رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جهانگیری: پیروزی در انتخابات اول کار است

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در مقطع فعلی با رأی بالای مردم به دکتر روحانی فرصتی ملی و بزرگ برای عبور از تنگناهای کشور پیش روی ما قرار گرفته است گفت: باید از اعتماد و امید مردم و از همبستگی ملی که بیش ۴۰ میلیون نفر را به پای صندوق های رای کشاند استفاده کنیم و مطمئن هستم با اتکا به این فرصت هیچ مشکلی در کشور لاینحل نخواهد بود.

به گزارش اینتیتر، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه ) در ضیافت افطار رییس جمهور با وزراء ، معاونان، استانداران و روسای سازمان ها با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) اظهار داشت: مردم در انتخابات با رای خود اعلام کردند که چه می خواهند و چه نمی خواهند. 
وی افزود: تلاش کردیم در انتخابات نشان دهیم که کشور برای آینده ی بهتر با دو تفکر و دو رویکرد روبرو است که خوشبختانه هر دو رویکرد در سالهای گذشته تجربه شده و کارنامه ی عملکرد این دو تفکر نیز قابل رویت است و راه و بیراهه برای مردم روشن شده است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ما تلاش کردیم نشان دهیم که رویکرد و سیاستی که در آن چالش های جدی کشور شناسایی شده و برای حل آنها راهکارهای عقلانی پیش بینی کرده است در یک سو قرار دارد و در مقابل راهکارهایی شعاری وجود دارد که سرمایه ی کشور را به هدر می دهد و وعده های نشدنی مطرح می کند.
دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند و تمایل دارند که وضعیت بهتری داشته باشند گفت: بهبود وضعیت کشور مستلزم عقلانیت، تدبیر، امنیت پایدار،‌آزادی و تعامل با جهان است که همه ی مردم خواهان اجرای اینها هستند.
معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: چالش های بزرگی از جمله مسئله ی بیکاری، کمبود منابع آب،‌ مشکل صندوق های بازنشستگی، مسائل زیست محیطی و بودجه ی دولت در کشور وجود دارد که باید ریشه ی اصلی این چالش ها را شناسایی و برای حل آنها راهکارهای علمی و عقلانی بیندیشیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه در گذشته با  این گونه مشکلات برخوردهای شعاری صورت گرفته است گفت: امروز دیگر فرصت فرصت سوزی نداریم و باید به فکر بهبود معیشت و اقتصاد کشور باشیم.
دکتر جهانگیری تصریح کرد: ما بعنوان مسئولین کشور باید بدانیم که پیروزی در انتخابات پایان کار نیست بلکه اول کار است و پرسشی که باید همه به آن بپردازیم این است که چگونه از سرمایه ی اجتماعی که در کشور ایجاد شده استفاده کنیم. 
وی با تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ میان دولت و نخبگان که باید مورد توجه همه ی بخش های دولت باشد خاطر نشان کرد: باید دولت الکترونیک را در سال ۹۶ و حداکثر تا اوایل سال ۹۷ راه اندازی کنیم تا ارتباط رودر روی ارباب رجوع با دستگاه های اجرایی به حداقل برسد.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی و آسیب های اجتماعی که هر دو مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید در صدر کارها قرار گیرد و به طور ویژه به این دو موضوع بپردازیم. خوشبختانه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ برنامه های خوبی تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است و برنامه های مناسبی نیز برای رونق تولید و اشتغال زایی در دستور کار دولت قرار گرفته است. 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.