سهام بانک رفاه به بازنشستگان واگذار می‌شود

مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به فروش سهام بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی، آغاز صد وششمین اجلاس سازمان جهانی کار، ایجاد ۱۰۰۰ تعاونی روستایی در سال ۹۶، برگزاری نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با وزیر کار و افزایش سقف صدور ضمانت‌نامه در صندوق ضمانت بخش تعاون اختصاص داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این هفته یکصد و ششمین اجلاس سازمان جهانی کار با حضور ۱۸۷ کشور عضو در ژنو سوییس آغاز به کار کرد.

در این اجلاس که نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی کشورمان در آن حضور دارند، سید حسن هفده تن ـ نماینده ایران در کمیته مهاجرت نیروی کار سازمان بین المللی کار با اشاره به آمار تلفات ناشی از حوادث کار در جهان گفت، آمار ILO در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که تلفات ناشی از حوادث و بیماریهای شغلی در جهان سالانه ۲۳۴۰۰۰۰ نفر است و هر روز ۶۴۰۰ نفر کارگر در سراسر جهان به علت حوادث ناشی از کار و بیماریهای شغلی، جان خود را از دست می دهند.

وی به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم در زمینه پیشگیری از حوادث ناشی از کار و حفظ و صیانت از نیروی کار اشاره کرد و گفت: طی دوره چهارساله دولت یازدهم دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی کار به جامعه هدف ارائه شد و در این مدت بیش از ۱۱۰۰۰ نفر افسر ایمنی تایید صلاحیت و  با نظارت و برنامه ریزی راهبردی اداره کل بازرسی کار در کارگاه های پر مخاطره مستقر شدند.

هفده‌تن اجرای طرح سالم‌سازی محیط کار با همکاری وزارت بهداشت و درمان، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و انعقاد تفاهم‌نامه با کانونهای عالی انجمن‌های صنفی و تخصصی کارفرمایی را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

در هفته‌ای که گذشت نشست تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و سازمانهای مردم نهاد با حضور وزیر کار در مجموعه تلاش برگزار شد.

علی ربیعی در این نشست از فروش سهام بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: فروش سهام بیمه ملت نیز به بازنشستگان کشوری آغاز شده و قرار است بهترین هلدینگ‌ها برای ارتقای وضعیت زندگی به بازنشستگان واگذار شود.

وی همچنین از افزایش ۵۵ درصدی تشکل‌ها در دولت یازدهم خبر داد و گفت: روزنامه‌نگاران تا آخر این هفته صاحب کانون می‌شوند.

وزیر کار گفت: برنامه توسعه سهم تشکل‌ها در شورای عالی تامین اجتماعی را در دستور کار داریم که به شکل لایحه نیز به مجلس ارسال شده است و در این لایحه سهم تشکل های کارگری و کارفرمایی در شورای عالی تامین اجتماعی افزایش می‌یابد.

ایجاد ۱۰۰۰ تعاونی روستایی در سال ۱۳۹۶ از دیگر خبرهایی بود که از سوی معاون وزیر تعاون اعلام شد.

آنطور که سید حمید کلانتری گفته وزارت تعاون، طرح «روستا- تعاون» را در دستور کار دارد که در قالب این طرح هزار تعاونی در هزار روستا متناسب با ظرفیت روستاها ایجاد خواهد شد.

وی مهمترین اولویت بخش تعاون را حمایت از اشتغال و توسعه این بخش ذکر و ابراز امیدواری کرد: بخش تعاون در دولت دوازدهم شکوفاتر از قبل به اقتصاد کشور کمک کند.

به گفته معاون وزیر تعاون، تعاونی‌ها بهترین شیوه مردمی کردن اقتصاد هستند و بر اساس ماده ۲۵ برنامه ششم دولت باید امور تصدیگری را به بخشهای تعاونی و خصوصی واگذار کند.

افزایش سقف صدور ضمانت‌نامه بخش تعاون به ۷۰۰ میلیارد تومان خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

به گفته حسین‌نژاد ـ مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون،‌ در ابتدای دولت یازدهم میزان ضمانت نامه‌های صادر شده برای بخش تعاون ۱۲۰ میلیارد تومان بود که این میزان در پایان دولت یازدهم به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی آمادگی این صندوق برای حمایت از طرح‌های اشتغالزای وزارت کار از جمله طرح تکاپو را اعلام کرد و گفت: طرح‌های دانش بنیان و طرح‌های مناطق محروم در اولویت برنامه‌های این صندوق قرار دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون همچنین از هدفگذاری برای صدور ضمانت نامه توسعه بخش اشتغال تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.