رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تنش آمریکا و روسیه وارد مرحله جدیدی شد/ آمریکا روز ملی روسیه را تبریک نگفت

ایالات متحده آمریکا از تبریک به مناسبت روز ملی روسیه خودداری کرد.

به گزارش وستی، سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، برای نخستین بار در ۲۵ سال گذشته، مقامات این کشور پیام تبریکی به مناسبت روز ملی روسیه ارسال نکرده‌اند.
به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، کارشناسان سیاسی در روسیه این اقدام دولت آمریکا را هرج و مرج سیاسی گسترده در روابط خارجی دونالد ترامپ ارزیابی کرده‌اند.
۱۲ ژوئن سال ۱۹۹۰ میلادی، اولین کنگره نمایندگان مردمی جمهوری سوسیالیستی فدراتیو شوروی، بیانیه استقلال دولتی روسیه را تصویب کرد و پس از یک سال، انتخابات مردمی برگزار شد که در آن بوریس یلتسین، به پیروزی رسید و نخستین رئیس جمهور روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد که همه ساله این روز به عنوان روز روسیه گرامی داشته می‌شود.
هر چند رئیس جمهور آمریکا در زمان انتخابات از تمایلش به همکاری و گفت‌وگوهای سازنده با روسیه خبر داده بود اما پس از روی کار آمدن تاکنون نتوانسته گشایشی در روابط دو کشور ایجاد کند و روابط روسیه و آمریکا در پایین‌ترین سطح پس از جنگ جهانی قرار دارد.
مقامات آمریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی، در پی اختلاف سیاسی روسیه با اوکراین و الحاق کریمه به خاک روسیه روند افزایش فشار سیاسی و وضع تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه در پیش گرفته‌اند که باعث وخیم تر شدن روابط دو کشور شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.