مطهری: دولت دوازدهم از نیروهای کارآمد رقیب استفاده کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم می‌تواند از افراد کارآمد طرف مقابل و رقیب هم استفاده کند که اگر این کار شود خیلی خوب است.

علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور ایالات متحده به عربستان و سرزمین های اشغالی گفت: به نظر بنده سفر ترامپ به عربستان بیشتر یک سفر تجاری بود، چرا که وی با توجه به نگاه اقتصادی که دارد می خواست از پول عربستان استفاده کرده و یک دشمن خیالی و موهون به نام ایران برای آنها درست کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ترامپ به بهانه خرید سلاح از دولت عربستان پول های آنها را گرفت و آنها نیز خودشان می دانند که مرکز تروریسم در دنیا خود عربستان است و امکانات و نیروهای این کشور تروریست ها را پرورش می دهند.

مطهری تصریح کرد: به نظر بنده آمریکا سر اعراب را کلاه می گذارد، البته آنها باید باهوش باشند و فریب آمریکایی ها را نخورند.

 

ایران نیز باید روابط خود را با کشورهای عربی منطقه بهبود بخشد

وی با اشاره به تلاش غرب درخصوص اشاعه بحث ایران هراسی در منطقه خاطرنشان کرد: ایران نیز باید روابط خود را با کشورهای عربی منطقه بهبود بخشد که آنها از ترس ایران به دامن آمریکا و اسرائیل نیفتند،چراکه متاسفانه این کشورها از ایران، هراسی دارند که باید آن را اصلاح کنیم.

مطهری همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص یادداشت اخیر خود درباره انتخابات و نحوه برخورد با منتقدان نسبت به دولت و همچنین پایان دادن به موضوع ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات با توجه به تاثیرگذاری و نقش وی در انتخابات گفت: قاعدتاً با توجه به پشتوانه مردمی که آقای روحانی امروز دارد و با توجه به خواست مردم که در اکثر اجتماعات انتخاباتی هم موضوع ممنوع التصویری و هم رفع حصر را مطرح می کردند، به نظر می رسد اکنون فرصت خوبی است که در دولت دوازدهم این مشکل حل شود.

 

قالیباف یک مدیر اجرایی قوی است/ خوب است که از نیروهای کارآمد اصولگرا در دولت استفاده شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص ضرورت استفاده دولت از نظرات منتقدین و رقبای انتخاباتی که در یادداشت خود بر آن تاکید کرده بود، گفت: به نظر می رسد اگر این کار انجام شود، اتفاق بسیار خوبی خواهد بود و در دولت دوازدهم از افراد کارآمد و مبرز جناح مقابل نیز استفاده شود. به عنوان مثال همانطور که در این یادداشت عنوان کردم، آقای قالیباف یک مدیر اجرایی قوی است که خوب است از توانایی وی استفاده شود، همچنین از دیگر نیروهای کارآمد اصولگرا نیز خوب است که در دولت استفاده شود و اصولا این روشی که در کشور رایج شده است که هر دولتی پس از روی کار آمدن نیروهای طرف مقابل را کنار می گذارد، روش خوبی نیست و بسیاری از دشمنی ها و مخالفت ها ناشی از همین موضوع است که آنها در قدرت شریک نیستند و شروع به مخالفت کردن می کنند در حالی که اگر ما از نیروهای خوب طرف مقابل نیز استفاده کنیم ،نوعی همدلی در کشور ایجاد و بسیاری از مشکلات و اصلاح امور بهتر و سریع تر انجام می شود.

مطهری خاطرنشان کرد: البته بنده خیلی امیدوار نیستم که به این پیشنهاد عمل کنند؛اما به نظر می رسد باید روی این موضوع تاکید کنیم ، چرا که اگر این روش به کار گرفته شود،بسیار به نفع کشور خواهد بود./

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.