رئیسی : وارد شدم تا گره ای از گره های کشور بگشایم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت :وارد انتخابات شدم تا گره ای از گره های کشور بگشایم. حضور من می تواند اجماع ساز باشد و از ظرفیت ها سلایق برای رفع مشکلات کشور استفاده می کنم.

رئیسی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: فکرمی کنم با روش مدیریت من که در جاهای مختلفی بودم و شناخت از کشور دارم ، می توانم کاری کنم ظرفیت عظیم کشور را پای کار آورد و با توجه به نیروی انسانی و ثروت عظیم می توان اقدامات بسیار ماندگاری را برای کشور انجام داد.
به گزارش انیتیتر به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: ما نگاهمان به اقتصاد به صورت بسته ای است که در ابتدا برنامه ای را با توجه به آمایش سرزمینی اعلام می کنیم. در نقاط محروم ۱۷ برنامه داریم و توجه به بازاریان و کشاورزان داریم.
رئیسی ادامه داد: آماری که درباره بیکاری می دهند ۱۲ درصد است قانون توسعه ششم اعلام کرده باید این رقم به ۸ درصد برسد.
وی افزود : براساس ۱۲ درصد سه میلیون نفر می شود اما مبنای بیکاری این است که هرکسی یک ساعت در هفته کار داشته باشد بیکار تلقی نشود و این عرف مردم نیست.
وی اضافه کرد: اگر قرار باشد با این وضعیت دولت در زمینه اشتغالزایی پیش رود ۱۰ سال طول می کشد آمار کنونی بیکاری برطرف شود در صورتی که به بیکاران اضافه نشود.
رئیسی گفت: این که مورد نظر نیست و بیکاری مد نظر است. باید حتما اشتغال میلیونی در کشور ایجاد شود تا بحران بیکاری حل شود. ۱۷ هزار کارگاه تعطیل شده داریم باید سرمایه گذاری شده و به حرکت بیافتد. کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل باید در مدار تولید قرار گرید.سیاست تکمیل واحدهای نیمه تمام را باید پیش ببریم و زیرساخت های گذشته را نباید از دست بدهیم.
نازمد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:ما کشوری هستیم که ۳ هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم برخی کشورهای اتحادیه اروپا ارتباطشان با دریا کمتر از ما است و اقتصاد دریا در کشور ما تنها ۲ درصد است.
وی گفت : مسکن مهر را که درصد بیشتر آن انجام شده بود، سالی ۶ درصد پیش رفته است و دولت می توانست بیشتر این مسکن را پیش ببرد.
زمین و مصالح در کشور وجود دارد اگر مسکن سازی در کشور راه اندازی شود، مشکل جوانان حل می شود و بهسازی و نوسازی اتفاق می افتد.
با فعال کردن مسکن اشتغال ایجاد می کنیم.
رئیسی تاکید کرد: قاچاق بحران دیگری در اقتصاد ما است امروز ۱۸ هزار میلیارد دلار در کشور ما قاچاق می شود نصف این میزان اگر ۱۰ هزار میلیارد دلار قاچاق کم شود، سالانه یک میلیون شغل ایجاد می شود .
وی گفت :خرما از محصولاتی است که می توانیم صنایع تبدیلی را ایجاد کنیم چرا آن را ایجاد نکنیم و بین ۴ تا ۵ نوع شغل در این بخش ایجاد می شود. صنایع تبدیلی می تواند برای ما اشتغال پایدار ایجاد کند.
به گفته رئیسی، ایجاد ظرفیت برای تقاضا در داخل و کشور باید انجام شود. وقتی ظرفیت مصرف کالای داخلی در کشور وجود داشته باشد چرا کالای خارجی استفاده کنیم؟ باید از نظر کیفیت کالای داخلی به استاندارد برسد و در این صورت تقاضای داخل را می توانیم تامین کرده و بستر برای صادرات فراهم شود.
وی با اشاره به این که افزایش صادرات و کاهش واردات غیر ضرور که متاسفانه امروز شاهد آن هستیم ؛گفت: چرا بازار ایران را به بازار چینی تبدیل کردیم؟ ایا در این دولت حل شد؟ آمارها نشان می دهد واردات کالا از چین ۱۰ میلیارد دلار شده و نسبت به دولت قبل ۲ برابر شده است.
رئیسی اظهار کرد: واردات کالاهای غیر ضرور دیده می شود و در هر وزارتخانه باید یک معاونت اشتغال فعال شود تا بتوانیم تمام ظرفیت ها را پای اشتغال بیاوریم.
وی گفت : مساله عموم کارگران به ویژه معدانچیان مورد توجه قرار گیرد و دولت باید در این زمینه اقدام عاجلی انجام دهد، مشکلات اقتصادی در کشور دغدغه جدی مردم است و بیماری اقتصادی حالت اورژانسی پیدا کرده و شرایط در نظام پولی و بانکی خوب نیست بدهی های دولت به بانک ها بالا است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.