رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ژاپنی ها چطور روزه می‌گیرند؟

مسلمانان ژاپن با وجود در اقلیت بودن سعی میکندد آداب و رسوم اسلامی را به خوبی انجام دهند.

به گزارش اینتیتر، تعداد مسلمانان ژاپن تنها چند هزار نفر تخمین زده میشود. با این حال آنها رسم و رسوم خاص اسلامی را در این ماه ادا می کنند. مسلمانان ژاپن امسال توانستند رمضان را در اولین مسجد رسمی ساخته شده در توکیو جشن بگیرند. آن ها جشن رمضان را با سفره های رنگارنگ و غذاهای سنتی ژاپنی برگزار کردند.

مسجد مسلمانان ژاپن در توکیو به تازگی افتتاح شده است. تا پیش از افتتاح این مسجد مسلمانان ژاپنی برای ادای فرایض دینی و استفاده از فضای روحانی مسجد، به مسجد ترکیه ای ها در توکیو مراجعه میکردند. این امر به خاطر اختلافات زبانی چندان ساده نبود.

مسجد ترکیه ای ها در توکیو

به دلیل تعداد کم مسلمانان و نبود مسجدهای زیاد مسجد جدید غوتادا توکیو که به تازگی ویژه مسلمانان ژاپن ساخته شده اهمین و شهرت زیادی دارد.

یکی از مسلمانان ژاپنی با ابراز رضایت از ساخت این مسجد میگوید چهار پیش نماز و مبلغ دینی روزانه در این مسجد حضور دارند. مبلغان مذهبی علاوه بر برگزاری نماز به آموزش احکام دیدی می پردازند.

البته این آموزش و تبلیغ همه به زبان ژاپنی انجام میشود.

یکی از مبلغین مذهبی مسجد

رمضان برای مسلمانان ژاپن مانند مسلمانان تمام جهان ارزش و جایگاه خاصی دارد. آنها سعی میکنند مراسم ویژه این ماه را باشکوه برگزار کنن و از فیض روزها و شب های پر برکت رمضان نهایت استفاده را داشته باشند.

 

 

ترجمه تحریریه سایت اینتیتر

بشیر حبیبی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.