رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

زنده بیرون آمدن از اتاقی که تروریست ها به آن حمله کردند +تصویر

یکی از شاهدان عینی حادثه تروریستی مجلس که در طبقه چهارم ساختمان مراجعات مردمی نمایندگان و در اتاقی که تروریست ها حضور داشتند، مخفی شده بود؛ از اتفاقات آن روز گفت و اینکه اقدام به موقع نیروهای حفاظت، نجاتشان داده است.

 

حسن سهل آبادی مسوول دفتر حسن زاده نماینده مرند و جلفا، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز و شهریاری نماینده تنگستان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: دفتر این سه نماینده در یکجا و در انتهای راهروی طبقه چهارم واقع شده است، درب این اتاق ها شیشه ای است و از یک سو در کنار بالکن و از سوی دیگر در کنار پله های منتهی به راهروی مجلس قرار دارد.
به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، سهل آبادی افزود: ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه ناگهان صدای تیراندازی زیادی به گوش ما رسید. ما در اتاق شیشه ای در طبقه چهارم بودیم که همکاران حراست به ما خبر دادند که تروریست ها در حال نزدیک شدن به طبقه چهارم هستند، ما به درون اتاق رفتیم و پشت یک در پنهان شدیم.
وی ادامه داد: بعد از یک ربع، تروریست ها به طبقه چهارم رسیدند، درب شیشه ای اتاق ما را شکستند و وارد اتاق شدند اما به دلیل این که ما پنهان شده بودیم، نتوانستند ما را ببینند.
سهل آبادی اضافه کرد: لحظه های پر استرسی بود. از جایمان تکان نمی خوردیم زیرا با کوچکترین حرکتی متوجه حضور ما می شدند، زیر لب قرآن می خواندیم و خدا را صدا می زدیم.
این شاهد عینی یادآور شد: صدای الله اکبر و لا اله الا الله تروریست ها همراه با به رگبار بستن راهرو و اتاق به گوشمان می رسید، ما نزدیک به دو ساعت در آن جا پنهان بودیم و آنان یک ساعت در آن بخش بودند و بیشترین درگیری آنان با برادران حفاظت نیز در همان بخش بود.
سهل آبادی افزود: اتاق ما نزدیک به پنجره بود، این پنجره مشرف به خیابان بود، تیراندازی هایی که منجر به زخمی شدن هموطنانمان در بیرون مجلس شد، از پنجره آن اتاق انجام می شد.
وی گفت: ما صدای آنان را می شنیدیم که به زبان عربی و کردی همدیگر را صدا می زدند، آنان تلاش کردند که به راه پله های بالا و پایین بروند اما برادران حفاظت زمین گیرشان کردند. اگر برادران حفاظت نبودند ما الان زنده نبودیم.
این شاهد عینی افزود: زمانی که برادران حفاظت رسیدند اول از ما خواستند که خود را معرفی کنیم زیرا تروریست ها در همان طبقه بودند و تصور می کردند که هنوز در آن اتاق ها باشند، ما خودمان را معرفی کردیم و به حالت سینه خیز از روی شیشه های اتاق که شکسته بود به سمت برادران حفاظت رفتیم. زمانی که به آنان رسیدیم، بدنمان خونی بود.
سهل آبادی ادامه داد: زمانی که ما به پایین منتقل شدیم؛ ناگهان صدای انفجار آمد و عامل انتحاری خود را منفجر کرد. اگر برادران حفاظت نبودند، شاید تعداد شهدا و زخمی ها خیلی بیشتر از این می شد.
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، ۱۷ نفر شهید و ۵۶ نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود.
آیین وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران صبح جمعه با حضور سران سه قوه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزیران، مسئولان لشگری و کشوری و خانواده شهدای ترور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
پیکر پاک شهدای ترور بعد از نماز جمعه تهران با حضور چندصد هزار نفری مردم روزه‌دار از مقابل دانشگاه تهران تا خیابان حافظ تشییع و به بهشت زهرا(س) منتقل شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.