رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ثواب بسیار خواندن «سوره قدر» در شب قدر

یک کارشناس مذهبی با اشاره به ثواب بسیار زیاد خواندن سوره قدر در شب قدر، از خواندن دعای جوشن کبیر در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان سخن گفت.

 سلمان محمدی کارشناس مذهبی گفت: یکی از عبادت‌هایی که به انجام دادن آن در شب‌های قدر تأکید بسیاری شده، صلوات فرستادن است چرا که این ذکر باعث برآورده شدن حاجت‌ها و آمرزش گناهان می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از میزان، امام رضا (ع) درباره یکی از ویژگی‌های ذکر صلوات فرموده‌اند: هرکس توانایی نداشته باشد که کفاره گناهان خود را بدهد، پس باید بر محمد و آل او زیاد صلوات بفرستد، به‌درستی که صلوات گناهان را به تمام معنا از بین می‌برد.

یکی از اعمال مشترک شب‌های قدر، غسل کردن آن هم در هنگام غروب آفتاب است، همچنین به‌جای آوردن دو رکعت نماز به‌گونه‌ای که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید و همچنین پس از نماز، ۷۰ مرتبه«اَستَغفِرُاللهَ وَ أَتوبُ اِلَیه» گفته شود نیز از دیگر اعمال این شب‌ها است.

با توجه به فضیلت بسیار زیاد سوره مبارکه قدر، در روایت‌ها به این موضوع اشاره شده که خواندن این سوره از قرآن کریم در این شب به تعداد ۱۰۰۰ مرتبه ثواب و ارزش بسیار زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ساعت های پایانی شب افرادی که به عبادت مشغول هستند، قرآن کریم را مقابل خود باز می‌کنند و سپس این کتاب مقدس را به سر می‌گذارند و خداوند را ۱۰ مرتبه به نام جلاله خودش و سپس ۱۰ مرتبه به نام هریک از معصومان (ع) قسم می‌دهند و در این لحظه‌های ناب و معنوی از خداوند می‌خواهند که گناهان آن‌ها را بیامرزد و این افراد را مورد بخشش و آمرزش خود قرار دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.