لپ تاپ بخریم یا تبلت؟ +جدول

تا همین چند وقت پیش کسانی که نیاز به یک لپ تاپ برای استفاده روزمره خود داشتند که در عین حال سبک هم باشد باید یکی از لپ تاپ های نازک و سبک (اولترابوک) را تهیه می کردند و گزینه تبلت ها بر روی میز نبود.
اما اکنون اوضاع بسیار تغییر کرده و تبلت های ویندوزی بسیاری  به روی کار آمده اند و تمامی کاربری اولترا بوک ها را دارند. اما امروز می خواهیم ببینیم که در حدود قیمت اولترا بوک ها چه نوع تبلت هایی می توان تهیه کرد و آیا کارایی اولترابوک ها را دارند یا نه.

سرفیس؛ محصول ویژه مایکروسافت

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، معروف ترین تبلت های ویندوزی بازار سرفیس پروها هستند که محصول شرکت مایکروسافت می باشند و جدیدترین مدل آن Surface pro 4 می باشد و با چندین مشخصات متفاوت وارد بازار شده است. بدنه تمامی این مدل ها از آلیاژ منیزیم ساخته شده و دارای  یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۸۲۴ * ۲۷۳۶ هستند که کیفیت تصویر بسیار خیره کننده ای دارند. همچنین دارای باتری با ظرفیت ۵۰۸۷ میلی آمپر هستند که می توان به راحتی ۹ ساعت مداوم به تماشای ویدئو با آن پرداخت . قلم سرفیس و ویندوز ۱۰ پر  و از دیگر امکانات این تبلت ها هستند .

 این تبلت ها در ارزان ترین مدل خود دارای یک  پردازنده دو هسته ای از نوع intel core i5 -6300 u ،۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی که با استفاده از کارت حافظه می توان تا ۱۲۸ گیگابایت به آن اضافه کرد، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل هستند و در گران ترین مدل خود دارای یک پردازنده دو هسته ای از نوع intel core i7 6650u ، ۱۶ گیگابایت رم ، یک ترابایت حافظه داخلی ، پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت کارت حافظه ، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل و دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل هستند .

 در بین ارزان ترین و گرانترین مدل بالغ بر ۱۰ مدل مختلف از سری سرفیس پرو ها وجود دارد تا بتواند نیازمندی های متفاوت کاربران را فراهم کند و برای هر نوع از نیازها متناسب باشد.

تمامی این مدل ها همراه با کیبورد و بدون کیبورد عرضه می شوند که قیمت کیبورد به تنهایی حدود ۴۰۰ هزار تومان می باشد . این تبلت ها در ارزان ترین مدل خود حدود ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در گران ترین مدل خود حدود۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارند .

اما سرفیس بوک ها تنها تبلت های ویندوزی بازار نیستند و شرکت های متفاوتی پا به این عرصه گذاشته اند و مدل های متنوعی را روانه بازار کرده اند . شرکت هایی همچون لنوو ، دل و ایسوس که مدل های متنوعی با مشخصات مختلفی از آنها  در بازار وجود دارند و از حدود یک میلیون تومان شروع می شوند .

آیپد؛ تبلتی با برند اپل

آیپد پروها محصول شرکت اپل می باشد و از لحاظ قیمت نزدیک به نسخه های ارزان قیمت مایکروسافت سرفیس پرو ۴ است . این تبلت ها دارای پردازنده ۲ هسته ای از نوع Apple A9x ، دو گیگابایت رم ، ۳۲ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ، صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ * ۲۰۴۸ ، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل ، دوربین جلو ۵ مگاپیکسل  و حسگر اثر انگشت هستند و در ارزان ترین مدل خود که فاقد پشتیبانی از سیم کارت و فقط دارای wifi  هستند قیمتی حدود ۲ میلیون و دویست  هزار تومان دارند و در گران ترین مدل خود که دارای پشتیبانی از سیم کارت و ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت است حدود ۳ میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارد .

البته آیپدهای ۱۲٫۹ اینچی نیز وجود دارند که بزرگی صفحه نمایش و قیمت بالای آن متقاضیانش را محدود کرده است.

آیپد پرو یا تبلت ویندوزی ؟

علت انتخاب آیپد برای مقایسه محبوبیت آن در بازار بود . اما وقتی پایه مقایسه مطرح می شود می بینید که با توجه به قیمت آیپد پرو، رقیب های ویندوزی آن در سطح قیمتی بالاتر و پایین تر امکانات بیشتری را در اختیارتان می گذارد به عنوان مثال، از آنجایی که نرم افزارهای تبلت های ویندوزی با نرم افزارهای لپ تاپ و رایانه های رومیزی یکسان هستند در نتیجه نرم افزارهایی که برای این تبلت ها وجود دارد بسیار قوی تر از نرم افزارهای مشابه در آیپد ها هستند .

وجود انواع پورت های usb  و hdmi  و پردازنده قوی تر از دیگر مزایای تبلت های ویندوزی نسبت به آیپد ها هستند.  اما همیشه همه افراد این‌همه امکانات نیاز ندارند کسانی که تنها استفاده آن ها ازتبلت فقط گشت و گذار در اینترنت و تماشای ویدئو ، اجرای بازی های ویدئویی و در کل استفاده روزمره است برای آنها دیگر تفاوتی بین‌استفاده از تبلت های ویندوزی و یا غیر ویندوزی وجود ندارد.

چرا که آیپد ها به خوبی این‌نیاز هارا برطرف می کند . اما در صورتی که شما اهل کارکرد با یک سری نرم افزار های برنامه نویسی ، گرافیکی و یا همانند بعضی از اساتید دانشگاه ها نیاز به ارائه مطالب دارید قطعا دیگر آیپد ها جوابگوی نیازمندی های شما نیست و باید از تبلت های ویندوزی استفاده کنید .

 از طرفی دیگر اگر نیاز های شما فراتر از اینگونه موارد باشد که تا کنون بیان کردیم ، دیگر تبلت ها جوابگوی شما نیستند و باید حتما از لپ تاپ های قوی تر و یا رایانه های رومیزی استفاده کنید ./خراسان
 

تبلت بخریم یا لپ تاپ؟ +جدول

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.