رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

این چند خبر هنری را بخوانید

واکنش شهرداد روحانی به یک استعفاء،اعلام فراخوان تبلیغاتی جشنواره فیلم شهر، خبر از پیش فروش «بوف نه چندان کور» و…. از جمله خبرهای هنری است.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در واکنش به انتشار خبر استعفای مدیرعامل بنیاد رودکی در نامه‌ای به وزیر ارشاد و ریاست جمهوری، خواستار ابقای علی‌اکبر صفی‌پور در سمت مدیرعاملی بنیاد رودکی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بر اساس خبر رسیده، شهرداد روحانی در بخشی از این نامه درباره شروع مجدد دوران فعالیت ارکستر سمفونیک تهران با روی کار آمدن علی‌اکبر صفی‌پور در بنیاد رودکی، نوشته: «فعالیت من بعنوان مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونی تهران تقریبا همزمان شد با شروع مدیریت جناب آقای صفی پور در مقام مدیر عامل بنیاد رودکی که ارکستر سمفونی تهران زیر مجموعه این بنیاد هست. جا دارد که  اشاره کنم ما برای بهبود شرایط نوازندگان جلسات متعدد و طولانی با ایشان داشتیم حتی در ساعات غیر اداری و دیروقت. در این جلسات دنبال راهکارهایی بودیم از جمله بالا بردن سطح کیفی،  حقوق و بیمه نوازندگان.  برای کمک به بالا بردن سطح کیفی نوازندگان در  سال ٩۵ با دعوت از اساتیدی از کشور ایتالیا ماستر کلاس‌هایی تشکیل شد برای سازهای بادی چوبی و همینطور ساز ویلن البته برنامه ریزی شده که این ماستر کلاسها ادامه  داشته باشد و اساتید دیگری هم برای سازهای بادی برنجی و سازهای ضربی دعوت شدند که امسال به ایران خواهند آمد. از اقدامات دیگر که در سال گذشته با همت بنیاد رودکی و شخص آقای صفی‌پور اتفاق افتاد فرستادن چندین نوازنده ارکستر سمفونی به خارج از ایران برای همکاری با ارکستر سمفونی‌های اروپایی و آسیایی بود از جمله همکاری چندین نوازنده ارکستر سمفونی تهران با نوازندگان ارکستر سمفونی جوانان اروپا در ایتالیا و همینطور همکاری چند نوازنده با ارکستر چین. در ضمن سال گذشته ارکستر سمفونی فستیوال پوچینی از کشور ایتالیا برنامه مشترکی با ارکستر سمفونیک تهران  در تالار وحدت اجرا کرد که با استقبال خوب مردم و جراید و تلویزیون ایتالیا مواجه شد بطوریکه مدیران فستیوال از ارکستر سمفونی تهران برای اجرای برنامه در شهر های مختلف ایتالیا دعوت کردند.»

شهرداد روحانی افزوده: «اتفاق جالب دیگری که به همت آقای صفی‌پور افتاد این بود که ارکستر سمفونی تهران برای اولین بار به مناطق دور افتاده کشور رفت و برای هموطنان برنامه اجرا کرد. اینبار ما به جنوب کشور سفر کردیم از جمله عسلویه، منطقه آزاد اروند رود، بوشهر و اهواز( در منطقه آزاد اروند رود نزدیک به ۴٠٠٠ نفر به دیدن برنامه آمده بودند). البته برنامه ریزی‌هایی شده بود که این اجرا ها در دیگر مناطق دور افتاده کشور نیز ادامه داشته باشد. در خاتمه مطمئن هستم که درایت و حمایت شخص آقای صفی‌پور به پیشرفت و روند رو به رشد ارکستر سمفونی تهران  بسیار مؤثر و مفید بوده و امیدوارم که ایشان را مانند سابق در کنار ارکستر سمفونی تهران داشته باشیم و شرایط ابقای آقای صفی‌پور در بنیاد رودکی مهیا شود.»

