توصیه‌هایی برای سفر به چین

در سال ۲۰۱۱ چین سومین کشور جهان بوده که بیشترین تعداد گردشگر در جهان را از آن خود کرده است.

 چین کشوری با قدمت چند هزار ساله است و آثار تاریخی مهم و زیبایی دارد. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری چین در شهرهای مهم آن آشنا می‌شویم.

پکن

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، شهر پکن پایتخت و مرکز سیاسی و فرهنگی چین است، شهری که به سرعت مدرن شده و جاذبه‌های خود را از گذشته با شکوه حفظ کرده است. پکن شهری برای کنکاش و پیاده‌روی و لذت بردن از غذاها در بازار موادغذایی است. جاذبه‌های پکن به قدری با شکوه و زیبا هستند که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه مجموعه‌ای از کاخ‌های بزرگی است که ارزشی همچون کاخ‌های بزرگ و معروف جهان دارند. از سیر جمعیت بازدیدکنندگان در شهر ممنوعه می‌توان به میزان محبوبیت آن پی برد. سالیان سال این شهر مرکز سیاسی و مقر دولت چین بوده و امروزه به مکانی توریستی تبدیل شده .بیش از ۹۰ کاخ در شهر ممنوعه چین وجود دارد.

بادالینگ

بادالینگ یکی از دیدنی‌های پکن است، تنها قسمتی از دیوار بزرگ چین است که بازدیدکنندگان زیادی از آن دیدن می‌کنند. در حدود ۵۰ مایل در شمال غرب شهر پکن در شهرستان یان‌کینگ قرار دارد که در منطقه شهرداری پکن واقع شده است. بادالینگ منعکس‌کننده اهمیت استراتژیک این مکان درگذشته است و در حدود یک هزار و ۱۵ متر بالاتر از سطح دریا و بالاترین نقطه سنتی چین محسوب می‌شود. این مکان سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد.

معبد بهشت

معبد بهشت یکی از مکان‌های زیبا و دیدنی پکن در کشور پهناور چین به شمار می‌رود. این بنا بسیار بزرگ‌تر از شهر ممنوعه و کوچک‌تر از قصر تابستانی است و در  دوران سلسله مینگ به منظور قربانی‌کردن برای خدایان ساخته شد .امپراتوران چین خود را فرزند خدا می‌دانستند و نمی‌خواستند  که محل اقامت خود یعنی شهر ممنوعه را بزرگ‌تر از اقامتگاه خدا بسازند. زمانی که به این معبد می ‌روید صدای انعکاس جالبی  را از دیوار معروف انعکاس می‌شنوید.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی در ۱۵ کیلومتری از مرکز پکن واقع شده است و به طور عمده توسط تپه و دریاچه کونمینگ احاطه شده است.

قصر تابستانی مکانی بسیار دیدنی و جذاب است که بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن آن به پکن سفر می‌کنند. این قصر محل استراحت امپراطوران چین در تابستان بوده و شاهکاری در طراحی باغ‌های چینی است. در این محوطه چشم‌انداز طبیعی تپه‌ها و آب‌ها با سرسراها، معابد، پل‌ها و قصرهای ساخته دست بشر ترکیب شده است و مجموعه‌ای هماهنگ که واجد ارزش‌های زیباشناختی والایی است را به وجود می‌آورد.

پارک بی‌های

بازدید از این پارک بسیار لذت‌بخش است. پارک بی‌های یکی از پارک‌های محبوب در پکن است. در فصل سرما مردم در دریاچه اسکیت روی یخ بازی می‌کنند و زمانی که باغ سرسبز است در آن  قدم می‌زنند. این پارک به شهر ممنوعه نزدیک است و زمانی یک زمین سلطنتی بوده است. زمانی که آخر هفته می‌رسد پارک غرق در شور و شادی و بازی چینی‌ها می‌شود.

معبد لاما

معبد یانگهی لاما  که به کاخ صلح  نیز شهرت دارد، در شمال شرقی پکن واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین صومعه‌های بودایی تبتی در جهان است. معبد توسط امپراتوران چینی ساخته شده و یک مجسمه بلند ۲۶ متری مایتریا بودا در این معبد است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.