انتظار می رود  تولید "پرمیان پلی" که بزرگترین منطقه تولید نفت شیل در آمریکا محسوب می شود، به رکورد ۲.۳۶ میلیون بشکه در روز برسد.

اعضای اوپک  از ابتدای ژانویه در حال کاهش  روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از تولید نفت خود  هستند که این اولین کاهش تولید در ۸ سال اخیر است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.