چه بر سر پلاسکو لندن آمد؟/آتش سوزی برج «گرانفل» لندن مهار شد +تصاویر

شهردار لندن در رابطه با روند اطفای حریق آتش‌سوزی برج مسکونی "گرنفل" گفت: به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم و آتش‌نشانان به قسمت‌های بالاتر ساختمان رسیده‌اند. همچنین کارشناسان حاضر در محل حادثه اظهار داشته‌اند که در حال حاضر وضعیت این ساختمان ایمن است.

پلیس لندن نیز تاکنون مرگ شش تن را تایید کرده است. همچنین احتمال افزایش تلفات حادثه وجود دارد. آتش‌نشان‌ها در حال جست‌وجوی طبقات برج هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، آتش نشانی لندن در پیامی توئیتری اعلام کرده‌ است که نیروهای آتش‌نشان همچنان در تلاش برای مهار شعله‌های آتش در برج مسکونی گرنفل هستند و جستجوهای دقیق در حال انجام است.

با تداوم آتش‌سوزی در برج مسکونی گرنفل و برای مقابله با خطر استنشاق دود در میان کودکان ماسک توزیع شده‌ است.

 

صادق خان، شهردار لندن افزود: تاکنون تمرکز بر عملیات امداد و جست‌وجو بوده است. همچنین برای ساکنان این برج مسکونی و ساختمان‌های اطراف سرپناه‌هایی در نظر گرفته شده‌ است.

شهردار لندن همچنین اظهار کرده‌ است که پس از وقوع این آتش‌سوزی مرگبار پرسش‌هایی بوجود آمده و باید پاسخ داده شود.

صادق خان، شهردار لندن گفته‌ است: در مورد آتش‌سوزی در این برج مسکونی که امروز اتفاق افتاد و چندین کشته برجا گذاشته باید به پرسش‌هایی پاسخ داده شود.

 

برخی از ساکنان این ساختمان اظهار کرده‌اند که در زمان وقوع آتش سوزی به آنان توصیه شده از آپارتمان‌های خود خارج نشوند درحالیکه پیش از این در مورد خطر وقوع آتش سوزی مهیب در آن هشدار داده شده بود.

شهردار لندن افزود: در سراسر شهر لندن تعداد بسیاری برج مسکونی وجود دارد و آن چه نمی‌توان تصور کرد موقعیتی است که ایمنی مردم به دلیل توصیه‌های نابجایی که دریافت کرده‌اند یا عدم رعایت استانداردهای ایمنی در معرض خطر قرار بگیرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، صادق خان پیش‌تر این آتش‌سوزی را "حادثه بزرگ" اعلام کرده و از تجهیز امکانات شهری برای مقابله با آن خبر داده بود.

اورژانس لندن نیز اعلام کرده‌ که بیش از ۵۰ نفر به دلیل مجروحیت ناشی از این آتش سوزی مهیب در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند. گفته شده که این حادثه تعدادی کشته نیز داشته است.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکیست که به دنبال وقوع این آتش سوزی پلیس شهر لندن از عموم مردم درخواست کرده که از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند.

رئیس آتش‌نشانی لندن آتش سوزی برج مسکونی گرنفل را "بسیار جدی و پیچیده" توصیف کرده که بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان و ۴۰ ماشین آتش‌نشانی را درگیر کرده است.

ماموران آتش‌نشانی با بیش از ۴۰ دستگاه خودروی اطفاء حریق از پایگاه‌های مختلف شهر برای کمک به ساکنان و فرونشاندن آتش به محل اعزام شده‌اند.

بعضی از شاهدان عینی از شنیدن فریاد کمک‌خواهی از داخل ساختمان خبر داده و گفته‌اند که افرادی را در برابر پنجره‌ها دیده‌اند. یک شاهد عینی از کشته شدن کسانی در طبقات فوقانی ساختمان سخن گفته است.

در حال حاضر، قطعات مشتعل و خاکستر از بدنه ساختمان به اطراف پراکنده می‌شود. اکثر طبقات ساختمان دستخوش آتش‌سوزی شده و این نگرانی وجود دارد که ممکن است کل این برج مسکونی به زودی فرو بریزد.

 در ماه جولای ۲۰۱۶ این ساختمان با هزینه‌ای ۱۰ میلیون پوندی بازسازی شد. زمان ساخت این برج مسکونی به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد. گفته شده‌ که در بازسازی اخیر این ساختمان، پنجره‌ها و پوشش نمای آن تغییر کرده‌ است. همچنین تعدادی واحد مسکونی به چهار طبقه اول این ساختمان افزوده شده‌ است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.