رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عجیب‌ترین گوشی‌های تاریخ! +تصاویر

اینجا با خواندن این مطلب این شانس را دارید تا «عجیب‌ترین» گوشی‌های که در طول تاریخ عرضه شده‌اند را بشناسید.

چه زمان عبارت «غلط انداز» یا «عجیب» به یک محصول یا کالا اطلاق می‌شود؟ بی‌تردید زمانی که محصول مورد نظر شکل ظاهری یا قابلیت‌های غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد می‌توان آن را «عجیب» خواند.

به گزارش اینتیتر به نقل از موبنا، اینجا با خواندن این مطلب این شانس را دارید تا «عجیب‌ترین» گوشی‌های که در طول تاریخ عرضه شده‌اند را بشناسید. در این لیست نام هشت گوشی با این قابلیت آورده شده است.

 

کیوسِرا اکو

تا چند سال قبل گوشی‌های تاشو محبوبیت زیادی داشتند و شرکت‌های مختلف انواع متفاوت آن را تولید می‌کردند. ولی «کیوسرا اکو» کاملا متفاوت بود. زمانی که این گوشی را باز می‌کردید به جای صفحه‌کلید سخت‌افزاری یک نمایشگر ثانوی می‌دیدید. این نمایشگر به کاربر امکان می‌داد تصویر مورد نظر خود را به صورت همزمان روی هر دو نمایشگر پخش کند.

بعضی اپلیکیشن‌های کاربردی متناسب با این دستگاه موبایلی تاشو عرضه شده بود. ولی در مجموع مهم‌ترین ابزار کاربردی این بود که در صورت تمایل می‌توانستید تصویر خود را بسط دهید تا به صورت همزمان از آن روی هر دو نمایشگر استفاده کنید. به عبارت دیگر این قابلیت در اختیار شما قرار می‌گرفت که در صورت تمایل یک یا هر دو نمایشگر را به صورت همزمان به کار بندید.

 

سونی اریکسون اکسپریا پلِی

سونی همچنان بزرگترین تولیدکننده کنسول بازی در جهان محسوب می‌شود PS4 آن بسیار محبوبیت دارد. با این وجود کنسول‌های بازی قابل حمل سونی از جمله «پی‌اِس۴ ریموت پلی» در بازار عرضه می‌شوند و این شرکت برای آنکه بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند، یک گوشی هوشمند شبیه به کنسول بازی قابل حمل ساخت.

این گوشی هوشمند «سونی اریکسون اکسپریا پلی» نام داشت و در اصل یک گوشی هوشمند اختصاصی مخصوص بازی‌های موبایلی بود. این گوشی در سال ۲۰۱۱ میلادی وارد بازار شد که به صورت کشویی باز می‌شود و به جای صفحه‌کلید سخت‌افزاری، کلیدهای مخصوص بازی در آن تعبیه شده بود. در حالت تئوری این گوشی هوشمند بسیار خوب بود، ولی در عمل چون بازی‌های زیادی برای آن عرضه نشده بود این گوشی نتوانست چندان کاربردی باشد و مورد توجه قرار گیرد.

 

ال‌جی جی فلکس – ال‌جی جی فلکس ۲ – سامسونگ گلکسی راند

این سه گوشی هوشمند یک قابلیت مشترک داشتند که آنها را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کرد: نمایشگر خمیده. مدل اول گوشی هوشمند «ال‌جی جی فلکس» به گونه‌ای طراحی شده بود که بدنه و نمایشگر خمیده داشت و با این محصول ال‌جی نخستین باتری خمیده در جهان را عرضه کرد. قرار بر آن بود که این گوشی هوشمند ارگونومیک هنگام برقراری تماس تلفنی آسودگی بیشتری را برای کاربر به همراه بیاورد.

«سامسونگ راند» کاملا متفاوت و البته با نمایشگر خمیده طراحی شده بود. خمیدگی گوشی هوشمند «ال‌جی جی فلکس» از بالا به پایین بود و در مقابل نمایشگر گوشی هوشمند «سامسونگ راند» در دو طرف بدنه خمیدگی داشت.