گفتنی‌ست در روزهای گذشته علی‌اکبر صفی‌پور به دلیل آنچه «اتمام زمان مجاز ماموریت از کتابخانه ملی» خوانده، استعفای خود را به وزیر ارشاد تقدیم کرده است.

 

همراهی موزه کودک با یک نمایشگاه

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه کودک و نوجوان کانون با ارائه ۳۰ فریم از آثار تصویرگری اساتید پیشکسوت از سال ۱۳۴۵ تا امسال در برپایی نمایشگاه «مهمانی هنر» مشارکت کرده است.

پنجمین دوره نمایشگاه «مهمانی هنر» با موضوع «تصویرسازی داستان‌های کهن ایرانی و دینی» و با مشارکت انتشارات نظر و انتشارات منادی تربیت در خانه هنرمندان ایران، برگزار شده است.

درعین حال سالن گالری استاد ممیز خانه هنرمندان به نمایش آثار تصویرگری کانون اختصاص یافته است.

نمایشگاه «مهمانی هنر» با آثاری از تصویرگران صاحب‌نام از ۱۹ تا  ۲۹ خرداد ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نمایش این آثار هنری اختصاص دارد.

 

اعلام فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم شهر

فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران ششمین جشنواره ‌بین‌المللی فیلم شهر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، شورای برگزاری جشنواره در جهت اعتلای سینمای ایران و ارتقاء سطح کیفی تبلیغات و اطلاع‌رسانی و همچنین ترغیب و تشویق هنرمندان این عرصه، اقدام به برگزاری مسابقه در بخش‌های عکس، پوستر، لوگو، عنوان‌بندی، آنونس و تیزر فیلم‌های سینمایی ایرانی می‌کند.

ششمین جشنواره فیلم شهر در چهار بخش: ملی، بین‌الملل، محله و جنبی به دبیری سیدعلی احمدی در نیمه اول مردادماه ۹۶ برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در بخش مسابقه تبلیغات تا ۴ تیرماه از طریق مراجعه به سایت رسمی جشنواره به آدرس www.urbanfilmfest.org، فرم ثبت‌نام را دریافت کرده و پس از تکمیل، آن را در آدرس اعلام شده، تحویل دهند.

 

از پیش فروش " بوف نه چندان کور "

 

نمایش «بوف نه چندان کور» به نویسندگی ، طراحی و کارگردانی محمد علی سجادی نگاهی آزاد به «بوف کور» صادق هدایت دارد؛ نمایشی که از ٣١ خرداد در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه میرود.

در این نمایش بازیگرانی چون مسعود کرامتی ، رحیم نوروزی ، نازنین کریمی و الهام نامی به ایفای نقش می‌پردازند .

 

درس‌گفتارهای تدوین در سینمای مستند برگزار می‌شود

به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مجموعه درس‌گفتارهای تدوین در سینمای مستند، با حضور اساتید و صاحبنظران در سالن سینماحقیقت این «مرکز» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این برنامه پس از ماه مبارک رمضان و از اواسط تیرماه ۱۳۹۶ با حضور مدرسانی چون استاد محمدرضا اصلانی، دکتر احمد ضابطی‌جهرمی، مصطفی خرقه‌پوش، بهمن کیارستمی، نازنین مفخم، معین کریم‌الدینی، سهراب خسروی و سهراب نوربخش در سالن سینماحقیقت برگزار می‌شود.

جدول برنامه‌ی این کارگاه تخصصی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ عصر روزهای دوشنبه و به مدت ۸ هفته پیش‌بینی شده است.

برخی عناوین مجموعه درس‌گفتارهای تدوین در سینمای مستند به این شرح است: تدوین گرافیکی در فیلم مستند؛ تفاوت‌های تدوین در سینمای مستند و داستانی؛ تدوین فیلم مستند در یک نگاه؛ دراماتیزه کردن فیلم مستند؛ مباحث تکنیکال تدوین (سخت‌افزار / نرم‌افزار)؛ راه‌های عملی در طراحی تدوین مستند و…

برنامه کامل درس‌گفتارهای تدوین در سینمای مستند و شرایط ثبت‌نام متقاضیان محترم، متعاقباً اعلام خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.