سه گانه‌ی محیط زیستی بر پرده‌ی «هنر و تجربه»

مستندهای سه گانه "بانوی ارومیا"، "روزگاری هامون" و "دود" به کارگردانی محمد احسانی از ۲۷ خرداد ماه در گروه "هنر و تجربه" اکران شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، طبق گزارش رسیده، این سه فیلم مستند با موضوع محیط زیستی در قالب یک سانس نمایش روی پرده خواهند رفت.
محمد احسانی در این سه مستند با دغدغه مشکلات محیط زیستی به موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه، دریاچه هامون و آلودگی هوای تهران پرداخته است.
احسانی که در کارنامه خود ٨ مستند را ثبت کرده در توضیح نمایش این سه اثرش چنین می گوید:«در یک نگاه کلی محیط زیست ایران در زمینه‌های آب، هوا و خاک دچار بحران است و فیلم‌های سه‌گانه‌ام «بانوی ارومیا»،«روزگاری هامون» و«دود» که حاصل پنج سال کار در موضوعات فیلم‌های زیست محیطی است؛ این غربت و نابودی را به تصویر می‌کشد. دریاچه ارومیه، تالاب هامون و آلودگی هوای تهران هر یک با نگاهی و از زاویه‌ای به تصویر کشیده شده‌اند. گاه با نگاه و روایتی شاعرانه و تغزلی و گاه با انعکاس واقعیت سخت و تلخ و گاه با نگاهی تجربی…»
سه گانه های محمد احسانی، خرداد و تیرماه در سینماهای گروه هنر و تجربه؛ پردیس چارسو، خانه هنرمندان، پردیس هویزه مشهد، سوره اصفهان، پردیس گلستان شیراز و سالن هنر و تحربه بابل به نمایش درخواهند آمد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.