رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عمامه امام علی(ع) +تصویر واقعی و فتوشاپی

این شب های ارجمند ماه رمضان که مصادف با سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) است ، در برخی کانال ها تصویری از عمامه ای منسوب به حضرت منتشر شده و دست به دست می چرخد با این تاکید که جای فرود آمدن شمشیر ابن ملجم و خون متبرک ایشان هم در عمامه موجود است.

 اما این عکس متاسفانه تصویر واقعی نیست، در متن شایعه ای که با این عکس منتشر شده چند نکته اشتباه وجود دارد و نوشته زیر عکس هم متاسفانه فتوشاپی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از جام جم، در زیر عکس فتوشاپی آمده است «این عمامه مبارک حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است که جای بریدگی ضربت ابن ملجم ملعون بر روی عمامه حضرت به همراه رنگ بجای مانده از خون حضرت نیز دیده می شود.

 

تصویر جعلی

همچنین آمده است که این عمامه در یکی از موزه های کشور عراق نگهداری میشده که به یکی از موزه های کشور مصر منتقل شده است.

اما برویم سراغ اصل داستان و چند نکته درباره آن:

الف) نخست آن که نوشته زیر عکس واقعی نیست و ما تصویر واقعی را کنار آن قرار دادیم،‌ در واقع نوشته کاملا فتوشاپ شده ! در توضیح تصویر اصلی آمده است که این عمامه "منسوب" به حضرت است نه متعلق به ایشان!

ب) ویترین ، اتیکت ، سایز ، متن ، فونت و … تصویر نشان می دهد که مربوط به موزه اسلامی کاخ توپکاپی در استانبول ترکیه است و نه عراق یا مصر!

تصویر اصلی

 

ج) وسایل این موزه در سال ۱۵۱۷ میلادی توسط امیر مکه به امپراطور عثمانی هدیه شد و انگیزه‌ مهم پادشاهان عثمانی از جمع‌آوری آثار "منسوب" به پیامبر(ص) و خاندان عصمت و طهارت، جلوه دادن خود بعنوان وارثان ایشان و مشروعیت خلافت خود بود..

د) از طرفی روایات زیادی وجود دارد که پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) عمامه سیاه داشته اند.

ه) فرق مبارک امام علی (ع) با ضربه ابن ملجم تا پیشانی شکافته شد ولی این عمامه تنها شکافی بر سطح بالایی خود دارد!

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.