آیا واقعا خرگوش‌ها عاشق هویج هستند؟!

در حالی که رابطه بین خرگوش و هویج در متن فرهنگ عامه بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد، بایستی بدانید که هویج غذای مورد علاقه خرگوش نیست! یک رژیم غذایی معمول و متعادل برای این حیوان از مقدار زیادی یونجه و علف، به همراه مقادیر کمتری از سبزیجات مختلف یا برگ سبزیجاتی مانند هویج (قسمت بالایی هویج، نه خود هویج ) تشکیل می‌شود

هویج هرگز به عنوان منبع غذایی اصلی خرگوش محسوب نمی‌شود و خوردن آن شبیه این است که ما یک آب نبات بخوریم! از نگاه دیگر، هویج، سبزیجات ریشه‌ای مشابه و دیگر میوه‌ها برای این جانور در حکم دارو است و نباید مصرف روزانه آن بیش از یکی دو قاشق چایخوری باشد. هویج کالری زیادی دارد و دادن بیش از اندازه این سبزی به یک خرگوش، می‌تواند موجب چاقی شود و یا حتی بدتر از آن به معده و سیستم گوارشی جانور آسیب برساند.

با توجه به چیزهایی که گفتیم، چرا رابطه خرگوش و هویج تا این اندازه معروف است؟

به گزارش اینتیتر به نقل از آی تی رسان، به خاطر کارتون Bugs Bunny؛ به مدت ۷۰ سال است که باگز بانی هویج می‌جود! چه روی طرح‌های لباس و چه در فیلم‌های سینمایی. به احتمال زیاد، شکل گرفتن رابطه میان خرگوش و هویج ناشی از اطلاعات نادرست غذایی نسلی است که در دست تمامی افراد مشهورش سیگار برگ مشاهده می‌شد!

بحث‌هایی سر این موضوع وجود دارد که چرا انیماتورها برای اولین بار هویج را به عنوان غذای مورد علاقه باگز مطرح کردند؛ اما این موضوع را می‌توان به عادت سیگار کشیدن شخصیت‌های فیلم‌های کلاسیک دهه ۳۰ و ۴۰ تشبیه کرد. برخی هم اعتقاد دارند که هویج نسخه‌ای کودکانه از سیگار برگی است که معمولا گروچو مارکس یا کلارک گیبل در حال کشیدن آن بودند؛ یا سیگاری که بسیاری از اوقات در گوشه دهان همفری بوگارت دیده می‌شد.

Bob Clampett، کارگردان انیمیشن‌های کمپانی سینمایی برادران وارنر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ایده هویج در کارتون باگز بانی از سیگار کشیدن کلارک گیبل در فیلم  سینمایی “It Happened One Night” الهام گرفته شده بود. البته در مورد درستی این گفته شک و تردیدهایی وجود دارد و می‌توانید خودتان قضاوت کنید، اما در واقع گروچو مارکس بود که به ندرت می‌شد او را بدون سیگار برگ مشاهده نمود. افراد دیگری هم اعتقاد دارند که این ایده از شخصیت‌هایی مانند آل جولسون و دیگر ستاره‌های معروف آن دوران گرفته شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.