رشد بیش از ۸۸ درصدی ارزش بازار بورس تهران

بررسی ارزش بازار بورس و اوراق بهادار تهران طی سال‌های ۹۱ تا ۹۵ بیانگر رشد ۸۸.۶ درصدی ارزش جاری و رشد ۱۷۲ درصدی ارزش اسمی است.

 

 بر اساس گزارش منتشر شده توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران، ارزش جاری بازار ۷ / ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به ۳۲۲ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۵ بالغ گشت. طی این دوره ارزش اسمی بازار نیز از ۶ / ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به ۸ / ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۵ افزایش یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایبنا، در این دوره متوسط P / E بازار نیز با افزایش بیش از یک واحدی از ۳۵ / ۵ واحد در سال ۱۳۹۱ به ۸۴ / ۶ واحد در پایان سال ۱۳۹۵ رسید.

شاخص کل (ارزش-وزنی) نیز هم راستا با سایر نشانگرهای اصلی بورس با رشد ۱ / ۱۰۱ درصدی از ۳۸۴۰۸ واحد در سال ۱۳۹۱ به ۷۷۲۳۰ واحد در پایان ۱۳۹۵ رسید.

با بررسی سهم صنایع از ارزش کل بازار بورس اوراق بهادار تهران مشاهده می شود «محصولات شیمیایی» در حدود ۲۱ درصد از کل ارزش بازاری بورس تهران را تشکیل می دهند.

همچنین پس از این صنعت، سه صنعت «بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی»، «فلزات اساسی» و «مخابرات» به ترتیب با سهم ۱۰، ۱۰ و ۹ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.