رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مردم نگران ادغام بانک ها نباشند

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به اینکه در صورت نیاز به ادغام و یا انحلال موسسات و یا بانک‌ها، کارها طبق روال مشخصی صورت می‌گیرد، افزود: طرح این مباحث به معنای ایجاد نگرانی برای مردم نیست.

پیمان قربانی درباره مباحث مطرح شده پیرامون ادغام و یا انحلال برخی بانک ها و موسسات گفت: اینکه رییس کل بانک مرکزی درباره این موضوع بحث کرده و در اصلاح نظام بانکی نیز بوده، در دنیا یک مقوله استانداردی است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهارداشت: در همه کشورها همانگونه که درباره نحوه تولد یک بنگاه و موسسه مباحثی وجود دارد، درباره از بین رفتن آن نیز شرایط مشخص است. نه تنها بانک ها، بلکه هر بنگاه و شرکتی شاید در مقطعی دیگر نتواند به حیات خود ادامه دهد.

قربانی ادامه داد: بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر ثبات و سلامت مالی، باید موسسات سالم و سلامت را پایش کند که بتوانند در اقتصاد کشور فعالیت کنند که هم بتوان از این طریق نفع اقتصادی حاصل کرد و هم اینکه از سپرده های مردمی صیانت شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایبنا، وی خاطرنشان کرد: در عین حال، بانک مرکزی با تحلیل دقیق شرایط هر اقدامی در این زمینه لازم باشد انجام می دهد، اما بحث اینکه نگرانی برای مردم باشد وجود ندارد و هدف سلامت نظام بانکی و بازار مالی است و اگر روزی قرار باشد موسسه ای ادغام و یا منحل شود رویه خاص خودش را دارد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: اینکه ما بخواهیم مقررات لازم و رویه ها را در این زمینه احصاء کنیم به معنای اینکه حتما بخواهیم این کار را انجام بدهیم نیست.

قربانی با اشاره به طرح اصلاح نظام بانکی، خاطرنشان کرد: این طرح اصولا به ریشه های بروز انجماد مالی می پردازد. اینکه مطالبات غیرجاری در اقتصاد ایران بالا است و با وجود تلاش های بانک مرکزی، کماکان به صورت معنادار وجود دارد بخش زیادی به اصلاح قوانین و مقررات باز می‌گردد.

به گفته وی، اینکه بخشی از منابع بانک ها سوخت می شود و بازگشت ندارد به معنای این نیست که افراد نمی خواهند آن را بازپس بدهند چون بخشی از قوانین و مقررات ایراد دارد و به صورتی است که بانک ها نمی توانند حقوق از دست رفته را استیفا کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.