رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رشد ۱۱۵ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با ۱۱۵ واحد رشد و ثبت رقم ۷۹ هزار و ۹۴۲ واحد، در آستانه ورود به کانال ۸۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، با توجه به روند صعودی شاخص کل بورس، برخی کارشناسان پیش بینی می کنند شاخص کل بورس تا رقم ۸۱ هزار واحد که سقف سه ساله مقاومتی آن به شمار می رود، رشد کند.

پس از ریزش تاریخی بازار سرمایه از دی ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون، شاخص هیچگاه از این رقم فراتر نرفته است. در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در ۷۴ هزار و ۴۱۹ نوبت مبادله شد.
شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز افزایش یافتند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۳۹ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۵۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۴۰ واحد، شاخص آزاد شناور ۴۳ واحد، و شاخص بازار دوم یک هزار و ۶۹ واحد بالا رفت.

تنها شاخص عمده ای که امروز کاهش یافت، شاخص بازار اول بود که ۶۲ واحد افت کرد.
در معاملات امروز، نمادهای همراه (همراه اول)، رانفور (انفورماتیک)، فارس (هلدینگ خلیج فارس) شتران (پالایش نفت تهران) و آپ (آسان پرداخت پرشین) با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند اما نمادهای رمپنا (مپنا) و خپارس (پارس خودرو) بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشتند.

** معامله ۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس
در معاملات امروز، فعالان بازار شاهد جابجایی افزون بر ۵۶۵ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس بودند که از این میزان بازارهای اول و دوم در مجموع دادوستد ۴۳۴ میلیون سهم به ارزش ۶۷۸ میلیارد ریال را به خود اختصاص دادند. شاخص کل فرابورس نیز با رشد نزدیک به یک واحدی، جایگاه خود را به ۹۳۳ واحدی افزایش داد.

گروه‌ های شیمیایی، استخراج زغال سنگ، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر در بیشتر نمادها، معاملات مثبت را تجربه کردند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نزدیک به ۲ میلیون ورقه به ارزش یک‌ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال دست به دست شد و اوراق مشارکت گل گهر۳ با معامله نزدیک به ۸۲۹ میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.

خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن (تسه) امروز نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال اوراق را معامله کردند. قیمت اوراق تسهیلات مسکن در دامنه ۶۲۱ هزار تا ۷۳۸ هزار ریال دادوستد شد که اوراق تسهیلات مسکن فروردین ۱۳۹۶ با معامله ۱۸ هزار ورقه بیشترین حجم معامله این اوراق را به خود اختصاص داد.

 

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.