رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین دوربین متعلق به کدام گوشی است؟ +تصاویر

آدام پاتریک مورای، از سایت پی سی ورلد مقایسه فنی میان دو گوشی ال‌جی جی ۶ و اچ تی سی یو ۱۱ در بخش دوربین به‌عنوان یک حرفه‌ای انجام داده است.

ال‌جی تاکنون دو گوشی پیکسل و گلکسی اس ۸ را در بخش دوربین شکست داده است (ارجاع به DXOMark به‌عنوان مرجع رسمی) و حالا پاتریک تجربه شخصی خود را به اشتراک گذاشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، ال‌جی جی ۶ مجهز به دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است که یکی استاندارد و دیگری واید تعریف‌شده است. لنز نیز f/1.8 برای استاندارد و f/2.4 برای واید است و لرزشگیر OIS فوق العاده ای روی آن تعبیه‌شده است و همه‌چیز با Camera App مختص ال جی مدیریت می‌شود.

اما اچ تی سی یو ۱۱ سنسور تک لنز ۱۲ مگاپیکسلی f/1.7 دارد که دوآل پیکسل بوده و اتوفوکوس دارد. سایر مشخصات فنی مانند OIS و HDR شبیه جی ۶ است.

کیفیت رنگ / برنده: اچ تی سی یو ۱۱

در آزمون رنگ ارزیابی بر اساس دقت و صحت در تولید رنگ و تعادل رنگ سفیدی است اما نکته مهم اشباع سازی رنگ است که در اچ تی سی به‌صورت نرم‌افزاری با واقعیت شبیه‌سازی می‌شود.

اچ تی سی در تاریکی، رنگ عکس را مانند پیکسل گوگل، هندل کرده (وایت بالانس را در نور کم دقیق ارائه می‌کند) و با رنگ واقعی شبیه‌سازی نرم‌افزاری می‌کند. در عوض جی ۶ رنگ را پمپاژ کرده و به واقعیت نزدیک می‌کند.

 

 

وضوح و روشنی تصویر: برنده: ال جی جی ۶

برای قضاوت در مورد وضوح تصویری ملاک را شفافیت در اطراف لنز در نظر می‌گیریم که در دور تادور فریم نقش می‌بندد. همه چیز به شارپ بودن لنز بر می‌گردد.

از سوی دیگر ال جی جی ۶ جزییات تصویر را بهتر از اچ تی سی به رخ کشیده و نشان می‌دهد.

 


 


 
نوردهی / برنده: اچ تی سی یو ۱۱

در گزینش صحیح نور در حول‌وحوش سوژه می‌توان برنده را اچ تی سی یو ۱۱ اعلام کرد که در دو تصویر زیر مشاهده می‌کنید. تهاجمی بودن جی ۶ در بخش‌های لایت نیز قابل‌ذکر است.

قرار دادن لنز روبروی نور خورشید در غروب نیز با توجه به تصاویر زیر قابل‌توجه است.

 

 

 

تجربه کاربر / برنده: ال‌جی جی ۶

همه می‌دانیم کیفیت تصویر بخشی از داستان دوربین روی گوشی‌های هوشمند است و به همین خاطر افزودن تجربیات کاربر نیز می‌تواند در نتیجه‌گیری نهایی مؤثر باشد.

در فاکتورهایی مانند بالا آمدن دوربین و سرعت اتوفوکوس تقریباً هر دو یکی هستند.

در بخش RAW اچ تی سی لَگ می‌زند. واید جی ۶ معرکه است و بهترین واید بین گوشی‌های کنونی محسوب می‌شود.

 

 

بررسی همه جوانب / برنده: ال‌جی جی ۶

دوربین جی ۶ سریع‌تر از اچ تی سی یو ۱۱ است. تجربه کاربر با دو لنز بالاتر از تک لنز است. نرم‌افزار کامل روی جی ۶ ال جی کمک فراوانی به گرفتن تصاویر با کیفیت‌تر و با دقت بالاتر می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.