 

موتورولا ام‌پی‌اکس

بسیاری از ما همچنان ترجیح می‌دهیم گوشی‌های تاشو را در اختیار بگیریم. این محصولات روزگاری بسیاری محبوب بودند و طرفدار زیادی داشتند. با این وجود هیچ گوشی هوشمند تاشویی به اندازه «موتورولا ام‌پی‌اکس» عجیب نبود. بدنه این گوشی هوشمند از دو طرف تا می‌شد و این گوشی در سمت راست بدنه یک لولا را در خود جا داده بود که می‌توانست از آن جدا شود.

برای این گوشی هوشمند صفحه‌کلید سخت‌افزاری کامل در نظر گرفته شده بود و به صورت همزمان می‌شد به کمک قلم هوشمند از نمایشگر لمسی آن آسان‌تر استفاده کرد.

 

نوکیا ۳۲۵۰

در زمینه گوشی‌های تاشو و چرخشی نوکیا یکی از بهترین و عجیب‌ترین محصولات را روانه بازار کرد که با نام «نوکیا ۳۲۵۰» شناخته می‌شد. جهت یادآوری بد نیست بدانید این محصول زمانی وارد بازار شد که دوربین دیجیتالی به تازگی با گوشی هوشمند ادغام شده بود و به همین خاطر بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت.

طراحی گوشی هوشمند ۳۲۵۰ به گونه‌ای بود که بدنه آن از قسمت میانی می‌توانست به صورت ۳۶۰ درجه بچرخد. در حالت اول زمانی که بخش پایین به طور کامل می‌چرخید صفحه‌کلید سخت‌افزاری نمایان می‌شد و با یک چرخش دیگر کلیدهای مخصوص پخش موسیقی به نمایش درمی‌آمدند. دوربین دیجیتالی این دستگاه در سمت چپ بدنه کار گذاشته شده بود و به همین خاطر کاربر با چرخش ۹۰ درجه‌ای می‌توانست به راحتی عکس‌ها را تهیه کند.

 

نوکیا ۷۲۸۰

آن زمان نوکیا بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان محسوب می‌شد و به همین خاطر انواع مختلف گوشی‌ها را روانه بازار می‌کرد. یکی از شیک‌ترین و زیبا‌ترین گوشی‌هایی که این شرکت فنلاندی در تاریخ فعالیت‌های خود روانه بازار کرد «نوکی ۷۲۸۰» نام داشت و البته بیشتر شبیه به یک ابزار جانبی مد بود تا اینکه در قالب گوشی مورد استفاده قرار گیرد.

شکل ظاهری گوشی به گونه‌ای بود که بیشتر برای خانم‌ها مناسب به نظر می‌رسد و نمایشگر کوچک آن می‌توانست در قالب یک آیینه جیبی برای خانم‌ها مورد استفاده قرار گیرد. البته این گوشی به صورت گسترده وارد بازار جهانی نشد. زیرا برای افرادی که می‌خواستند با آن تماس صوتی برقرار کنند سخت بود. این گوشی صفحه‌کلید هم نداشت و به همین خاطر کار کردن با آن دشوار بود.

 

اچ‌تی‌سی ایوُ ۳دی

این محسوب نخستین گوشی در جها نبود که دوربین دیجیتالی با دو لنز را در قسمت پشت خود شامل می‌شد. بر خلاف گوشی‌های دو دوربینه که به تازگی وارد بازار می‌شوند، گوشی موتورولا یکی از لنزها را برای گرفتن عکس‌های پانوراما یا پورتره استفاده نمی‌کرد و در عوض از این دوربین دیجیتالی برای گرفتن عکس‌های سه‌بعدی استفاده می‌شد.

البته این گوشی چندان حرفه‌ای نبود تا بتواند تصاویر سه‌بعدی ایده‌آل را ذخیره کند. ولی در زمان خود با آن قابلیت‌ها یک گوشی کاملا متفاوت و منحصر به‌فرد محسوب می‌شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.