رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درخشش زن شگفت‌انگیز در بخش مردانه هالیوود

فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» به کارگردانی پتی جنکینز، گیشه سینمای آمریکا را در هفته‌ای تسخیر کرد که فروش جهانی «دزدان دریایی کاراییب» از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرد.

فروش بالای فیلم «زن شگفت‌انگیز» را می‌توان خبری خوش از حضور زنان در نقش‌های کلیدی پشت دوربین به شمار آورد. این فیلم به کارگردانی پتی جنکینز در افتتاحیه با فروشی برابر با ۱۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار نه تنها پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته سینما‌های آمریکا لقب گرفت بلکه رکورد فروش فیلم‌های کارگردانان زن را نیز جابه‌جا کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، «زن شگفت‌انگیز» خارج از مرزهای آمریکای شمالی نیز از فروش خوبی برخوردار بود و از اکران در ۵۵ کشور مختلف بیش از ۱۲۲ میلیون دلار به دست آورد. به این ترتیب فروش جهانی هفته نخست «زن شگفت‌انگیز» به ۲۲۳ میلیون دلار رسید. همانگونه که انتظار می‌رفت خارج از آمریکا بیشترین فروش فیلم در چین رقم خورد. این فیلم در دومین بازار بزرگ سینمای جهان ۳۸ میلیون دلار فروش داشت.

مشهور است که استودیوهای هالیوودی تمایلی به همکاری با کارگردانان زن ندارند که البته این شامل فیلم‌های پرهزینه و ابرقهرمانی نیز می‌شود. اکنون با موفقیت فیلم «زن شگفت‌انگیز» در گیشه فشار به کمپانی‌های فیلمسازی برای به کارگرفتن فیلمسازان زن بیش از پیش خواهد شد.

فیلم «زن شگفت‌انگیز» محصول کمپانی برادران وارنر است. این فیلم ابرقهرمانی با بودجه‌ای برابر با ۱۵۰ میلیون دلار ساخته شده است. در این فیلم گال گدوت نقش شخصیت اصلی داستان دیانا پرینس یا همان زن شگفت‌انگیز را بازی می‌کند. در ترکیب تماشاگران فیلم «زن شگفت‌انگیز» نیز کفه ترازو به سمت زنان سنگینی می‌کند و آن‌ها ۵۲ درصد از تماشاگران هفته نخست اکران فیلم را تشکیل دادند. این در حالی است که در بیشتر فیلم‌های این ژانر سینمایی تا حدود ۶۰ درصد تماشاگران مرد هستند.

هر چند که فروش افتتاحیه فیلم «زن شگفت‌انگیز» در مقایسه با آثاری چون «انتقام‌جویان»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و «مرد آهنین ۳» چشمگیر نبود اما در عین حال در افتتاحیه از بسیاری آثار ابرقهرمانی پرهزینه چون قسمت نخست فیلم‌های «تور»، «کاپیتان آمریکا» و «مرد آهنی»‌ عملکرد بهتری داشت.

پیش از این رکورد بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی با کارگردان زن در اختیار «پنجاه طیف گری» به کارگردانی سم تیلور جانسون بود. «پنجاه طیف گری» در چهار روز نخست اکران در آمریکا ۹۳ میلیون دلار بلیت فروخت. فیلم «زن شگفت‌انگیز» علاوه بر فروش خوب در جلب نظر منتقدان سینمایی نیز خوب عمل کرد.

داستان «زن شگفت‌انگیز» با سقوط هواپیمای خلبانی به نام استیو ترور با بازی کریس پاین در جزیره تمیسکیرا آغاز می‌شود. پرنسس دایانا با بازی گال گدوت در این جزیره کنار دیگر آمازون‌ها زندگی می‌کند. او که زیر نظر جنگجوی بزرگ جزیره با بازی رابین رایت آموزش می‌بیند با ترک جزیره تصمیم به متوقف کردن جنگ می‌گیرد. این آغاز تبدیل شدن پرنسس دایانا به زن شگفت‌انگیز است.

هفته گذشته یک انیمیشن ابرقهرمانی متفاوت نیز به پرده سینماهای آمریکا راه یافت. «کاپیتان زیرشلواری: نخستین فیلم حماسی» در افتتاحیه‌ای نه چندان موفق در سه روز نخست اکران تنها ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشت. البته این میزان فروش با در نظر گرفتن بودجه ۳۸ میلیون دلاری ساخت فیلم چندان هم ناامیدکننده نیست.

این انیمیشن جدید با اقتباس از سری‌کتاب‌های محبوب «کاپیتان زیرشلواری» داستان دو دانش‌آموز دردسرساز را روایت می‌کند که مدیر بداخلاقشان را هیپنوتیزم و تبدیل به ابرقهرمانی عجیب می‌کنند. کوین هارت، توماس میدلیچ، نیک کرول و جردن پیل صداپیشگان این انیمیشن هستند.

در حالی که دو فیلم تازه‌وارد گیشه سینمای آمریکا را به تسخیر خود درآوردند، فیلم «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» با افت فروش ۶۶ درصدی نسبت به هفته نخست اکران به فروشی برابر با ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد و در رده سوم پرفروش‌های هفته سینماهای آمریکا قرار گرفت. البته خبر خوب برای تهیه‌کنندگان فیلم فروش بالای آن در کشورهای دیگر است. فروش جهانی قسمت تازه «دزدان دریایی کاراییب» هفته گذشته از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرد.

چهارمین فیلم پرفروش هفته گذشته قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشان» بود. این فیلم که هفته گذشته در آمریکا نزدیک به ۱۰ میلیون دلار بلیت فروخت تا کنون در سراسر جهان به فروشی برابر با ۸۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرده است.

در رده پنجم پرفروش‌های هفته گذشته فیلم «گارد ساحلی» با بازی دواین جانسون قرار گرفته است. این فیلم با افت فروش ۵۵ درصدی نسبت به هفته گذشته تنها ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بلیت فروخت.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

۱

زن شگفت‌انگیز

۱۰۰

۱۰۰

۱۵۰

۲

کاپیتان زیرشلواری

۲۳.۵

۲۳.۵

۳۸

۳

دزدان دریایی کاراییب

۲۱.۶

۱۱۴.۶

۲۳۰

۴

نگهبانان کهکشان

۹.۷

۳۵۵.۵

۲۰۰

۵

گارد ساحلی

۸.۵

۴۱.۷

۷۰

۶

بیگانه: پیمان

۴

۶۷.۲

۹۷

۷

همه‌چیز، همه‌چیز

۳.۳

۲۸.۳

۱۰

۸

ربوده شده

۱.۳

۴۳.۹

۴۲

۹

دفترچه‌ خاطرات یک بی‌عرضه

۱.۲

۱۷.۸

۲۲

۱۰

شاه آرتور: افسانه شمشیر

۱.۱

۳۷.۲

۱۷۵

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.