رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نخستین پیروزی ترامپ در کنگره آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا با جلب رای موافق مجلس نمایندگان برای لغو اوباماکر، نخستین پیروزی خود را در عرصه قانون گذاری این کشور رقم زد.

به گزارش بی بی سی، نمایندگان مجلس آمریکا با اختلاف رای ناچیزی با لغو «اوباماکر» یا همان طرح بیمه درمانی «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق این کشور، موافقت کردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، این رای گیری که با نسبت ۲۱۷ رای موافق به ۲۱۳ رای مخالف به نفع مخالفین اوباماکر تمام شد، نخستین پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا در قوه مقننه آمریکا محسوب می شود به ویژه که برچیدن قوانین اوباما از شعارهای ستاد تبلیغاتی وی در دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود.

این در حالی است که هم حزبی های دموکرات اوباما برچیده شدن بیمه درمانی وی را به منزله بی سرو سامانی و عدم بیمه میلیون ها آمریکایی در حوزه سلامت می دانند.

با لغو اوباماکر در مجلس نمایندگان، این لایحه راهی مجلس سنا می شود که اکثریت جمهوریخواه آن نیز متعهد به ارائه بیمه درمانی جدیدی هستند که به معیارهای ترامپ نزدیکتر باشد.

در عین حال، ترامپ بعد از اعلام رای مجلس نمایندگان، پیروزی خود را با اعلام این موضوع که اوباماکر مرده است، جشن گرفت.

این در حالی است که معترضان با تجمع در اطراف کنگره آمریکا، شعار «شرم بر شما باد» علیه نمایندگان مجلس سر دادند.

گفتنی است ترامپ ۶ هفته پیش هم در تلاش برای لغو اوباماکر دست به دامن کنگره آمریکا شد حال آنکه در آن زمان موفق به جلب حمایت نمایندگان نشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.